FJ1200 > Algemeen

Jullie inbreng is zeer gewenst!

<< < (3/3)

Nico:

--- Citaat van: FrankAerdt op 10 mei 2025, 21:56:28 ---Korte enquête met maar één vraag:

Waarom ben je lid van deze club?

:mrgreen:

--- Einde van citaat ---

Goede vraag Frank.
Misschien dat de antwoorden op de vraag laten zien dat er verschillende redenen zijn waarom iemand lid van de club is.

Zelf vind ik het erg leuk om een FJ met achterstallig onderhoud weer in goede staat te brengen.
Ik heb een kleine schuur met een heftafel en een stereo set (waar ik graag de muziek op draai tijdens het knutselen waarvan de rest van de familie het helemaal niet erg vindt dat ik die in mijn sleutelruimte draai).
Regelmatig speur ik het forum af en kom ik daarom ook graag naar de sleuteldagen. Buiten dat er altijd iemand bereid is om te helpen en ik vaak met veel goede tips weer naar huis rij is het ook gezellig.
Je ziet weer wat oude en nieuwe bekenden en net als de laatste keer in Almere buiten in het lentezonnetje een praatje maken is ook geen straf.
Deze hobby is voor mij erg goed met mijn mantelzorg activiteiten thuis te combineren.

Dit geeft meteen aan waarom het deelnemen aan toerritten, bbq's, lang weekend etc wat lastiger voor mij is omdat op dit moment mijn tijd beperkt is (over anderhalf of twee jaar ligt dat weer anders).

Om in oplossingen te blijven denken ben ik best bereid de sleuteldagen met een extra donatie te ondersteunen als dat het voortbestaan vergemakkelijkt. 

Ik hoor het wel van het bestuur als we het meer in detail moeten bespreken.

Robin:
Als ik voor mijzelf spreek en antwoord moet geven op de vraag waarom ben je lid, dan is dat heel zwart wit gezegd; voor de enorme bak aan kennis die de club/forum heeft. Daar alleen betaal ik ook graag de contributie voor, want de kennis die op dit forum te vinden is, vind je nergens. Kan geen motorzaak je vertellen. Etc.
En het is zo leuk om zelf te kunnen sleutelen, als je maar weet hoe!

Qua toerritten, bbq, etc. is het voor mij, als ik heel eerlijk ben, toch ook een kwestie van leeftijdsverschil waardoor er een 'mindere klik' is. De genoemde harde kern (ook positief bedoeld uiteraard, want ze zijn stuk voor stuk het allervriendelijkst!) zoekt elkaar dan ook op, verwelkomt je met open armen, maar je merkt toch en logisch ook dat er een geschiedenis is war die mensen bindt. Het is lastig om daar een soort van aansluiting in te vinden. Let op: dit is natuurlijk een combinatie van allerlei zaken he, ik bedoel alles in de positieve zin, maar probeer eerlijk te zijn voor wellicht wat meer inzicht.

Daarnaast moeten de dagen uiteraard uitkomen in de persoonlijke agenda, waarbij een dag ook meestal een dag is. Als in, een volle dag. Hoe dit kleiner te maken weet ik ook niet, maar buiten de club om rijd ik eigenlijk ook nooit een volle dag. Dat is simpelweg te lastig te combineren met de agenda.

Meerdaagse ritten is een kwestie van de sociale aansluiting zoals eerder genoemd, maar zeker ook centen. Als ik dan centen uitgeef voor een meerdaagse rit, wat ik vooralsnog (zie andere post haha) elk jaar minimaal 1x deed, wil ik dat dan ook naar eigen smaak doen, qua locatie, datum, gezelschap (meestal kameraden, zwager..)

Hoop dat ik geen kwaad bloed zet nu, maar wat inzicht geef vanuit mij persoonlijk

FrankAerdt:
Goed om te horen Nico en Robin. Dit is precies wat nodig is om inzicht te krijgen. Hopelijk komen er meer reacties, ook van leden die minder actief (kunnen of willen, maakt niet uit) zijn.
En Robin, jouw opmerkingen zullen zeker geen kwaad bloed zetten, het gaat om de inzichten, en iemand die zich negatief aangesproken voelt moet vooral reageren met het waarom.  :roll:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie