FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Volg clubnieuws ook via Twitter:
https://twitter.com/FJownersclub

Pagina's: 1 [2]  Allemaal   Omlaag

Auteur Topic: FJ 11-1200/GSX1100F/GTR1000  (gelezen 7108 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fred

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8713
  • Noord Scharwoude
Re: FJ 11-1200/GSX1100F/GTR1000
« Reactie #15 Gepost op: 22 april 2006, 11:50:50 »

zelf heb ik een FJ1200 van 1991 gepoetst en startklaar(1 tikkie en lopen) in de garage staan ,een collega van mij heeft een GSX1100F van 1991 in onderdelen in de werkplaats liggen moet volledig gestraald en gespoten worden
moet ik nog meer vertellen :2funny:
fred
FJ 1200 maar dan Blauw
1x3FJR
2,5 x 3XW

fj_paultje

  • Gast
Re: FJ 11-1200/GSX1100F/GTR1000
« Reactie #16 Gepost op: 23 april 2006, 10:21:38 »

Ik sprak een tijd terug iemand die twee keer een nieuwe GTR1000 had gekocht, en beide keren problemen heeft gehad met de nokkenassen. Zelf heb ik een GPz1000RX gehad, (jeugdzonde Ard) die 20000 gelopen had en waar ook al nieuwe nokkenassen in gezet waren.

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7494
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Re: FJ 11-1200/GSX1100F/GTR1000
« Reactie #17 Gepost op: 23 april 2006, 11:51:34 »

Tsja. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik in eerste instantie voor de GSX1100F ging. Na een proefrit vond ik de FJ beter rijden. Dus heb ik die maar gekocht. Nu heb ik er inmiddels een garage vol van. Het is een verslavende fiets. Rijd goed op lage snelheden maar ook op hoge. En vergeet niet: Hij is gewoon erg snel. Een piloot op een fireblade moet heel behoorlijk kunnen sturen wil hij je voor blijven van 0 naar 100. Dat heeft te maken met de gewichtsverhouding van een FJ. Die is nagenoeg 50% voor en 50% achter. Je kunt dus geweldig lomp op het gas gaan staan zonder dat het voorwiel het luchtruim kiest.
Ik werk in een snoepwinkel. Ik heb de gelegenheid om op heel veel verschillende soorten motoren te rijden. En hoewel ik verschillende motorfietsen mooier vind om te zien (oa SP1, Mille-R) blijf ik erg verknocht aa de rijeigenschappen van de FJ. De goede zit maakt hem erg geschikt voor lange afstanden. Je zit redelijk beschut, er kan veel bagage mee, heeft weinig zwakke punten, eenvoudige techniek en een super gezellige club!!
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

Mario

  • Gast
Re: FJ 11-1200/GSX1100F/GTR1000
« Reactie #18 Gepost op: 24 april 2006, 09:30:13 »

Bedankt iedereen voor de reacties !! Valt me wel op dat je steeds dezelfde namen tegenkomt op deze site, de die-hards waarschijnlijk !!
Mijn echte naam is trouwens Marcel, maar ik vind Mario wat pakkender, dus leuker voor eem forum.
Ik heb de oorspronkelijke vraag niet bij de GSX en GTR club gepost, omdat ik op internet toevallig een leuke FJ tegenkwam bij AMC in
Lemelerveld. (een donkerblauwe '88-er met goed 40000 km op de teller.) En omdat ik bekend ben met de mooie loop van de XJ900 en de FJ1100/1200 heeft dat misschien ook wel mijn voorkeur. Dus afgezien van de vraag of ik mijn CX-je een beetje redelijk kwijt kan wil ik graag weten waar ik goed op moet letten bij zo'n FJ. Ik las iets over Kuipdelen en voorvork...

FJoppie

  • Overleden
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5535
Re: FJ 11-1200/GSX1100F/GTR1000
« Reactie #19 Gepost op: 24 april 2006, 09:41:36 »

He Mario,

Ga eens kijken op de homepage, hier staan namelijk de tips waar je op moet letten als je een FJ aanschaft.
Suc6 met je inruil op een FJ  :mrgreen:

Yoki

  • Gast
Re: FJ 11-1200/GSX1100F/GTR1000
« Reactie #20 Gepost op: 24 april 2006, 10:53:39 »

Eigenlijk moet het gewoon klikken met een motor.
Je betaalt er een hoop geld voor, dus het is fijn als je elke keer weer blij bent als je 'm ziet staan of erop gaat rijden.

Suc6 met de aanschaf, Marcel/-io!

Fred

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8713
  • Noord Scharwoude
Re: FJ 11-1200/GSX1100F/GTR1000
« Reactie #21 Gepost op: 24 april 2006, 18:14:32 »

Eigenlijk moet het gewoon klikken met een motor.
Je betaalt er een hoop geld voor, dus het is fijn als je elke keer weer blij bent als je 'm ziet staan of erop gaat rijden.

kijk en dat is nou waar het om gaat
ik kon het zelf niet beter verwoorden Yoki

fred
FJ 1200 maar dan Blauw
1x3FJR
2,5 x 3XW

The O

  • Gast
Re: FJ 11-1200/GSX1100F/GTR1000
« Reactie #22 Gepost op: 25 april 2006, 10:25:50 »

Citaat
Valt me wel op dat je steeds dezelfde namen tegenkomt op deze site, de die-hards waarschijnlijk !!

Maak voor jezelf eens een overzicht welke namen je dan steeds tegenkomt en kom dan tot de conclusie dat deze club meer dan 150 actieve leden telt  :-) 8-)
Dit is net marketing en management. de 80 : 20 regel is van toepassing.
Dit betekent voor deze site: 20 procent van de leden vult 80 procent van het forum.
 

Marcel

  • Clublid
  • Berichten: 2729
  • Meppel
Re: FJ 11-1200/GSX1100F/GTR1000
« Reactie #23 Gepost op: 25 april 2006, 11:12:48 »

Het 80/20 princiepe geldt ook voor het gezeligge offtoppic ouweh../serieuze proat. Dat maakt het nog leuker   :angel:
Het wordt een beetje rustiger: Triumph sprint 1050 ST

Old School: FJ1100 84 ;)
Pagina's: 1 [2]  Allemaal   Omhoog
 

cuneate-rose