FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Natuurlijk mag ook onze Facebook pagina niet ontbreken.
Kijk hier voor de laatste informatie: Yamaha FJ Owners Club NL/BE

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9  Allemaal   Omlaag

Auteur Topic: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden  (gelezen 18343 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bovio

  • Clublid
  • Berichten: 175
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #90 Gepost op: 22 augustus 2017, 22:17:13 »

Eigenlijk is dit een beetje het probleem

Fred: begrijp me niet verkeerd. Normaal gesproken bemoei ik me niet met dit soort zaken omdat ik nu eenmaal geen betalend lid ben. maar juist nu mag het wel omdat het nu eenmaal ook over mij gaat.

Gaat het zo slecht met "ons" cluppie (financieel gezien) ?
De reden dat ik dit vraag is naar aanleiding van het citaat. Ik zie het probleem niet (kan zijn omdat ik deel uit maak van het probleem) Het is toch super fijn dat er een plek is waar je terecht kan voor en met je kennis van deze fantastische fiets ook al betaal je niets. Ik snap en ben het eens met dat je als betalend lid meer rechten moet hebben. Maar dat is toch al zo? Ik voel me erg thuis en prettig met zoals het nu is en zou niets willen veranderen. Mits het inderdaad financieel niet goed gaat.

Wikipedia vraagt regelmatig in een banner om financiele steun en ik heb een aantal keren een kleine donatie gedaan. Ik kan me voorstellen dat dit hier ook werkt. Stel je wordt goed geholpen, vraag mensen via Paypal / ideal om een fooi te geven.

FJRob90

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7000
  • Geldrop N.B.
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #91 Gepost op: 23 augustus 2017, 11:17:35 »

Eigenlijk is dit een beetje het probleem

Fred: begrijp me niet verkeerd. Normaal gesproken bemoei ik me niet met dit soort zaken omdat ik nu eenmaal geen betalend lid ben. maar juist nu mag het wel omdat het nu eenmaal ook over mij gaat.

Gaat het zo slecht met "ons" cluppie (financieel gezien) ?
De reden dat ik dit vraag is naar aanleiding van het citaat. Ik zie het probleem niet (kan zijn omdat ik deel uit maak van het probleem) Het is toch super fijn dat er een plek is waar je terecht kan voor en met je kennis van deze fantastische fiets ook al betaal je niets. Ik snap en ben het eens met dat je als betalend lid meer rechten moet hebben. Maar dat is toch al zo? Ik voel me erg thuis en prettig met zoals het nu is en zou niets willen veranderen. Mits het inderdaad financieel niet goed gaat.

Marcel
Direct slecht gaat het nog niet.
Maar we zijn wel op een punt aangeland dat we na moeten denken over welke activiteiten we wel en niet door laten gaan.
Dit komt door de dalende inkomsten.
Je zegt het in feite zelf al het gaat ook over jou.
We moeten allemaal keuzes maken qua tijd en financieën.
Ik kan niet in jouw portemonee kijken maar als je je erg thuis en prettig voelt hier waarom zou je dan niet dat relatief kleine bedrag hier niet voor over hebben?  :roll:
FJ1200 3cv 1989
BMW R1200 GS Adventure

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7491
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #92 Gepost op: 23 augustus 2017, 11:54:25 »

Marcel heeft geld zat. Ik weet waar hij werkt :-)

Maar iedereen moet natuurlijk de keuze zelf maken. Ik heb de laatste twee jaar ook nauwelijks tijd om in de club (of überhaupt in motorrijden) te steken. Toch blijf ik wel betalen voor zowel Marianka als mijzelf. Ik vind het namelijk belangrijk dat de kennis over onze semi-klassieker gebundeld aanwezig blijft. En laten we niet vergeten: Nu is het veelal een budget-bike. Daarom de vele aanmeldingen van mensen die goedkoop onderdelen of kennis zoeken. Maar over een paar jaar gaat het een echte liefhebbersfiets worden. Dan vind je hier alleen nog echte liefhebbers die bewust voor een FJ hebben gekozen. Dan komen de leden wel weer. We moeten dat als club een beetje proberen te sturen. Bijvoorbeeld door voor ons "Clubhuis" (het forum) entree te vragen.
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

Fred

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8712
  • Noord Scharwoude
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #93 Gepost op: 23 augustus 2017, 13:52:01 »

Even een stukje waar alles mee is begonnen

 Het forum is dé plek voor alle FJ-liefhebbers om elkaar te ontmoeten. Het forum is voor iedereen toegankelijk, echter alleen leden van de vereniging hebben toegang tot alle onderdelen van het forum. Leden van de vereniging staan op het forum geregistreerd als Official Club Member (OCM). Het is mogelijk om op ieder moment lid te worden. Een lidmaatschap kost 15 euro per kalenderjaar.
FJ 1200 maar dan Blauw
1x3FJR
2,5 x 3XW

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7491
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #94 Gepost op: 23 augustus 2017, 16:38:45 »

Inderdaad. Zo is het begonnen. Maar met de kennis van toen...
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

Marcel

  • Clublid
  • Berichten: 2729
  • Meppel
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #95 Gepost op: 24 augustus 2017, 09:25:23 »

Eigenlijk is dit een beetje het probleem

Fred: begrijp me niet verkeerd. Normaal gesproken bemoei ik me niet met dit soort zaken omdat ik nu eenmaal geen betalend lid ben. maar juist nu mag het wel omdat het nu eenmaal ook over mij gaat.

