FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Natuurlijk mag ook onze Facebook pagina niet ontbreken.
Kijk hier voor de laatste informatie: Yamaha FJ Owners Club NL/BE

Pagina's: 1 2 [Allemaal]   Omlaag

Auteur Topic: FJ 11-1200/GSX1100F/GTR1000  (gelezen 7109 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mario

  • Gast
FJ 11-1200/GSX1100F/GTR1000
« Gepost op: 20 april 2006, 14:15:21 »

Middag FJ-ers.
Ben een tevreden gebruiker van een puike Honda CX 500 E Sports.
Een leuke fiets om ervaring mee op te doen, maar daarvan heb ik naar eigen zeggen wel voldoende.
Ik wil op den duur overstappen naar een zwaardere allrounder, temeer omdat ik voor woon-werk regelmatig
Zwolle-Nijkerk per motor doe en daar is de CX niet echt geschikt voor. Omdat ook het budget beperkt tot
zeer beperkt is (afh. van de fiscus, haha !!) zijn bovenstaande motoren favoriet. Wat ik van jullie graag wil weten
is waarom een FJ de voorkeur geniet boven een Suzuki GSX1100f of een Kawasaki GTR. Benieuwd of ik "ondanks"
jullie enthousiasme toch een objectieve reactie krijg.. Alvast bedankt !!

Jackson

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1382
  • Julianadorp aan Zee.
Re: FJ 11-1200/GSX1100F/GTR1000
« Reactie #1 Gepost op: 20 april 2006, 15:01:09 »

De FJ heeft immers bewezen een zeer betrouwbare motor te zijn en een zo goed als onverwoestbaar blok heeft.
iedereen zal zeggen dat ie bij 90.000km pas ingereden is  :2funny:
Mijn keuze zou al gemaakt zijn, lekkere motor om te touren en toch ook zeer sportief.
En ja echt objectief hier op dit forum :-D :-D :-D?????

Greetz Turtledude.
Never drive faster than your guardian angel can fly!!!

Yamaha FJ1200 3XW. Bwj 1991 Wet Pale Brown.

https://www.mijnalbum.nl/Album=OOEKIHGB

boeddah58

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14542
  • riel noord-brabant
Re: FJ 11-1200/GSX1100F/GTR1000
« Reactie #2 Gepost op: 20 april 2006, 15:03:37 »

inderdaad. turtledude heeft alles al gezegd. onverwoestbaar, mooi en zeer betrouwbaar. ik wil niets anders. :mrgreen:
Discomfort endlessly has pulled itself upon me
Distracting, reacting
Against my will I stand beside my own reflection
It's haunting how I can't seem...

Ruud

  • Gast
Re: FJ 11-1200/GSX1100F/GTR1000
« Reactie #3 Gepost op: 20 april 2006, 15:30:02 »

Waarom een FJ en geen GSX of GTR ?

Omdat je zonder FJ geen lid kan worden van deze waanzinnige club natuurlijk !!!  :mrgreen:

jaahaa

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3519
  • Omdehoek
Re: FJ 11-1200/GSX1100F/GTR1000
« Reactie #4 Gepost op: 20 april 2006, 15:34:19 »

weet niet of andere merken ook zo goed zijn met
onderdelen als yamaha, verbaas me erover dat voor
de FJ1100 '85 alle onderdelen nog nieuw te krijgen zijn
(als je niet 2e hands kan krijgen natuurlijk).
dat is wat mij betreft een pre, hoor wel eens anders.

ps. inport motoren schijnen soms moeilijk te zijn wat
dat betreft.
en rij maar eens een tochtje op een FJ  :mrgreen:

floris

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4350
  • Arnhem
    • frem.nl
Re: FJ 11-1200/GSX1100F/GTR1000
« Reactie #5 Gepost op: 20 april 2006, 15:47:58 »

Hai Mario,

heb je deze vraag ook gesteld bij de GTR1000 en GSX club ? ;)
een CBR1000 is ook van dezelfde categorie zeg maar, honda's zijn goed, maar saai

De FJ heeft het minste plastic en is luchtgekoeld dus er kan ook minder aan stuk.
Ze zijn meer geschikt om neer te leggen dan de andere fietsen,
ik bedoel dan gewoon neerlegen op de grond zonder dat je meteen plastic hoef te gaan vervangen.

