FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Natuurlijk mag ook onze Facebook pagina niet ontbreken.
Kijk hier voor de laatste informatie: Yamaha FJ Owners Club NL/BE

Auteur Topic: even voorstellen  (gelezen 7922 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rudy1967

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 880
  • een dag niet gereden is een dag niet geleefd.
Re: even voorstellen
« Reactie #15 Gepost op: 3 juli 2018, 12:34:16 »

welkom en s6 met het zoeken naar een mooie FJ 1200
Gelogd
fj 600   49a in jps .1984
fj 1100 36y  blauw wit .1984
Fj 1100 36y rood wit met volle kuip.1985
fj 1200 3XW zilver blauw 1992

je koopt geen motor maar een beleving.

FJRob90

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6992
  • Geldrop N.B.
Re: even voorstellen
« Reactie #16 Gepost op: 3 juli 2018, 16:49:23 »

Welkom Martin.
Al even mail contact gehad en nu dan op het forum.
Gelogd
FJ1200 3cv 1989
BMW R1200 GS Adventure

Zappa

  • Gast
Re: even voorstellen
« Reactie #17 Gepost op: 12 juli 2018, 09:35:29 »

Welnu. na geruime tijd zoeken naar een FJ 1200 die mij zint ( geen werkhok, geen pekelfiets) is het niet gelukt. Een eigenaar die een dergelijke FJ bezit rijdt-houdt 'm zo blijkt. Via MP binnen 3 weken vele uren te maken gehad met 2 grapjassen die na uitgebreid mailkontakt n.a.v. de te  verkopen FJ 1200 een afspraak met me maakten, en dan niet thuis bleken te zijn. Na halve dag weer thuis staat er een afzeg-berichtje even voor geplande afspraaktijd.....op mijn mails volgt geen reactie meer én de verkopers adverteren gewoon door.  Dat heeft veel uren gekost en ja ook ergernis moet ik bekennen. van de andere kant speelt dan vertrouwen en hou ik me maar voor dat de 2 FJ-'s dienovereenkomstig bijgehouden zijn als de verkopers zich manifesteren. Ook paar x gaan kijken naar een FJ die netjes zou zijn, echter, 1 x fikse pekelfiets en 1 x een boel schuifschade aan hele linkerzijde. Men bouwt graag om ook naar zgn, street-racers en daarin ben ik nul procent in geïnteresseerd. De tand des tijds ? Enfin, ik blijf zoeken.
Gelogd

Fred

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8700
  • Noord Scharwoude
Re: even voorstellen
« Reactie #18 Gepost op: 12 juli 2018, 16:42:17 »

Mogelijk dat er een goede in Warmenhuizen te koop staat. Ben ik eerder mee bezig geweest voor Herbert echter op dat moment waren ze niet duidelijk over de prijs.
Als je wilt wil ik nog kijken of hij nog beschikbaar is.
Het is een originele van de laatste generatie. Geen ombouw en goed verzorgd ook nog de originele uitlaat en 2 kuipruitjes.
Gelogd
FJ 1200 maar dan Blauw
1x3FJR
2,5 x 3XW

Zappa

  • Gast
Re: even voorstellen
« Reactie #19 Gepost op: 13 juli 2018, 11:35:43 »

Fred,

Dank voor je reactie c.q. aanbod. Ik heb het opgegeven. Hierbij alle FJ-rijders veel plezier toegewenst met het rijden-poetsen-sleutelen en kijken. Mogelijk keer ik terug naar een ST 1100 of ik stop er helemaal mee....zie wel.

groet,

Martin
Gelogd

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7484
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Re: even voorstellen
« Reactie #20 Gepost op: 13 juli 2018, 18:43:43 »

Hier in Coevorden staat een rood witte 1TX op speurders te koop. Ik wil eventueel wel even schouwen voor.je hier heen rijdt
Link naar de advertentie:
https://m.speurders.nl/overzicht/f_particulier_zakelijk-particulier/eerste-model-fj1200-1986-45500km-klassieker-1650-euro-173411451.html?query=Yamaha+fj
« Laatst bewerkt op: 13 juli 2018, 18:51:25 door Eelco »
Gelogd
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

Zappa

  • Gast
Re: even voorstellen
« Reactie #21 Gepost op: 13 juli 2018, 19:10:44 »

Eelco, met vel dank maar deze FJ ziet er niet uit vind ik : de Sebring-uitlaat wijst op acent op een sportief gebruik in hogere toeren, zie de schijven ook.

groet
Martin

Gelogd

Herbert

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5484
  • Of Wha
Re: even voorstellen
« Reactie #22 Gepost op: 14 juli 2018, 09:59:58 »

Fred,

Dank voor je reactie c.q. aanbod. Ik heb het opgegeven. Hierbij alle FJ-rijders veel plezier toegewenst met het rijden-poetsen-sleutelen en kijken. Mogelijk keer ik terug naar een ST 1100 of ik stop er helemaal mee....zie wel.

groet,

Martin
Jammer dat je het zo gauw opgeeft, zeker het aanbod van clubleden zou ik zeker aannemen, want goeie fietsen worden zeldzamer , maar met hulp kom je er wel
Gelogd
Super Tenere 1200 2010
Subaru Outback 2,5l AWD 2011
Wilk 560
Achterhoeker en Brabander
Kiekt um goan Jonghe , zij gelooft in ons (tante Riekie)
Locatie Achterhoek , Gaanderen
Motto," Remmen is Angst"
En zoekt en gij zult vinden.....

