FJ-ownersclub.nl
18 april 2024, 05:09:15
Welkom,
gast
Log in
of
registreer jezelf
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Dutch
English
German
Nieuws:
Volg clubnieuws ook via Twitter:
https://twitter.com/FJownersclub
Homepage
Forum Index
Help
Inloggen
Registreren
FJ-Ownersclub
>
FJ1200
>
Algemeen
>
Ergonomische posities voor koppeling- en remhendels
« vorige
volgende »
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Print
Auteur
Topic: Ergonomische posities voor koppeling- en remhendels (gelezen 2082 keer)
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Mark_Vans
Bestuur
Geslacht:
Berichten: 6211
Ergonomische posities voor koppeling- en remhendels
«
Gepost op:
22 augustus 2016, 12:16:01 »
Ik heb op internet gezocht, maar kon er geen informatie over vinden.
Wat zijn de ergonomische posities voor de koppelings- en remhendels?
Moeten ze in een rechte lijn staan, dus onder tegen je vingers aankomen als je de onderarm, pols, hand en vingers in een rechte lijn houdt (bij gebruikelijke zithouding). Of moeten ze juist hoger, of lager staan?
Meld dit bericht aan de moderator
Gelogd
FJ 1200 3CW, '89. Bluish Black
Triumph Tiger 1200 XRX Explorer '18
Meindl Bernina 2
Nor
Bestuur
Geslacht:
Berichten: 14089
't Zand N-H.
Re: Ergonomische posities voor koppeling- en remhendels
«
Reactie #1 Gepost op:
22 augustus 2016, 12:50:01 »
Dat is iets wat ik nou totaal niet belangrijk vind. Het moet vooral goed voegen en een snelle reactie van je handen/vingers mogelijk maken.
Wanneer dat niet het geval is stel je ze gewoon anders af.
Meld dit bericht aan de moderator
Gelogd
Jij weet toch ook wel, FJ1200 maakt het verschil tussen "beleving en kippevel"..
5x FJ. '85 t/m '92.
rudy1967
Geslacht:
Berichten: 880
een dag niet gereden is een dag niet geleefd.
Re: Ergonomische posities voor koppeling- en remhendels
«
Reactie #2 Gepost op:
22 augustus 2016, 19:56:28 »
hier ben ik het met ron eens .
je stelt ze af op je eigen houding en manier van koppelen en remmen .
ieder persoon heeft een eigen houding op de motor .
door op elke persoon zelf af testellen wordt het ergonomisch .
Meld dit bericht aan de moderator
Gelogd
fj 600 49a in jps .1984
fj 1100 36y blauw wit .1984
Fj 1100 36y rood wit met volle kuip.1985
fj 1200 3XW zilver blauw 1992
je koopt geen motor maar een beleving.
Gradje gas
Clublid
Geslacht:
Berichten: 3844
Valkenswaard, Noord-Brabant
Re: Ergonomische posities voor koppeling- en remhendels
«
Reactie #3 Gepost op:
22 augustus 2016, 20:15:26 »
Lekker zitten goed gevoel en een ergonomische houding kunnen wezenlijk van elkaar verschillen
Dat merk je vooral bij lange ritten, veel rijden. Hierna een link naar een artikel in motoplus
http://www.motoplus.nl/magazine/uitgaven/artikel/afstellen-hendelspedalen/
Meld dit bericht aan de moderator
Gelogd
FJ1200A 3XW
FJR1300A RP08
----------------------------------------------
Vallen is niet erg. Niet meer opstaan wel!
Mark_Vans
Bestuur
Geslacht:
Berichten: 6211
Re: Ergonomische posities voor koppeling- en remhendels
«
Reactie #4 Gepost op:
22 augustus 2016, 20:36:21 »
Gerard,
die link had ik al wel gezien, maar ik kom niet op die site omdat ik geen lid ben/geen inloggegevens heb.
«
Laatst bewerkt op: 22 augustus 2016, 20:45:30 door Mark_Vans
»
Meld dit bericht aan de moderator
Gelogd
FJ 1200 3CW, '89. Bluish Black
Triumph Tiger 1200 XRX Explorer '18
Meindl Bernina 2
Beertje
Clublid
Geslacht:
Berichten: 12623
Re: Ergonomische posities voor koppeling- en remhendels
«
Reactie #5 Gepost op:
22 augustus 2016, 21:10:19 »
De afstand tot de kuip vind ik ook wel belangrijk.
Meld dit bericht aan de moderator
Gelogd
Cash is King, tegen de digitale slavernij.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
FJ-Ownersclub
>
FJ1200
>
Algemeen
>
Ergonomische posities voor koppeling- en remhendels