Je moet zelf kiezen wat je het meest aanspreekt natuurlijk.


enneh allround is een FJ zeker
FJ1200 '87
FJ1200A '93


listening to SomaFm

The O

  • Gast
Re: FJ 11-1200/GSX1100F/GTR1000
« Reactie #6 Gepost op: 20 april 2006, 16:39:26 »

Andere? Welke andere?? :crazy2:

Membership van deze club, als je toch al op een oudere motor gaat rijden, is, afgezien van de gezelligheid die je er gratis bij krijgt, een grote pr?.
De kans dat je eens een technisch vraagstuk hebt bij een oude motor is groot.
De scoringskans dat je op dit forum een passend antwoord krijgt, is nagenoeg 100%.
En als je onderdelen nodig hebt, heb je direct een groep mensen die je helpen zoeken als we je er zelf niet aan kunnen helpen.

Zelf rijdt ik ook nog een XJ900 en, al is dat ook een zeer goeie optie voor jouw situatie, op hun forum heb ik meer antwoorden gegeven dan gekregen....

Met een FJ koop je dus een fiets die je rijdend kunt houden ......
 

ard

  • Berichten: 4960
  • ik wou dat ik een telefoon was
Re: FJ 11-1200/GSX1100F/GTR1000
« Reactie #7 Gepost op: 20 april 2006, 18:46:38 »

he hallo ook welkom hier als a.s. clublid :lol:

ik zal je een objectieve mening geven over je idee (laat ik dat nu eens doen na aldie andere postings)

waarom geen gtr 1000 behalve dat ik kawa haater ben is dit een erg duure fiets in onderhoud veel problleem met kopp. en nokkenaslagers en vanuit zn 2 niet in zn vrij te krijgen en te veel en te hard plastic water gekoelt dus exstra onzin waterpomp slang
koppaking

waarom geen gsx1100f weet ik eigelijk niet goede fiets niks mismee kan me een geval van stuk raampie omhoog en naar beneden mtortje herrinere en ook was toen ook niet echt onder de indruk van de prestatie,s (voor zo ver dat mee telt als je van een cx afkomt

waarom een fj oerdegelijke no nonsis fiets erg stabiel motorvermogen en 1 brok koppel redelijk zelf goed te onderhouden voor niet te veel geld zoals elke fiets heeft ook deze wel zijn mankementen en op dit forum is dat zo uit de wereld je kan er veel bagage op kwijt
en de zit is voor de meeste mensen goed te noemen schakele gaat voorspelbaar

doe er je voordeel meee

ard
Als de haan van huis is leggen de kippen eieren !!!!!

Crazy

  • Gast
Re: FJ 11-1200/GSX1100F/GTR1000
« Reactie #8 Gepost op: 20 april 2006, 19:39:41 »

Jip, Kawa zou ik vergeten vanwege hoge onderhoudskosten en bekende problemen.

GSX1100F was de fiets waarover ik twijfelde maar toch voor FJ gegaan. En geen spijt.Maar zeker goede fiets vlgs. mij.

Let wel: ook de FJ heeft haar bekende problemen (voorvering, kuipwerk en nog wat) maar wellicht kun je daar rekening mee houden bij aanschaf. Laat je evt. begeleiden door een FJ-er uit je buurt, dat scheelt veel!

Succes met je zoektocht!

AvdLinden

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 971
  • Elshof (wijhe)
    • Manuals en foto's
Re: FJ 11-1200/GSX1100F/GTR1000
« Reactie #9 Gepost op: 20 april 2006, 23:48:31 »

Omdattie gewoon leuker en mooier is!!
Ze zijn weer terug....FJ Manuals

Marcel

  • Clublid
  • Berichten: 2729
  • Meppel
Re: FJ 11-1200/GSX1100F/GTR1000
« Reactie #10 Gepost op: 21 april 2006, 09:35:17 »

Ik heb op alle fietsen gereden. Ik weet niets van onderhoudskosten.

Ik weet wel dat de fj veel sportiever is. Je hebt overal koppel. En meer vermogen.
(dat wat ard zei dus)
Het wordt een beetje rustiger: Triumph sprint 1050 ST

Old School: FJ1100 84 ;)

sideburns

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3289
  • 's-Hertogenbosch
Re: FJ 11-1200/GSX1100F/GTR1000
« Reactie #11 Gepost op: 21 april 2006, 15:06:21 »

Ik hou niet van objectief.

