FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Natuurlijk mag ook onze Facebook pagina niet ontbreken.
Kijk hier voor de laatste informatie: Yamaha FJ Owners Club NL/BE

Auteur Topic: Help wanted  (gelezen 289 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marc1966

  • Berichten: 6
Help wanted
« Gepost op: 14 juli 2022, 19:08:53 »

Hoi Fj members. Al enige jaren in bezit van fj1200 uit 1993. Ik heb m te koop gezet, eigenlijk noodgedwongen omdat ik mij koppeling niet meer ok krijg.
Probleem is dat ik n nieuw setje gekocht heb, maar dag er na weer geen druk. Ik kan t zelf niet maken. Naar een motorzaak brengen is gewoon te duur. Is er iemand in omgeving Sittard die me kan en wil helpen? Ik weet zelf niet waar te beginnen en die setjes zijn ook niet echt goedkoop.
Nu ervoor gekozen te gaan verkopen...maar toch nog n laatste poging.
Gelogd

Marc1966

  • Berichten: 6
Re: Help wanted
« Reactie #1 Gepost op: 14 juli 2022, 19:10:40 »

Aanvulling. Enige jaren geleden al lid geworden hier maar blijkbaar klopt email niet meer. Hoe dan ook, alvast dank
Gelogd

Batman

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5209
  • Winterswijk
Re: Help wanted
« Reactie #2 Gepost op: 15 juli 2022, 21:42:00 »

Marc, hoi vanuit Winterswijk. Er zal zich wel iemand melden in je buurt, misschien Edwin (wackywabit) als hij terug is van vakantie. Dus niet getreurd als je niet direct response krijgt. Het is tenslotte vakantie periode.
Koppeling op druk brengen. Nadat je er een revisierente in gezet hebt zou niet zo een probleem moeten zijn. Tenzij je het rubber er verkeerd om ingezet hebt.
Gelogd
Een dag niet getoerd is een dag niet geleefd.

FJ 1200. 1TX Bwj 1984 (The New Batbike)
FJ 1200 3XW Bwj 1991 (The Grey)
FJ 1200 3XW Bwj 1993 (WPB)
Triumph Tiger 1200 XCa, Bwj 2018

Mark_Vans

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6117
Re: Help wanted
« Reactie #3 Gepost op: 16 juli 2022, 00:34:46 »

Nou, Sittard is niet echt in de buurt van waar Edwin woont. Volgens mij zijn er ook geen, of in ieder geval weinig, actieve clubleden in die regio.

On topic: zit de rubberen keerring goed - als in: niet verkeerd om - om het zuigertje in de slave?
Gelogd
FJ 1200 3CW, '89. Bluish Black
Triumph Tiger 1200 XRX Explorer '18
Meindl Bernina 2

Marc1966

  • Berichten: 6
Re: Help wanted
« Reactie #4 Gepost op: 16 juli 2022, 08:16:05 »

Dat ga ik checken. Ik hoop t bijna. Thanks
Gelogd

Herbert

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5389
  • Of Wha
Re: Help wanted
« Reactie #5 Gepost op: 16 juli 2022, 08:31:14 »

Procedure is wel belangerijk, vullen van onderen anders heb je kans dat je hem niet ontlucht krijgt, daarna nachtje wegzetten met ingetrokken koppeling.
Is er daarna geen druk dan moet je de master(bij jouw handel) reviseren
Gelogd
Goldwing SE 1500 bj 1997
Honda CRV 2017 biturbo euro 6 diesel Livesyle
Wilk 560
Achterhoeker en Brabander
Kiekt um goan Jonghe , zij gelooft in ons (tante Riekie)
Locatie Achterhoek , Gaanderen
Motto," Remmen is Angst"
En zoekt en gij zult vinden.....

Mark_Vans

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6117
Re: Help wanted
« Reactie #6 Gepost op: 16 juli 2022, 15:28:03 »

En bescherm lak- en plasticdelen tegen de remvloeistof.
Gelogd
FJ 1200 3CW, '89. Bluish Black
Triumph Tiger 1200 XRX Explorer '18
Meindl Bernina 2

Marc1966

  • Berichten: 6
Re: Help wanted
« Reactie #7 Gepost op: 16 juli 2022, 21:42:31 »

Dank!
Gelogd

Mark_Vans

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6117
Re: Help wanted
« Reactie #8 Gepost op: 18 juli 2022, 10:30:47 »

De laatste keer dat ik 't heb gedaan, deed ik het als volgt:
- een tweede persoon erbij is handig
- houd een vochtige doek bij de hand om evt remvloeistofspetters meteen weg te vegen

- maak alle onderdelen van de slave goed schoon
- monteer alle onderdelen (veer/zuiger/keerringen) goed in de slave
- monteer de slave-unit nog niet op het carterdeksel
- dek lak- en plasticdelen om en bij het masterreservoir goed af. Oók het deel van het ruitje boven het reservoir
- Vul het systeem van onderaf, maar nog niet helemaal
   - houd de ogen gericht op het reservoir
- dan met duim(en) de cilinder voorzichtig in de slave drukken
   - houd hierbij de slangaansluiting op het hoogste punt
   - houd de ogen gericht op het reservoir
   - het niveau daarin stijgt
   - tik tijdens het terugduwen op de slave-unit en/of slang om luchtbubbels 'los' te krijgen
   - let op luchtbubbels die mee omhoog komen waardoor de rem vloeistof kan spatten
- bedien de koppelingshendel terwijl je met de duim(en) tegendruk blijft geven
- herhaal stappen (cilinder terugduwen, opletten, hendel bedienen) totdat er
   - geen, of in ieder geval weinig, bubbels meer omhoog komen
   - je een duidelijkere tegendruk voelt bij het inknijpen van de remhendel
- monteer de slave-unit op het blok
- ontlucht de koppeling
- eventueel zet je de motor weg met een ingeknepen koppelingshendel (bv met een tie-wrap of spanband)
- knijp de koppelingshendel daarbij niet helemaal in
« Laatst bewerkt op: 18 juli 2022, 10:59:44 door Mark_Vans »
Gelogd
FJ 1200 3CW, '89. Bluish Black
Triumph Tiger 1200 XRX Explorer '18
Meindl Bernina 2

Marc1966

  • Berichten: 6
Re: Help wanted
« Reactie #9 Gepost op: 18 juli 2022, 21:45:57 »

Dank voor alle reacties. Ik kan weer even aan de slag. Mocht niet lukken meld ik me weer.
Gelogd
 

cuneate-rose