FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Volg clubnieuws ook via Twitter:
https://twitter.com/FJownersclub

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Aangifte tegen partij gekregen pas na een week  (gelezen 2335 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

toontjehifi

  • Berichten: 48
Aangifte tegen partij gekregen pas na een week
« Gepost op: 29 oktober 2017, 17:05:54 »

Hallo met Anton uit Almere 20-0kt 2017 bij hier in de buurt een aanrijding gehad met een scooter.
Het is stukje onoverzichtelijk fietspad die ik zelf zeer goed kend,het was vrijdig ong 11.00 regende een beetje en uit het niets komt de scooter op het fiets pad terwijl ik net overstak
bam vol bij mij erin linker en later veel auw aan de linkerkant en alle twee wat schade maar niemand gewond,een maal had ik besloten dat het mooi is geweest ik stop ermee met motorrijden

Tegenwoordig een hoop agressie in het verkeer en twee keer ongewild schade voor mijn deur gehad,kortom hij staat bij motorzaak swift te koop hier in Almere voor een zacht prijsje
En RDW vrij
Nu blijk ik een kleine hersenschudding te hebben morgen weer naar de huisarts

Nu is mijn vraag nog ik werd  27-10-2017 door de politie opgebeld omdat de jongen aangifte heeft gedaan,ik ontkende dat niet en daar was voor de politie oke jullie regelen de papieren wel.
Nu ik er nog over nadenkt ok was het nu een scooter met een blauw kenteken dan reed hij verdomdt hard als het een scooter was met een geel kenteken dan mocht hij daar niet rijden.

Off ben ik schuldig maar wij zijn alle twee uitgegaan met een soort van ok ik heb nu zoiets ik ga nu niet zomaar iets ondertekenen waar ik achter sta officiel ben ik fout maar ik ben ervan overtuigd dat dt scootertje geen 25 km reed



Mijn vraag aan jullie hebben jullie daar ook wel eens ervaring meee gehad gewoon een weel later nog even de papieren in vullen mvg Anton Almere

Nor

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14077
  • 't Zand N-H.
    • Arrow classic rock
Re: Aangifte tegen partij gekregen pas na een week
« Reactie #1 Gepost op: 29 oktober 2017, 20:14:13 »

Nee nog nooit. En ik zou er niet meer aan beginnen ook.
Dan hadden jullie gelijk de  :police: erbij moeten halen.
Jij weet toch ook wel, FJ1200 maakt het verschil tussen "beleving en kippevel"..

5x FJ. '85 t/m '92.

gerard

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 902
  • Veenendaal
Re: Aangifte tegen partij gekregen pas na een week
« Reactie #2 Gepost op: 30 oktober 2017, 08:31:54 »

bij mijn weten moet de scooterrijder binnen 48 uur melding maken bij zijn verzekering, de schade formulieren kan veel later ( heb het eens bij de hand gehad 6 maanden later)
de snelheid.... heeft weinig te maken met schuld. In het hoogste geval zou scooter een bekeuring kunnen krijgen voor te hard rijden. of er moet roekeloos rijden te bewijzen zijn.

FJRob90

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6992
  • Geldrop N.B.
Re: Aangifte tegen partij gekregen pas na een week
« Reactie #3 Gepost op: 30 oktober 2017, 09:27:10 »

Melding maken bij je eigen ( motor ) verzekering en aansluitend direct rechtsbijstand verzekering.
Zelf hier mee aan de slag gaan heeft geen nut.

Je kan, om de scooterrijder aan te pakken, aangifte bij de politie ivm roekeloos rijden dan wel rijden op een plek waar hij niet mag komen maar je zal de zaak nooit winnen.
FJ1200 3cv 1989
BMW R1200 GS Adventure

Mark_Vans

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6204
Re: Aangifte tegen partij gekregen pas na een week
« Reactie #4 Gepost op: 30 oktober 2017, 10:01:55 »

Toon, uit jouw verhaal begrijp ik dat de scooterrijder jou aan de linkerkant raakte? Dan kwam jij toch van rechts? Of heb ik de situatie verkeerd begrepen?
FJ 1200 3CW, '89. Bluish Black
Triumph Tiger 1200 XRX Explorer '18
Meindl Bernina 2

AmsterDirk

  • Berichten: 174
Re: Aangifte tegen partij gekregen pas na een week
« Reactie #5 Gepost op: 30 oktober 2017, 11:00:10 »

Vervelend. Zelf 1 keer zoiets meegemaakt: roodrijdertje op scooter die ik in mijn ooghoek bij het afslaan door zag schieten. Kon nog net uitwijken waardoor ik 'm niet volledig in mijn zijkant kreeg, maar wel tikje tegen voorwiel. Beide niet gevallen gelukkig.
Aan de kant gezet, jongen aangesproken, gekeken of er schade was, niets gezien op dat moment (dom, had ook onzichtbare schade kunnen zijn), daarna weer verder en dat was het.