GTR1000 is de voorloper van de Honda Steelpan. Rijdend plastic.
Niet eens lelijk, knapper dan een Honda.
Blok is berucht, vreemd want de 900 is een oerdegelijk blok.

GSX1100F is een degelijk blok. Misschien nog wel sterker dan een FJ blok.
Dodelijk saai om te zien.
Niet het vermogen van de R door, ik meen, tammere nokkenassen.

De FJ   heb je ff ;)
Ik heb op alle fietsen gereden en de FJ is de enige die dat "iets extra" heeft.
Komt door het blok.
Ik vind het nog steeds het meest lijken op een V8 in een auto.
Kan het niet uitleggen, hij heeft een berg koppel, protesteert niet, maar laat wel horen dat je aan het gas hangt.

Blijft iets dat ik niet terug gevonden heb in een ander blok.

(Busa niet, ZX12 CBR1100 niet)

floris

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4350
  • Arnhem
    • frem.nl
Re: FJ 11-1200/GSX1100F/GTR1000
« Reactie #12 Gepost op: 21 april 2006, 17:34:10 »

He Mario

lijkt het je al wat ? ;)
FJ1200 '87
FJ1200A '93


listening to SomaFm

Meatpoint

  • Gast
Re: FJ 11-1200/GSX1100F/GTR1000
« Reactie #13 Gepost op: 21 april 2006, 18:00:24 »

Heb niet de technische knobbels zoals mijn collega's hiero maar ik ben wel een dagelijkse gebruiker. ik rij het hele jaar door van -15? C tot + 35?C en hij start altijd. plezierig te rijden voor een mooie toerrit maar ook voor het dagelijks WW-verkeer is het prima rijden.
stoppen optrekken enz kan prima zonder iedere keer raar gehannes met koppeling en gas. grote gemaks fiets ook voor de minder ervaren rijder. je kunt er strak mee sturen en je kunt er slap mee sturen.

ik kom zelf van een cx 500 C en dan is het in het begin wel een overstap, maar dat is gewoon ff wenne. wat meteen opvalt is het hogere gewicht van de Fj maar als je er even op gereden hebt is het prima te doen.

ben wel benieuwd naar de reacties van de andere clubs als je daar gepost hebt

Jeroen

  • Gast
Re: FJ 11-1200/GSX1100F/GTR1000
« Reactie #14 Gepost op: 22 april 2006, 10:25:07 »

Fj gewoon goed. Start inderdaad altijd. Maar daarover is genoeg geschreven.

GSX1100F. Heeft mijn broer. Heb die ook in onderhoud. Moet zeggen is Laaaaaang niet zo degelijk als FJ. :mrgreen: Vooral het blok dan. Mijn mening is ook dat deze een stuk "lomper" rijdt. Stuurt lang niet zo licht als de FJ. Zou dus ook nooit voor de GSX gaan. Mijn mening. :-)

Fred

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8713
  • Noord Scharwoude
Re: FJ 11-1200/GSX1100F/GTR1000
« Reactie #15 Gepost op: 22 april 2006, 11:50:50 »

zelf heb ik een FJ1200 van 1991 gepoetst en startklaar(1 tikkie en lopen) in de garage staan ,een collega van mij heeft een GSX1100F van 1991 in onderdelen in de werkplaats liggen moet volledig gestraald en gespoten worden
moet ik nog meer vertellen :2funny:
fred
FJ 1200 maar dan Blauw
1x3FJR
2,5 x 3XW

fj_paultje

  • Gast
Re: FJ 11-1200/GSX1100F/GTR1000
« Reactie #16 Gepost op: 23 april 2006, 10:21:38 »

Ik sprak een tijd terug iemand die twee keer een nieuwe GTR1000 had gekocht, en beide keren problemen heeft gehad met de nokkenassen. Zelf heb ik een GPz1000RX gehad, (jeugdzonde Ard) die 20000 gelopen had en waar ook al nieuwe nokkenassen in gezet waren.

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7494
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Re: FJ 11-1200/GSX1100F/GTR1000
« Reactie #17 Gepost op: 23 april 2006, 11:51:34 »

Tsja. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik in eerste instantie voor de GSX1100F ging. Na een proefrit vond ik de FJ beter rijden. Dus heb ik die maar gekocht. Nu heb ik er inmiddels een garage vol van. Het is een verslavende fiets. Rijd goed op lage snelheden maar ook op hoge. En vergeet niet: Hij is gewoon erg snel. Een piloot op een fireblade moet heel behoorlijk kunnen sturen wil hij je voor blijven van 0 naar 100. Dat heeft te maken met de gewichtsverhouding van een FJ. Die is nagenoeg 50% voor en 50% achter. Je kunt dus geweldig lomp op het gas gaan staan zonder dat het voorwiel het luchtruim kiest.
Ik werk in een snoepwinkel. Ik heb de gelegenheid om op heel veel verschillende soorten motoren te rijden. En hoewel ik verschillende motorfietsen mooier vind om te zien (oa SP1, Mille-R) blijf ik erg verknocht aa de rijeigenschappen van de FJ. De goede zit maakt hem erg geschikt voor lange afstanden. Je zit redelijk beschut, er kan veel bagage mee, heeft weinig zwakke punten, eenvoudige techniek en een super gezellige club!!
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

Mario

  • Gast
Re: FJ 11-1200/GSX1100F/GTR1000
« Reactie #18 Gepost op: 24 april 2006, 09:30:13 »

Bedankt iedereen voor de reacties !! Valt me wel op dat je steeds dezelfde namen tegenkomt op deze site, de die-hards waarschijnlijk !!
Mijn echte naam is trouwens Marcel, maar ik vind Mario wat pakkender, dus leuker voor eem forum.
Ik heb de oorspronkelijke vraag niet bij de GSX en GTR club gepost, omdat ik op internet toevallig een leuke FJ tegenkwam bij AMC in
Lemelerveld. (een donkerblauwe '88-er met goed 40000 km op de teller.) En omdat ik bekend ben met de mooie loop van de XJ900 en de FJ1100/1200 heeft dat misschien ook wel mijn voorkeur. Dus afgezien van de vraag of ik mijn CX-je een beetje redelijk kwijt kan wil ik graag weten waar ik goed op moet letten bij zo'n FJ. Ik las iets over Kuipdelen en voorvork...

FJoppie

  • Overleden
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5535
Re: FJ 11-1200/GSX1100F/GTR1000
« Reactie #19 Gepost op: 24 april 2006, 09:41:36 »

He Mario,

Ga eens kijken op de homepage, hier staan namelijk de tips waar je op moet letten als je een FJ aanschaft.
Suc6 met je inruil op een FJ  :mrgreen:

Yoki

  • Gast
Re: FJ 11-1200/GSX1100F/GTR1000
« Reactie #20 Gepost op: 24 april 2006, 10:53:39 »

Eigenlijk moet het gewoon klikken met een motor.
Je betaalt er een hoop geld voor, dus het is fijn als je elke keer weer blij bent als je 'm ziet staan of erop gaat rijden.

Suc6 met de aanschaf, Marcel/-io!

Fred

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8713
  • Noord Scharwoude
Re: FJ 11-1200/GSX1100F/GTR1000
« Reactie #21 Gepost op: 24 april 2006, 18:14:32 »

Eigenlijk moet het gewoon klikken met een motor.
Je betaalt er een hoop geld voor, dus het is fijn als je elke keer weer blij bent als je 'm ziet staan of erop gaat rijden.

kijk en dat is nou waar het om gaat
ik kon het zelf niet beter verwoorden Yoki

fred
FJ 1200 maar dan Blauw
1x3FJR
2,5 x 3XW

The O

  • Gast
Re: FJ 11-1200/GSX1100F/GTR1000
« Reactie #22 Gepost op: 25 april 2006, 10:25:50 »

Citaat
Valt me wel op dat je steeds dezelfde namen tegenkomt op deze site, de die-hards waarschijnlijk !!

Maak voor jezelf eens een overzicht welke namen je dan steeds tegenkomt en kom dan tot de conclusie dat deze club meer dan 150 actieve leden telt  :-) 8-)
Dit is net marketing en management. de 80 : 20 regel is van toepassing.
Dit betekent voor deze site: 20 procent van de leden vult 80 procent van het forum.
 

Marcel

  • Clublid
  • Berichten: 2729
  • Meppel
Re: FJ 11-1200/GSX1100F/GTR1000
« Reactie #23 Gepost op: 25 april 2006, 11:12:48 »

Het 80/20 princiepe geldt ook voor het gezeligge offtoppic ouweh../serieuze proat. Dat maakt het nog leuker   :angel:
Het wordt een beetje rustiger: Triumph sprint 1050 ST

Old School: FJ1100 84 ;)
Pagina's: 1 2 [Allemaal]   Omhoog