FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Volg clubnieuws ook via Twitter:
https://twitter.com/FJownersclub

Pagina's: [1] 2 3  Allemaal   Omlaag

Auteur Topic: "dode vingers"  (gelezen 9351 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

eric fj 1200 93

  • Gast
"dode vingers"
« Gepost op: 18 mei 2004, 21:44:52 »

Hoi,

Heb vandaag zo'n 300 km gereden voor m'n werk (toch wel leuk betaald motorrijden, alleen jammer dat het allemaal Nederlandse snelweg was). Had na ca. 1-1.5 uur last van tintelende vingers. De handvaten zijn volgens mijn nog origneel, dus nu zo'n 11 jaar oud. Iemand ervaring met andere hanvaten, kan dat helpen?

Eric.

Meatpoint

  • Gast
"dode vingers"
« Reactie #1 Gepost op: 18 mei 2004, 22:19:06 »

waar komt het vandaan denk je? Kan het zijn omdat je onbewist te hard in de handvaten knijpt?
Verder kan het ook aan je handschoenen liggen. De naden van de vingers zitten aan de binnenkant en zijn soms niet goed afgewerkt en die drukken dan op je bloedvaten en knellen deze af, resultaat tintelende vingers.

Ik heb het wel eens in de winter als je uiteindelijk toch koude handen krijgt. Probeer dan de vingers af en toe te bewegen om zo de doorbloeding te verbeteren

floris

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4350
  • Arnhem
    • frem.nl
"dode vingers"
« Reactie #2 Gepost op: 18 mei 2004, 22:53:27 »

Ik heb zelf handvatverwarming, nou gaat het niet zozeer om de verwarming, maar ze zijn iets dikker,ik vind dat persoonlijk fijner.
Ik kan me dus voorstellen als je grotehanden hebt en ze om een in verhouding dun handvat moet vasthouden dat het op den duur vervelend kan zijn.
Ik heb pas een nieuwere FJ met orginele handvaten en vind de dikkere van mijn oude FJ fijner.
FJ1200 '87
FJ1200A '93


listening to SomaFm

eric fj 1200 93

  • Gast
"dode vingers"
« Reactie #3 Gepost op: 18 mei 2004, 22:56:20 »

hoi,

Bedankt voor de snelle reakties. Heb juist kleine handen i.p.v. grote. Knijp meestal wel behoorlijk hard. Zou daar aan kunnen liggen. Misschien vandaag wat harder geknepen als anders.

Eric.

floris

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4350
  • Arnhem
    • frem.nl
"dode vingers"
« Reactie #4 Gepost op: 18 mei 2004, 22:57:30 »

Ah, door de spanningn van het genieten natuurlijk :wink:
FJ1200 '87
FJ1200A '93


listening to SomaFm

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7484
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
"dode vingers"
« Reactie #5 Gepost op: 18 mei 2004, 23:50:21 »

Ik had dat ook. Ben er aan geopereerd. Lag dus niet aan de FJ.
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

Crazy

  • Gast
"dode vingers"
« Reactie #6 Gepost op: 19 mei 2004, 00:34:20 »

Als je het sap uit de handvaten knijpt dan rij je te hard!

Yoki

  • Gast
"dode vingers"
« Reactie #7 Gepost op: 19 mei 2004, 08:17:34 »

En probeer ook je polsen in een 'rechte lijn' te houden. Ik heb soms ook tintelende vingers en dan komt het daardoor.
Als je een beetje hangt in je polsen (weet niet hoe ik dat beter kan omschrijven, maar dat is als je de hand sterk omhoog buigt) dan belemmer je de doorbloeding door je pols en dus de aanvoer van lekkere verse zuurstof naar je vingertopjes.