Dacht eerst dat het misschien gelijktijdig groen was, en ik niet goed opgelet had. Daarna nog even wezen checken: scootertje was gewoon door rood gereden toen ik groen had. Als ik dat direct zeker had geweten, had ik dat joch verbaal nog even harder aangepakt.

Maar erg vervelend. Zou zorgen dat jou kant van het verhaal goed op schrift komt!
FJ1200 ABS '94 3XW MAS
FJ1200 ABS '91 3XW WPB

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12615
Re: Aangifte tegen partij gekregen pas na een week
« Reactie #6 Gepost op: 30 oktober 2017, 11:24:04 »

Ze rijden soms typhus hard op die scootertjes, zijn zo bij je.
Cash is King, tegen de digitale slavernij.

AmsterDirk

  • Berichten: 174
Re: Aangifte tegen partij gekregen pas na een week
« Reactie #7 Gepost op: 30 oktober 2017, 11:35:15 »

En niet alleen de snelheid: ook het verdere gedrag. Hier in Amsterdam zijn ze de weggebruikers die denken volledige ontheffing voor alle verkeersregels te hebben. Negeren stoplichten met topsnelheid? Tuurlijk! Plaats op de weg? Overal (stoep, weg, tussen de auto's links en rechts)...
Ze maken het er niet leuker op.. Probleem zit vooral in het weinig voorspelbare gedrag...
FJ1200 ABS '94 3XW MAS
FJ1200 ABS '91 3XW WPB

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7484
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Re: Aangifte tegen partij gekregen pas na een week
« Reactie #8 Gepost op: 30 oktober 2017, 15:56:51 »

Gewoon opgeven aan jouw eigen motorverzekering en ze het verder lekker laten uitzoeken. Klaar. Je no-claim gaat naar beneden maar als je toch al stopt met motorrijden is dat ook niet direct een probleem.
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

toontjehifi

  • Berichten: 48
Re: Aangifte tegen partij gekregen pas na een week
« Reactie #9 Gepost op: 31 oktober 2017, 18:58:45 »

Dag Heren Dames navraag bij mijn verzekering inderdaad,van middag kreeg ik de scooter jeugd nadat ik hem mocht terug bellen stelt zich niet voor ja zijn voor naamen tikkeltje grote mond  ,ik was toe ook kort af
als iemand vriendelijk is reargeer je toch ook anders :-oen ik kreeg nog de schuld dat ik wegreed toen ik hem vertelde had dan gelijk de politie erbij gehaald en nu niet om de 31.10.2017 om 18.00 bellen
maar ok stuur maar vandaag nog maar op meneer moest eerst nog zijn verzekering vragen om schade papieren op te sturen.

Ik vertelde hem wel vul jij het eerst maar in en dan doe ik mijn verhaal dat je scooter ook was opgevoerd natuurlijk niet, en einde telefoon.

Ik had nog mijn verzekering en hij mag stappen ondernemen.

Nou dat was het weer :-o 

Ps ik heb wel mijn verhaal bij mijn verzekering gedaan waarvan zij notitie hebben vernomen.

toontjehifi

  • Berichten: 48
Re: Aangifte tegen partij gekregen pas na een week
« Reactie #10 Gepost op: 4 december 2017, 00:03:21 »

Goedenavond al bezit ik mij motor niet meer ik kreeg van de verzekering te horen dat het heeft geen invloed op mijn meer dan 40 jaar schade vrij rijden,en de scooter aan rijder krijgt niet uitbetaald
vanwege een late aangifte (alhoewel dat hoeft geen probleem te zijn) maar wel een vage schade en mogelijk opgevoerd   :-P   

Nor

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14077
  • 't Zand N-H.
    • Arrow classic rock
Re: Aangifte tegen partij gekregen pas na een week
« Reactie #11 Gepost op: 5 december 2017, 10:17:47 »

Opgelost..
Jij weet toch ook wel, FJ1200 maakt het verschil tussen "beleving en kippevel"..

5x FJ. '85 t/m '92.
Pagina's: [1]   Omhoog
 

cuneate-rose