Zappa

  • Gast
Re: even voorstellen
« Reactie #23 Gepost op: 14 juli 2018, 10:54:32 »

Dag Herbert,

" Zo gauw "is een verkeerde konklusie ". In feite zoek ik al bijna 3 jaar. Onlangs hier aspirant-lid geworden, omdat ik lange tijd niet op de hoogte was van het feit dat er überhaupt een vereniging zou zijn. Als je je realiseert dat ik vele keren vele honderden km-'s voor niets reed, verlofdagen kwijt raakte, dan de uren, om een slechte FJ 1200 aan te treffen.....scheelt misschien.

met groet,

Martin
Gelogd

Fred

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8700
  • Noord Scharwoude
Re: even voorstellen
« Reactie #24 Gepost op: 14 juli 2018, 18:00:11 »

Dag Herbert,

" Zo gauw "is een verkeerde konklusie ". In feite zoek ik al bijna 3 jaar. Onlangs hier aspirant-lid geworden, omdat ik lange tijd niet op de hoogte was van het feit dat er überhaupt een vereniging zou zijn. Als je je realiseert dat ik vele keren vele honderden km-'s voor niets reed, verlofdagen kwijt raakte, dan de uren, om een slechte FJ 1200 aan te treffen.....scheelt misschien.

met groet,

Martin
Jouw 3 jaar komt bij ons niet binnen omdat je er net bent zeg maar. 3 jaar is best een lange tijd ik ga er van uit dat je lid bent geworden o.dat je toch een fj wilt of wilde in dit geval. Er zijn genoeg serieuze leden die voor jou het " voetwerk" willen doen je zult inderdaad uiteindelijk zelf de knoop door moeten hakken maar het scheelt als je al op voorhand, zonder extra inspanning,info hebt.

Gelogd
FJ 1200 maar dan Blauw
1x3FJR
2,5 x 3XW

Zappa

  • Gast
Re: even voorstellen
« Reactie #25 Gepost op: 14 juli 2018, 19:15:36 »

Nou, dat is dan nu bekend. ik ben dus 62 jaar, rij 45 jaar motor, van 1990-2017 de Honda ST 1100, zoek 3 jaar een goede ( oei..) FJ 1200, stel tips zeer op prijs, neem de vrijheid het aangereikte af te wijzen omdat ik zoals ik al aangaf een originele-korrekte-nette FJ 1200 zoek. Kreeg een leuk aanbod van een lid die nu vakantie geniet en ben in afwachting. Wie zin heeft in een bak koffie is hier trouwens altijd welkom na afspraak....gemeente Gennep. Stuur in dat geval ff een berichtje. Thxs.  Zappa
Gelogd

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7484
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Re: even voorstellen
« Reactie #26 Gepost op: 17 juli 2018, 08:22:38 »

Eelco, met vel dank maar deze FJ ziet er niet uit vind ik : de Sebring-uitlaat wijst op acent op een sportief gebruik in hogere toeren, zie de schijven ook.

groet
Martin

Hij moet gepoetst. Dat klopt. Maar het allerbelangrijkste is de lakset. Die ziet er super uit.
De uitlaat is niet origineel maar dat is niet heel vreemd. Die roesten namelijk behoorlijk. Na 30 jaar hebben de meesten geen originele uitlaat meer. En Sebring is goedkoper dan origineel. Ik heb ook lawaai pijpen maar ik ben een rustige rijden. Zegt dus niks.
De opmerking over de schijven snap ik niet zo trouwens. Die zijn gewoon origineel.

Wat is je budget eigenlijk?
Gelogd
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

Zappa

  • Gast
Re: even voorstellen
« Reactie #27 Gepost op: 17 juli 2018, 08:44:11 »

Die goede lakset vind ikzelf helemaal niet het belangrijkste. Mijn accent ligt op origineel, aantoonbare onderhoudsgeschiedenis, ongevalvrij, niet verprutst maar gekoesterd, geen pekelding.
In de 3 jaar die ik zoek van alles beleefd maar dat schreef ik al op het forum. Recent 2 FJ /eigenaren via MP die boos werden als ik informeerde naar de spanner v.v. nokkenas, onderhoud, detailkiekjes. Zo is het leven. Mogelijk bestaat de FJ die ik zoek niet, dat kan. Waarschijnlijk zijn ze en blijven ze in bezit v.d. eigenaar, dat kan ook. Jarenlang heb ik Honda ST 1100  gezocht, gevonden, geïmporteerd, verkoop-klaar gemaakt en snel verkocht aan liefhebbers. Doorgaans binnen de minuut....mijn hobby. Dat moge verduidelijken dat ik een motor koester en anders laat staan. Deze motor gaan easy 3 ton mee bij normaal onderhoud maar kent specifieke aandachtspunten ( balhoofd, collector, achterbrug). Mijn zoeken zet ik op een lager pitje en ben vastbesloten niet meer zoveel km-'s te gaan rijden zonder relevante informatie. 
met vr. groet,
Zappa
Gelogd

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7484
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Re: even voorstellen
« Reactie #28 Gepost op: 17 juli 2018, 23:26:48 »

Ik durf met zekerheid te zeggen dat je geen enkele FJ1200 gaat vinden met een sluitende bewijsbare onderhoudshistorie van 30 jaar lang. Ik denk inderdaad dat dit niet reëel is om dit te eisen
Gelogd
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

Zappa

  • Gast
Re: even voorstellen
« Reactie #29 Gepost op: 17 juli 2018, 23:54:01 »

Je pikt er 1 deel uit en gebruikt dat om het hele verhaal van m'n criteria onderuit te halen. Snapj e dit ?
et is mijn ervaring (met o.a. de Honda ST 1100 e.a. modellen...) dat een dergelijke termijn bij 1 motor wel degelijk mogelijk is. kennelijk behoort het niet tot jouw voorstellingsvermogen en wijs je dat lees ik ronduit af. Foutje, bedankt

Zappa
Gelogd