Dit is toch wel een warm welkom hier. Iedereen bedankt voor de reacties.
De klapkat is idd nooit verkocht in Nederland. Dus is daarom wel leuk. Zit gewoon een GSX 750 ES blok onder dus in dat opzicht niet bijzonder.
Katana';s worden vaak door niefhebbers verbouwd "naar eigen inzicht" en dat is sterk smaak afhankelijk. Persoonlijk denk ik dat een standaard Katana 1100 niet te rijden is. Remmen zijn niks, en de "zit" houding ook niets. Ben ik te oud voor. Maar mooi vind ik 'em wel.
Dat geld heel erg duidelijk niet voor een GSX 1100 F, wat een lelijk hok is dat. 't Zal best goed rijden maar dan vind ik een FJ toch echt hele ende mooier. Ik had al gereageerd naar Mr.Q maar ik heb inmiddels begrepen dat hij ziek is. Ik heb geen haast......en iegenlijk kan ik maar 4 motoren kwijt in de garage. 5 past wel maar dan kan ik niet meer sleutelen, dus zal er een weg moeten.
Mijn eerste motor was een Suzuki GS750, en dat was in 1984, toen was de oefenvergunning net afgeschaft
Ik kon pas in 1985 gaan rijden toen ik het rijbewijs had gehaald. Zelf heb ik nooit een Yamaha bezeten. Wel eens een RD350YPVS overwogen, maar die was met z'n 2'en niks. En ook niet echt "toer". Mijn broer ruilde toen mijn GSX400F in en ik kreeg zijn Honda CB 650 en hij de RD. Daar heb ik nog wel een paar keer mee door het dorp, ehh gereden....Ook eens uitgebreid aan een XZ 550 gesleuteld. Daar had iemand "vakkundig" kleppen gesteld, want dat deed ie bij z'n Guzzi ook. Kwam toen toch "iets meer" tegen als bij de Guzzi.
Ook de XS 750/850 hebben me altijd erg aangesproken. Maar omdat er npog eens met zijn tweeën getoerd moet worden wil ik eigenlijk een FJ 1100 of 1200. Altijd al heel mooi gevonden. Ik ben niet zo van het moderne spul, jaren '80 begin '90 zitten mooie motoren tussen, maar soms wel walchelijke kleuren. En RF 900 bijvoorbeeld, zwart met paarse wielen en stickers, uech, echt niet.
Wat zijn de punten (behalve de gebruikelijk normale zaken) waar ik bij aankoop van een FJ op moet letten?