Gaat het zo slecht met "ons" cluppie (financieel gezien) ?
De reden dat ik dit vraag is naar aanleiding van het citaat. Ik zie het probleem niet (kan zijn omdat ik deel uit maak van het probleem) Het is toch super fijn dat er een plek is waar je terecht kan voor en met je kennis van deze fantastische fiets ook al betaal je niets. Ik snap en ben het eens met dat je als betalend lid meer rechten moet hebben. Maar dat is toch al zo? Ik voel me erg thuis en prettig met zoals het nu is en zou niets willen veranderen. Mits het inderdaad financieel niet goed gaat.

Marcel
Direct slecht gaat het nog niet.
Maar we zijn wel op een punt aangeland dat we na moeten denken over welke activiteiten we wel en niet door laten gaan.
Dit komt door de dalende inkomsten.
Je zegt het in feite zelf al het gaat ook over jou.
We moeten allemaal keuzes maken qua tijd en financieën.
Ik kan niet in jouw portemonee kijken maar als je je erg thuis en prettig voelt hier waarom zou je dan niet dat relatief kleine bedrag hier niet voor over hebben?  :roll:

Eelco heeft gelijk. Ik verdien geld zat (hoef m verder niet in te koppen ;) )
Bij mij is het geen geld kwestie. Ik ben gewoon lui. Kan best zijn dat ik bij de volgende meeting een penningmeester weer wat geld in zijn handen druk. Heb al jaren geen FJ meer en dat bevalt prima wat niet wil zeggen dat ik niet vind dat deze club niet voor mij is. Ik denk dat ik de meest niet betalende bezoeker ben (hehehehe). Heb soms ook nog wel eens wat in te brengen.

:)
Het wordt een beetje rustiger: Triumph sprint 1050 ST

Old School: FJ1100 84 ;)

FJRob90

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7000
  • Geldrop N.B.
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #96 Gepost op: 24 augustus 2017, 10:33:26 »

Guppekop  :2funny:
FJ1200 3cv 1989
BMW R1200 GS Adventure

Cuchulain

  • Gast
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #97 Gepost op: 19 juni 2018, 10:24:00 »

Deze topic is al oud maar stond nog als ongelezen voor mij. Ik ga er toch nog dit op posten. Aanvankelijk was ik gratis lid. Nu heb ik wel de bijdrage betaald van 15 euro om het forum draaiende te houden. de reden is dat ik hier altijd hulp krijg, of een tip, of een doorverwijzing. Financieel was dat in het begin ook makkelijk betaalbaar voor mij. Ik had een FJ van April 1991 tot Mei 2000. Total loss na ongeval. En als nog jong van hart gast toen op zoek naar iets sportiever. Ik kocht de FJ opnieuw omdat het een leuke motor blijft. En omdat de zadelhoogte hem ook voor mijn vrouwke toegankelijk maakt.
In een van de vele forums investeren zonder weten geholpen te worden doe ik nooit. Maar na verloop van tijd wanneer mijn respect voor de forumleden groter wordt en wanneer ik vind dat het forum echt moet blijven, pas dan ga ik verstandig mijn centen investeren.
Dus om aan nieuwe leden te zeggen dat ze na betaling zelf hun info kunnen vinden gaat u ze eerst verder laten zoeken op internet. En pas wanneer ze er niet uit komen gaan ze hopelijk net naar dit forum terugkeren. Of misschien net naar een andere plaats op het net. Dat is wat ik zou doen. En dan zie je ze ook niet meer terug.

Bijkomende tip.
Ik was in een ver verleden medewerker op een computerforum. Daar is alles vrij toegankelijk. Maar de leden die dat wensen kunnen doneren. En er zijn er behoorlijk veel die dat jaarlijks blijven doen. Liever dat, dan bij de computerboer. Want op dat forum wordt hun geen onzin verteld. En dan blijft het een vrijwilligersforum zonder de indruk te wekken dat dit een bedrijf lijkt. Hierin sta ik veel dichter bij Eelco zijn standpunt in het begin van deze topic.
Voor de motor heb ik ook in 2 garages gemerkt dat me iets werd wijsgemaakt. En zelfs nu ik een betrouwbare garage heb kom ik nog steeds af en toe hier binnenwandelen. En ik doe het sleutelen nog vaak liever zelf.

