Laadregelaar FJ, pas op, dit overladen komt vaak doordat er te weinig spanning gemeten wordt (aan de kabelboom)en dan gaat laadregelaar over compenseren, is te hoge spanning afgeven, te voorkomen door de spanningmeting direct, via relais, op accu te zetten i.p.v. meten nadat spanning door complete kabelboom is geweest.
Dit kan je ook zien, als je dimlicht bij stationair erg zwak is en bij verhogen toerental licht feller wordt, de FJ hebben geen relais voor het licht en dus gaat spanning door kabels en schakelaars en stekkers, in loop der tijd wordt de weerstand steeds groter.
Heb in het verleden wel eens schema op forum gezet...ik heb nu 4 relais in de FJ, 1 voor dimlicht, 1 voor groot licht, 1 voor bobines en dus 1 voor laadregelaar spanningsmeting. Nu altijd fel licht en goede vonk naar bougies, bij meting vastgesteld dat van de 13 volt aan de accu, nog geen 11 over bleef naar verlichting, bij stationair toerental.
Groeten, Tojoko.