Oplossing: zo hard rijden dat je bovenlichaam voldoende tegen(wind)druk krijgt om niet meer tegen je hande te hoeven leunen  :lol:

Crazy

  • Gast
"dode vingers"
« Reactie #8 Gepost op: 19 mei 2004, 08:53:36 »

Zal ff ook serieus proberen te reageren: Ik heb een "gasvast" gemonteerd, zodat ik ook af en toe mijn rechterhand van het stuur kan halen. Dat werkt lekker, beetje bloed laten stromen door die aderen. Zorg wel dat dat systeem in "losstand" niet er voor zorgt dat je gas moeilijk terug gaat, dat levert gevaarlijke situatie...........weet ik uit ervaring!

Tevens zou het kunnen zijn dat het niet uit je polsen/vingers komt, maar vanuit je nek en/of schouders: knelt je kleding, zit je gespannen of geforceerd in een houding?

Hopelijk kun je hier wel iets mee.

Anonymous

  • Gast
"dode vingers"
« Reactie #9 Gepost op: 19 mei 2004, 09:28:50 »

Woar kunde da kopen, zoen "gasvast"??

greetzzz,

Spooky :twisted:  :twisted:

ard

  • Berichten: 4960
  • ik wou dat ik een telefoon was
"dode vingers"
« Reactie #10 Gepost op: 19 mei 2004, 12:12:43 »

bij mij  :lol:

ard
Als de haan van huis is leggen de kippen eieren !!!!!

Mischa

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6499
  • Harmelen
"dode vingers"
« Reactie #11 Gepost op: 19 mei 2004, 12:26:09 »

Dan las je zeker zijn handvat vast?  :D  :D

copret

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3889
  • Montfoort, midden vh land
"dode vingers"
« Reactie #12 Gepost op: 19 mei 2004, 12:28:54 »

heb er ook last van "gehad", waarschijnlijk komt het vanuit mijn nek en trillingen van de motor. Door een rechte rug, hangende schouders, niet te krampachtig het stuur vasthouden etc en wat arm/schouderbewegingen maken tijdens het langdurige rijden zodat het wat los blijft en de doorstroming bevordert....
leenmotor FJ1200ABS '95
FJ1200ABS '91 winterproject
XT 600E '95
KTM Super Adventure 1290 S
http://corvendrig.magix.net/public/index.htm
Koppelling foto https://www.mijnalbum.nl/Album=YMSREOVY
Isle of Man https://www.mijnalbum.nl/Album=EOXUJTTA

Rem

  • Gast
"dode vingers"
« Reactie #13 Gepost op: 19 mei 2004, 12:46:41 »

heb nieuwe (dunne) handsvaten net 2 dagen geleden erop gezet ,en ik druk nu mijn zaakie tegen de tank waardoor mijn zithouding beter is .
bij hogere snelheid zit ik met mijn achterste meer naar achteren.
Dit i.v.m. knie.ook schoenen met rechte zolen zonder hak hielp mij .
Die nieuwe handsvaten hoe dun ze ook zijn hielpen toch wel iets tegen het trillen.
mocht je nieuwe erop doen ,let op dat je ze niet helemaal eruit moet draaien dan ben je het boutje kwijt dat aan de achterkand zit .
los draaien en het laatste gewoon eruit trekken ,zit met rubber in je stuur geklemt.
de nieuwe kosten mij 11 pleurie ,moet goedkoper kunnen voor zo'n stukkie rubber.maar was bij motoport.

marcos

  • Gast
"dode vingers"
« Reactie #14 Gepost op: 19 mei 2004, 13:06:41 »

Ik zal maar niet zeggen wat bij mij dood aanvoelde in de tijd dat ik mijn gsx 1100 reed. (maar wees gerust het is allemaal goed gekomen.)

Het ligt inderdaad aan het harde knijpen en/of te dikke handvaten waardoor je altijd een tegendruk krijgt aan de onderkant van je vingers.

In feite moet je helemaal geen druk zetten met je handen op het stuur. Dus niet knijpen Eric. Ik wilde een paar voorbeelden noemen waar je wel in kon knijpen maar dat laat ik maar achterwegen.....
Pagina's: [1] 2 3  Allemaal   Omhoog