FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Volg clubnieuws ook via Twitter:
https://twitter.com/FJownersclub

Auteur Topic: JohnK6 stel zichzelf en z'n "nieuwe FJ 1100" ff voor  (gelezen 8873 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnK6

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 63
Re: JohnK6 stel zichzelf en z'n "nieuwe FJ 1100" ff voor
« Reactie #30 Gepost op: 5 februari 2016, 18:06:09 »

 :-D een zijspan heb ik ook nog hoor :P maar een "russische dnepr mt-11 en een mt16 in onderdelen"

Vandaag naar het werk met de FJ en ook weer terug naar huis via een lange omrijroute :D, na 240 km stond de brandstofmeter op 50%, denk dat ik morgen maar aftank en eens kijk wat deze FJ doet per liter brandstof.

Heb afwisseld gereden dus, ff lekker gas erop, lekker rustig rondtouren op een dijkje met 60 km/h. ben benieuwd wat ik gehaald heb.

nadeel vind ik wel dat ik geen reserve stand heb qua benzinekraan (als ik alles goed begrijp), meeste motoren begint die te sputteren je draaid je benzinekraan op reserve en je weet iig dat je nog 4 of 5 liter hebt.

wat dat betreft uiteraard benieuwd naar jullie ervaringen, wat jullie halen per tank enz... aan verbruik.

klein stukje youtube van de dnepr:



video's zijn trouwens opgenomen met go-pro van sony.. een goeie aanrader. :)
« Laatst bewerkt op: 5 februari 2016, 18:36:44 door JohnK6 »
Gelogd
ik ben nie gek, zei de gek

JohnK6

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 63
Re: JohnK6 stel zichzelf en z'n "nieuwe FJ 1100" ff voor
« Reactie #31 Gepost op: 9 februari 2016, 23:14:19 »

ondertussen staat de km teller al ruim over de 88.000 km, in de afgelopen 2 1/2 week bijna 1800 km op de teller bij gezet.

komende 2 weken eens bekijken wat ik nodig ga hebben voor:

vernieuwen achterwiellagers+ stofringen..
vernieuwen van achterbruglagering
vernieuwen van de link (bussen e.d(van de achterschokbreker ))
oplossen van diverse trillingen in het kuipwerk
choke goed werkend krijgen ( of wat ik hier al gelezen heb, evt vervangen voor een choke van een cb750K7, toevallig heb ik die nog nieuw liggen....)
knipperlichtprobleem (werkt niet altijd, en dan zowel links als rechts niet.)
heb een minimale lichte lekkage van een van de voorpoten, dus voorpoten bekijken op schade , en zeker nieuwe stofringen en keerringen

in flinke regenbui rijden mis ik af en toe een cilinder vooral bij rustig rijden, vermoed een oude bougiekabel of dop die doorslaat met veel vocht.

bij mij zit in ieder geval nog de orginele monoshock er onder met een nog werkende verstelling, al gaat het moeizaam, dus heb die ketting al eens verwend met een flinke dot spuitvet, tegen de tijd dat ik met die linkage bezig ga eens volledig demonteren en kijken hoe en wat..

maar voor alles een papieren haynes of clymer bemachtigen voor het lezen voor het slapen gaan...

en uiteraard veel tips van jullie 8-)
als ik met dit alles bezig ga zal ik een nieuw topic openen in techniek of algemeen.

toevoeging:

op dit moment verbruik ik gemiddeld 1 liter brandstof op 17,4 km..
« Laatst bewerkt op: 9 februari 2016, 23:21:21 door JohnK6 »
Gelogd
ik ben nie gek, zei de gek

FJRob90

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6998
  • Geldrop N.B.
Re: JohnK6 stel zichzelf en z'n "nieuwe FJ 1100" ff voor
« Reactie #32 Gepost op: 10 februari 2016, 08:39:39 »

Dat verbruik is normaal voor een 1100.
Wat betreft de choke os mijn ervaring dat als je de hele boel uit elkaar haalt dan schoon maakt en vervolgens in de kruipolie dan komt het goed.
Gelogd
FJ1200 3cv 1989
BMW R1200 GS Adventure
 

cuneate-rose