Gisteren al bij een Fj wezen kijken, een ABS versie van 91. Had 2 1/2 jaar stilgestaan. Volgens de verkoper was ie in goede staat. Banden en ketting/tandwielen, plastic en collector ok.
Daar aangekomen na 140 km rijden bleek alleen de collector ok van bovenstaande, overige zaken: nieuwe ketting met oude tandwielen, 2 zo goed als gladde banden, trillen en rammelen van de kuip en spiegels (volgens de verkoper: "Doen ze allemaal hoor" , stuk uit de luchthapper rechts en een barst in de kuiprand links. Verder zag ie er verwaarloosd uit. Zou maar 41000 gelopen hebben. Bij een proefrit liep ie ongeveer 100 toeren stationair, dus gas erop houden om 'm aan de praat te houden. Verder deed de toerenteller het niet tot halverwege de rit, toen kreeg ie de geest en met een sprongetje deed ie het ineens.
Maar ik moet zeggen dat tijdens het rijden heb blok me verraste door ontzettend soepel te draaien. Wat een heerlijke motor! Nou nog een exemplaar zoeken waar alle punten in orde zijn, want dit exemplaar heb ik maar laten staan (net zoals de man die 5 minuten later als mij binnenkwam en eerst zuur keek dat ik voor 'm was, maar later met precies dezelfde kritiek als mij weer op z'n xj 900 stapte...)
Ik moest er wel even aan wennen dat de FJ kleiner is als de VF1000F2 waar ik nu op rij, toch een stukje sportiever qua zit als de F2
Enfin, de zoektocht gaat door....