FJ1200 > Algemeen
ALV 2026 dit jaar op het forum ivm belangrijke wijziging club
Eelco:
Belangrijke mededeling!
Het bestuur heeft unaniem besloten dat dit jaar zal de ALV niet live wordt gehouden maar online (schriftelijk) op dit forum. Dit heeft een goede reden. We hebben namelijk plannen om de club ingrijpend tegaan wijzigen. Door schriftelijk hier te discussiëren hebben meer mensen de mogelijkheid om er op te reageren. Daarom staat dit op bij "Algemeen" en niet in een bestuurs topic.
Wat zijn de plannen:
We hebben op dit moment 31 betalende leden. Dat levert niet/nauwelijks genoeg op aan contributie om onze vaste lasten te betalen. Vaste lasten hebben we omdat we een vereniging zijn. We hebben uiteraard de bankkosten, de KvK kosten, de website en de verzekering. Verder moeten we elk jaar een ALV houden. Dit alles doen we dus voor 31 betalende leden.
Omdat we zien dat het gratis Facebook voor een groot deel de functie van het forum heeft overgenomen, vragen wij ons af of het zinvol is om de club in deze vorm voort te zetten. We kunnen de vereniging omzetten naar een 'Slapende Vereniging' maar daarvoor moet er een statutenwijziging komen bij de notaris. Daarbij moeten we dan nog steeds ALV's en dergelijke houden. De vereniging opheffen kan ook, maar we willen de kennis en historie van bijna 25 jaar niet door het putje spoelen. Daarom hebben we een plan.
Wij hebben het idee om de vereniging FJ-Ownersclub om te zetten in een stichting. De stichting voor Behoud van Inmaterieel FJ1200 Erfgoed. Daarvoor moeten we ook naar de notaris maar de kosten zijn hetzelfde als voor een Slapende Veeniging maken. In deze stichting willen we de website en het forum onderbrengen. We hebben dan geen leden meer en geen contributie meer nodig. Wel donaties voor de vaste lasten, maar die kunnen flink omlaag omdat we dan een goedkopere bankrekening kunnen nemen en de verzekering kunnen opzeggen. We kunnen hiervoor het geld wat we nog hebben gebruiken.
Het voordeel van deze wijziging is dat de club in principe blijft voortbestaan. Alles wat we nu (willen) doen kunnen we blijven doe. Nadeel heeft het voor de leden ook. Een stichting heeft geen leden en is dus in principe niet democratisch. Het huidige bestuur heeft zich bereid verklaard om ook in het stichtingsbestuur plaats te nemen. Maar als er anderen zijn die zich geroepen voelen kunnen ze zich bij mij melden.
Maar uiteindelijk beslissen de leden. Daarom willen wij graag in dit topic over dit onderwerp discussiëren. Ook andere ideeën zijn uiteraard welkom. Feit is echter wel dat we niet op dezelfde voet door willen gaan met het risico dat alles straks weg is.
Beertje:
Als het op deze manier toekomst bestendiger is, ben ik voor, minder kosten en dezelfde functionaliteit altijd beter, moeten we dan op een website inloggen ?
Gradje gas:
Erg goed plan mannen.
Het is wat het is. Die realiteit is voldoende ingedaald.
Jullie plan behoud heel veel waardevolle informatie en dat is super!
Het helpt als je een overzichtje / begroting van de oude en de nieuwe situatie maakt, dat helpt mensen om tot het juiste besluit te komen.
Ik heb erg veel waardering voor dit moeilijke besluit, maar vooral alle lof voor de frisse nieuwe insteek.
Ik zeg: doen!
Groet, Gradje Gas
Eelco:
--- Citaat van: Beertje op 31 december 2025, 15:25:39 ---Als het op deze manier toekomst bestendiger is, ben ik voor, minder kosten en dezelfde functionaliteit altijd beter, moeten we dan op een website inloggen ?
--- Einde van citaat ---
Hoe het er precies gaat uitzien weten we nog niet. Sorry. We melden dat zo snel als het bekend is.
Eelco:
--- Citaat van: Gradje gas op 31 december 2025, 15:31:29 ---Erg goed plan mannen.
Het is wat het is. Die realiteit is voldoende ingedaald.
Jullie plan behoud heel veel waardevolle informatie en dat is super!
Het helpt als je een overzichtje / begroting van de oude en de nieuwe situatie maakt, dat helpt mensen om tot het juiste besluit te komen.
Ik heb erg veel waardering voor dit moeilijke besluit, maar vooral alle lof voor de frisse nieuwe insteek.
Ik zeg: doen!
Groet, Gradje Gas
--- Einde van citaat ---
Zoals we gewend zijn, worden dit jaar de financiele stukken nog gewoon gepresenteerd. Het geld wat we nog hebben gaat worden ingezet voor de omzetting naar stichting en de eerste tijd de website in de lucht houden. Als dat geld op is zijn we afhankelijk van donaties.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie