FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Natuurlijk mag ook onze Facebook pagina niet ontbreken.
Kijk hier voor de laatste informatie: Yamaha FJ Owners Club NL/BE

Pagina's: [1] 2 3  Allemaal   Omlaag

Auteur Topic: Diefstal motoren!!!  (gelezen 5009 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lucsa.

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 277
  • Tielt (Belgie)
    • http://lucsa1.be
Diefstal motoren!!!
« Gepost op: 19 juli 2005, 18:00:17 »

Dit bericht net gelezen op het FJR-forum:

Dit kwam een collega van het Pan forum vorige week tegen.

U zijt gewaarschuwd!!

Veel heisa en miserie vandaag na het willen stelen van onze motoren!
Gisterenavond kreeg ik tel van een motorvriend andre ook een pan rijder om vandaag naar Luxemburg via onze Ardennen te rijden en zijn kinderen daar even te bezoeken die daar op kamp waren met de scouts en er een mooie dag uitstap van te maken met onze motoren.
Ok om 6 uur in de morgen maandag morgen dus vertrokken richting bastonge en zo naar Luxemburg langs onze mooie binnenwegen niets vermoedend van het onheil dat boven ons hoofd hing.
Tegen de middag 11.45 aangekomen op een parking plein in het centrum van het dorpje (,,,,,) net over de grens in Luxemburg maken wij met alle toeters en bellen en sloten de motoren aan elkaar vast om recht tegenover in een plaatselijk caf? iets te gaan drinken en eten.
Er liepen veel vreemdelingen op het plein rond en dus beveiligden we onze motoren goed,
Wij lachten en grapten nog naar elkaar als we zagen hoe we onze motoren hadden beveiligt met de alarm sloten van 120 decibels, als deze alarmen afgingen was het halve dorp uit zijn zomerslaap gewekt!
We zitten op dat terras van dat eet caf? achter onze diner komt er een grote vrachtwagen aangereden met reclame opzij van Duitse koekjes die zich dwars voor onze motoren plaatste zodat we ze even niet konden zien en ze zich naast de zijkant van de vrachtwagen bevonden.
De bestuurder liet de motor van de vrachtwagen draaien stap even uit met een wegenkaart en doet of hij de weg zoekt op de kaart!
Wij niets vermoedend horen opeens een van de alarmen afgaan van de motoren springen recht en lopen richting vrachtwagen en motoren, de bestuurder werpt zijn kaart weg en springt in zijn vrachtwagen en zien hem gebaren doen naar iemand of iets aan de andere kant van de vrachtwagen, zo hard als we konden lopend om bij de motoren te geraken, zien we bij de motoren drie donkere vreemdelingen die een kabel aan onze twee motoren had bevestig om deze zo langs opzij aan een van vanbinnen uitstekende kraan arm elektrische in de vrachtwagen te sleuren, maar heel waarschijnlijk waren de twee motoren te zwaar en de kabel brak af de vrachtwagen vertrok zonder de drie vreemdelingen in razende vaart, de drie vreemdelingen zetten het op een loop net naar me toe, ik spring met mijn gewicht boven op een van Deze jongens die valt en begint te krijsen als een speenvarken geef hem vlug nog een paar meppen rond zijn oren en zijn andere kompanen vliegen mij rond de nek, andre komt tussen beide dus hadden we nog elk eentje( vreemdeling)te bewerken ik draai me om stamp op het goed geluk van me af naar mijn belager toevallig net in zijn kruis als ik dit had willen treffen was het me zeker niet gelukt! Deze zakte door zijn benen maar ik trapte nog een paar keer na uit voorzorg, dan kijk ik even rond om andre te ontdekken en wat zie ik deze was zijn belager aan het verzuipen in de fontein (of aan het leren water drinken?) En opeens was het hele dorp op het plein aanwezig, de mensen hadden al de politie gebeld en hielden onze belagers mee vast, de mensen waren zeer behulpzaam en vertelden ons dat er de laatste tijd veel motoren in de buurt nachts werden gestolen van motaars die op reis waren en verbleven in de hotelletjes in de buurt, maar nooit in de dag!
De politie uit naburige stad komt er aan met drie combi?s en neemt de boeven mee, maar wou ons ook even meenemen voor verhoor en pv?s maar we moesten onze motoren daar laten staan en net dat wilde we niet, de motoren onbewaakt achterlaten zou toch te dom zijn na deze gebeurtenis na veel heisa en lawaai en getier tegen de politie mochten we onze motoren oprapen losmaken van de sloten ontdoen en controleren op schade en net dan komt er een takelwagen uit de buurt die opgeroepen was door de politie om onze motoren weg te takelen terwijl er niets aan de motoren was en we best tot op het kantoor konden mee rijden, weer druk overleg met politie en na een half uur mochten we in konvooi een combi vooraan en een combi achter ons mee naar kantoor! Wat ons opviel was dat er hier verschillende politie mannen van vreemde huidskleur tussen zaten die ons in slecht daglicht wouden stellen en ons grof behandelden!
Op kantoor werden we aangehouden wegens: de aanklacht weerspannigheid tegen over de politie en wegens het in elkaar slaan van onze boeven die de motor probeerde te stelen wand ik had eentje zijn been gebroken heel waarschijnlijk door op hem te springen en in het aangezicht gestamd en mijn tweede belager had ik zijn neus gebroken en zijn ballen gecastreerd en mijne maat die had er eentje zijn twee vingers gebroken en zijn gezicht bewerkt en dan nog lopen verzuipen! En dit allemaal omdat de diefstal niet was bewezen omdat we onze motoren nog hadden!
Naar onze letsels werd niet gevraagd ik had pijn in mijn schouder en nek en een pijnlijke pols wand natuurlijk hadden zij ook naar mij geslagen en mij geraakt maar zonder al te veel schade mijn vriend zijn schouder zag helemaal al blauw en een blauw oog had hij er ook aan over gehouden! Alles werd in beslag genomen van ons zoals onze motoren en persoonlijke bezittingen en we werden als boeven behandeld en vingerafdrukken genomen en verhoord niets van ons verhaal geloofde de politie het leek wel of wij de daders waren!
Ik heb dan na lang opdringen en op onze rechten gewezen te hebben mogen telefoneren met mijn gsm die ook al in beslag was genomen, mijn ex schoonbroer is advocaat en een nog zeer goede motorvriend die heb ik direct gebeld is direct in volle vaar onze richting uit gekomen
En met veel machts vertoon ons dan toch verdedigt,
1/Onze aanklacht van weerspannigheid hebben ze laten vallen dat ging omdat we onze motoren niet wouden achterlaten en de politie hun werk bemoeilijkt hadden daardoor en de takelwagen voor niets was gekomen!
2/De aanklacht van het in elkaar ranselden van boeven is terug gebracht naar het verdedigen van onze goederen
3/De aanklacht van rassen haat hebben ze ten slotte ook weg gelaten
4/ de aanklacht van het plaatsen en uitlokken tot stelen van onze motoren ( ze dachten aan opgezet spel door het stelen van de laatste tijd van motoren)hebben ze ook laten vallen
en net toen wij deze pv?s moesten ondertekenen kwam er een telefoon binnen dat de vrachtwagen gevonden was en deze was gestolen een twee tal maanden eerder in Duitsland
en de bestuurder ook was aangehouden!
wij zijn de vrachtwagen door toedoen van onze advocaat mogen gaan bezichtigen op het politie plein en daar werd ons bevestigt door een politieman en ook wij konden zien dat deze helemaal geprepareerd was om motoren op te nemen en zo langs zij in de ruimte te zetten en dit binnen de minuut en het een opgezette bende is die zo motoren stelen, ik nam nog een foto maar moest deze weer verwijderen of mijn foto toestel werd in beslag genomen,
We werden weer op het kantoor geroepen door de hoge piet van de politie en moesten weer eens alles uitleggen waarna nog maar eens een pv werd opgemaakt dat ons niets tot onze last werd gelegd en we vrij uit naar huis konden als vrije mensen!
om halfnegen s?avonds stapten we bij de politie naar buiten
Zo zie je maar wat een ellende dat je kan hebben als je motor word gestolen, je mag het recht niet in eigen handen nemen en moet gewoon je motor laten stelen, hoe is het in Gods naam mogelijk in deze tijden denk je dan, wat een leuke dag had moeten worden was een ellendige dag die mij nog vele jaren zal bij blijven, maar nogmaals mijn motor laten stelen als ik het zie of hoor nooit over mijn lijk, mijn zuur verdiende centen zal ik blijven verdedigen!!
het dorpje en stad van het politie kantoor heb ik bewust verzwegen om het onderzoek niet te schaden op verzoek van mijn advocaat wand anders zouden de boeven dit wel eens kunnen aangrijpen en kunnen vrij uit gaan op hun proces voor de rechtbank!
Ik heb dit bericht geplaatst om u er op te wijzen dat men zelfs motoren steelt met een vrachtwagen met oplegger en niet met alleen maar met busjes enz en je moet uitkijken wat men onderneemt tegen over je boef of je misschien ook wel zelf als boef word aanzien, misschien kunnen we zo uiteindelijk dat motoren stelen toch eens een halt toe roepen als iedereen zijn bevindingen op het internet zet, wie weet helpt het ooit.
groetjes softy341

Tot ergens onderweg
Groetjes Sabien en Luc
http://lucsa1.be

floris

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4350
  • Arnhem
    • frem.nl
Diefstal motoren!!!
« Reactie #1 Gepost op: 19 juli 2005, 18:45:46 »

wow
gaat weer lekker zo
FJ1200 '87
FJ1200A '93


listening to SomaFm

Mark_Vans

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6213
Diefstal motoren!!!
« Reactie #2 Gepost op: 19 juli 2005, 19:40:16 »

Goh, je zou bijna zeggen dat de politieagenten er voor iets inzitten.
FJ 1200 3CW, '89. Bluish Black
Triumph Tiger 1200 XRX Explorer '18
Meindl Bernina 2

eric fj 1200 93

  • Gast
Diefstal motoren!!!
« Reactie #3 Gepost op: 19 juli 2005, 20:27:03 »

Belachelijk!

Wel een voordeel als je een oude FJ hebt.

Crazy

  • Gast
Diefstal motoren!!!
« Reactie #4 Gepost op: 19 juli 2005, 21:09:44 »

Sjesus, fucked up world! :evil:

Mischa

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6499
  • Harmelen
Diefstal motoren!!!
« Reactie #5 Gepost op: 19 juli 2005, 21:46:25 »

Ook FJ's worden gestolen. Zet 'm maar iets vaker op slot!

der Bomber

  • Gast
Diefstal motoren!!!
« Reactie #6 Gepost op: 19 juli 2005, 23:10:58 »

Tnx voor de waarschuwing softy341! (en Sabien en Luc).

Ik ben wel nieuwschierig geworden naar wat voor een vreemde kleur die politiemannen in Luxemburg hebben.. groen of blauw misschien?  :wink:

Greetings,  Gerton  8)

Dan

  • Gast
Diefstal motoren!!!
« Reactie #7 Gepost op: 20 juli 2005, 01:14:58 »

Rare jongens die Luxemburgers :?.  Dat politiebureau hadden ze ook ff moeten verbouwen  :twisted: .

Lady FJosje

  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 303
  • 't Zand NH
Diefstal motoren!!!
« Reactie #8 Gepost op: 20 juli 2005, 07:37:46 »

Wow, is echt heftig!