Mark_Vans

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6211
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #98 Gepost op: 19 juni 2018, 11:45:24 »

In de ALV van begin dit jaar bleek dat er een onverwachte aanwas van nieuwe leden was. Waar komen die vandaan? Op de inschrijfformulieren kunnen ze aangeven hoe en waar ze van onze club en de site hebben gehoord. Kunnen uit die gegevens conclusies worden getrokken, als in: misschien moeten we meer op Facebook doen, meer activiteiten organiseren, meer beurzen. Oftewel ons gezicht laten zien.
FJ 1200 3CW, '89. Bluish Black
Triumph Tiger 1200 XRX Explorer '18
Meindl Bernina 2

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7491
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #99 Gepost op: 20 juni 2018, 20:04:18 »

Ja. Maar op de meet en greet was welgeteld 1 nieuw gezicht. Dat terwijl dit juist een laagdrempelig ritje zou moeten zijn.
Ff een ideetje: zou het leuk zijn om meer meet en greet ritten te houden en dan een beetje verspreid over het land?
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

Cuchulain

  • Gast
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #100 Gepost op: 20 juni 2018, 20:12:29 »

Wel Eelco, ik was er graag bij geweest. Een doktersbezoekje met mijn moeder gooide roet in het eten. ik was vergeten dat ze erheen moest. Maar bij een andere gelegenheid ga ik toch wel eens meerijden. Voor mij hoeft het niet bij noodzaak een meet & greet gedoe te zijn. Er zit wel meer verkeersdrukte voor jullie in het zijden van het land maar dichter bij Belgie ënkele tochtjes tot mijn vrouwke wat aan de langere afstanden kan wennen zou welkom zijn. We gaan toch eens proberen er bij te zijn. desnoods neem ik er een extra dagje verlof bij op. ik heb momenteel genoeg dagen staan.Alleen het personeelstekort vormt nog steeds een groot probleem ook om er eens bij te kunnen zijn in mijn persoonlijke situatie.

Herbert

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5491
  • Of Wha
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #101 Gepost op: 21 juni 2018, 06:04:07 »

Ja. Maar op de meet en greet was welgeteld 1 nieuw gezicht. Dat terwijl dit juist een laagdrempelig ritje zou moeten zijn.
Ff een ideetje: zou het leuk zijn om meer meet en greet ritten te houden en dan een beetje verspreid over het land?
Vergeet niet dat we ook al eens een dag hebben gehad waarbij we op verschillende plekken hebben kunnen samen komen door het hele land, om te ontmoeten, daar heb ik toen ook de hele middag voor niks gezeten
Super Tenere 1200 2010
Subaru Outback 2,5l AWD 2011
Wilk 560
Achterhoeker en Brabander
Kiekt um goan Jonghe , zij gelooft in ons (tante Riekie)
Locatie Achterhoek , Gaanderen
Motto," Remmen is Angst"
En zoekt en gij zult vinden.....

Nor

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14089
  • 't Zand N-H.
    • Arrow classic rock
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #102 Gepost op: 21 juni 2018, 11:44:37 »

Ff een ideetje: zou het leuk zijn om meer meet en greet ritten te houden en dan een beetje verspreid over het land?

Leuk idee!!  Uhm..maar wie zou dat willen organiseren, misschien een ex-evenementencommissie lid..??   :coolsmiley:
En idd, ook de "koffiemeeting" van indertijd was niet het succes wat beoogt werd.
Jij weet toch ook wel, FJ1200 maakt het verschil tussen "beleving en kippevel"..

5x FJ. '85 t/m '92.

Wilbert

  • Gast
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #103 Gepost op: 21 juni 2018, 15:44:56 »

Er wordt al genoeg georganiseerd, maar als er geen mensen naar toe komen hoef je niet nog meer te proberen lijkt mij.

Zelfs op de alv komen maar een handje vol.

Het Forum op zich wordt ook steeds rustiger, klopt ook wel met het beeld op de weg en ook met het aantal leden.

We kunnen wel van alles blijven bedenken maar moeten er ook wel rekening mee houden dat het aantal FJ rijders simpelweg afneemt.

Een paar jaar geleden kon je volop FJ1100,s en 1200,s vinden op marktplaats, die tijd is voorbij.

Voor de techniek blijft dit Forum een uitkomst, voor veel bijeenkomsten, treffens, ritjes wordt de club simpelweg te klein.

1 treffen per jaar organiseren lukt nog maar net, meerdere ritten zijn er al, maar komen er maar weinig op af.

Dus meer organiseren zie ik niet zitten, zeker niet omdat bijna alles door het bestuur geregeld moet worden.(op een paar uitzonderingen na, waar er dan ook weer weinig naar toe gaan)

Het forum op slot gooien levert ook heus geen extra leden op, we moeten ook gewoin beseffen dat we steeds kleiner gaan worden tot er niets meer door de club geregeld kan worden, het forum zal over een paar jaar nog het laatste zijn vermoed ik.

Als nu de leden eens de moeite namen om op de Alv te komen, en mee te denken over de toekomst kon er nog wat gewijzigd worden.

Mijn idee:
Hou het Forum open, en probeer zelf eens wat leuks te organiseren, lukt dat en is het een succes en voor herhaling geschikt dan kunnen we dat opnemen in de agenda voor het jaar er op.



Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12623
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #104 Gepost op: 21 juni 2018, 18:39:27 »

Er gaat ook veel aandacht naar de sites op FB, gaat ook ten koste van het forum.
Cash is King, tegen de digitale slavernij.
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9  Allemaal   Omhoog
 

cuneate-rose