Het is helemaal een beetje griezelig.

De hufters!

Ing

  • Gast
Diefstal motoren!!!
« Reactie #9 Gepost op: 20 juli 2005, 10:12:02 »

Wat een verhaal!! :shock:

vr3506

  • Gast
Diefstal motoren!!!
« Reactie #10 Gepost op: 20 juli 2005, 10:15:50 »

Het lijkt de incompetente politie uit noord holland wel

Marcel

  • Clublid
  • Berichten: 2729
  • Meppel
Diefstal motoren!!!
« Reactie #11 Gepost op: 20 juli 2005, 10:23:53 »

Sorry dat ik het zeg hoor meer zodra er de woorden stelen motoren politie en vreemdelingen in voor komt gaan bij ons mototrrijders de oogkleppen voor.

Ik vind het een tendensieus geschreven stuk waar ik veel moeite mee heb.

Het verhaal is prima te begrijpen zonder aan te "moeten" geven dat het om mensen gaat met een vreemde huidskleur (slaat nergens op want bruin is gewoon bruin en daar is niets vreemds aan)

Op de TT assen worden veel motoren gestolen. De meeste dieven die worden gepakt zijn gewoon "minder bruin"

Ik ben zelf ook niet heiliger dan de paus maar het had ook iets minder gekunt.

Denk ik
Het wordt een beetje rustiger: Triumph sprint 1050 ST

Old School: FJ1100 84 ;)

Crazy

  • Gast
Diefstal motoren!!!
« Reactie #12 Gepost op: 20 juli 2005, 10:30:50 »

Bij "ons" motorrijders de oogkleppen voor?

Da's ook een redelijk vooroordeel :wink:

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7494
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Diefstal motoren!!!
« Reactie #13 Gepost op: 20 juli 2005, 12:42:59 »

Marcel slingert een discussie aan die ik heel goed kan begrijpen.
Zouden de dieven rood haar, sproeten, een dikke buik of een kale schedel hebben gehad dan was daar niet over gesproken. Zijn het "getinte" medeburgers dan ineens wel. Toch maak ik mij ook wel eens schuldig aan vooroordelen. En dat terwijl ik heel veel uitermate eerlijke en hardwerkende allochtonen ken. Het is zo makkelijk (en na zo'n ervaring misschien te begrijpen) om mensen op hun huidskleur te veroordelen maar de schurken in dit verhaal waren gewoon schurk en niet meer dan dat.
Ook de reaktie van de politie kan ik begrijpen. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat het wettelijk is toegestaan dat je inbrekers maar vrijelijk mag aftuigen. (hoewel ik het waarschijnlijk in dit geval ook gedaan zou hebben). Die mensen deden hun werk. En als er een aanklacht tegen je wordt ingediend dan moeten ze dat uitzoeken. Zou een mooie boel worden als je zomaar eigen rechter mag gaan spelen.
Ik heb erg veel met de politie te maken  :mrgreen:  en hoor regelmatig opmerkingen als "de politie deed niks" of "laten ze boeven gaan vangen". Maar ik weet uit ervaring dat de politiemensen ook hun werk doen. En dat betekend: Als jij iets doet wat niet mag en ze zien het dan ben je de klos.
En dieven aftuigen mag niet.
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

Yoki

  • Gast
Diefstal motoren!!!
« Reactie #14 Gepost op: 20 juli 2005, 13:56:00 »

Citaat van: Eelco
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat het wettelijk is toegestaan dat je inbrekers maar vrijelijk mag aftuigen. (hoewel ik het waarschijnlijk in dit geval ook gedaan zou hebben). Die mensen deden hun werk.


Zo kun je er ook tegenaan kijken.  
Hoewel ik nooit personeelsadvertenties zie met "gezocht: inbreker"   :?
Pagina's: [1] 2 3  Allemaal   Omhoog