FJ-Ownersclub
FJ1200 => Algemeen => Topic gestart door: Eelco op 6 mei 2013, 18:15:27
-
Vandaag de blauwe naar de TüV gehad voor een kentekenkeuring. Technisch 100% :mrgreen:. Alles wat omgebouwd is, is keurig 'eingetragen'. De ABE papieren had ik erbij gezocht dus alles okee. Zou je denken... :knuppel2:
Ik heb een 3CY. Wellicht als enige in de club. Een 3CY is een model wat voor Zwitserland is gemaakt. Slechts 100pk. Niet 'gedrosselt' op de inlaatrubbers maar alles is anders; de carbs, de inlaatrubbers, de uitlaatdempers de CDI en de toerenteller. Ook de originele bochten en middenpot maar die zitten er niet meer onder.
Nou komt het: op mijn kenteken staat het framenummer 3CY007342. Op mijn motorblok staat dit nummer ook en in het frame staat dit nummer ook ingeslagen. Maar op de sticker op het balhoofd staat 3CW007342. Dus W in plaats van Y. Dus gloeiendeg*dver geen TüV dus geen Duits kenteken. Fokking Duitse burocraten :x.
Wie weet er meer over de 3CY? Is deze af fabriek gemaakt of is het een 3CW die later omgebouwd is naar 3CY? De TüV buigt zich over deze kwestie, ze weten niet wat ze er mee moeten. Yamaha Nederland verwijst mij door naar de dealer die vanmiddag de wedstrijd glazig kijken heeft gewonnen. Daar heb ik dus ook weinig aan.
Klote toestand. En dat te bedenken dat de auto van Marianka ook een typeplaatjeprobleem had. Daar zat helemaal geen sticker in. Heeft al met al een half jaar geduurd. Ik wil eigenlijk niet zo lang wachten.
-
:-D
Niet de enige hoor, ik heb ook een 3CY
Zie http://fjclub.dk/galleri/09/model_fj.shtml (http://fjclub.dk/galleri/09/model_fj.shtml) voor de types met jaartallen
3CY is dus (in principe) gelijk aan 3XW.
Zal eens op mijn balhoofd-sticker kijken....
-
Daar ben ik wel benieuwd naar!
-
Het zit je ook wel mee, Eelco... :|
-
Nogal
-
Op alle 3 de plekken staat CY bij mij.
Vreemd dan dat er bij jou CW op de sticker staat :|
-
Een 3CW is hetzelfde als een 3CV, dus het voorlaatste model.
Jouw 3CY is hetzelfde als een 3XW, dus het laatste model.
-
Jouw 3CY is hetzelfde als een 3XW, dus het laatste model.
Dat zei ik ook al. Alleen hij (en Tüv) willen weten waarom er 3CW staat bij het balhoofd.
-
Juist. En waarom de rest van het nummer wel klopt
-
Het meest voor de hand liggend is dat jouw motor bij elkaar geraapt is. :)
-
Met onderdelen uit verschillende landen die in de fabriek nog wel bij elkaar hoorden? :-$
-
Wel weer een raar iets :oops:
-
Punaise poetserij.. :-(
-
Ruk die fuccing sticker er af en op nieuw keuren
Ard
-
Ja, maar die fuccing sticker moet erop anders keuren ze hem ook niet goed. Enneh, ik heb een ABS. Wanneer de motor ooit platgereden is en ze hebben een ander frame genomen van een 3CW dan zouden de beugels voor de ABS pomp moeten ontbreken. En ze zitten er wel, absoluut af fabriek. Dat kan dus ook niet. Ik ben bijna geneigd te denken dat er ooit iemand heeft zitten slapen bij Yamaha en een verkeerd stickertje heeft genomen.
-
je zou kunnen proberen met jennie contact op te nemen, die heeft ten slotte goede contacten bij yamaha nederland, misschien dat deze je verder kan helpen
-
Ik zal haar morgen ff bellen.
Ik heb geprobeerd om foto's te maken van het plaatje.
Hier zie je dat het nummer verder gewoon klopt
(https://forum.fj-ownersclub.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi205.photobucket.com%2Falbums%2Fbb175%2Feelco_jaegers%2Ftypeplaatje2_zps9c906e5f.jpg&hash=785c8a9fc3e34947c3318a6443d9b0f714fbb83b)
Hier zie je (een beetje wazig) dat er echt 1994 staat.
(https://forum.fj-ownersclub.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi205.photobucket.com%2Falbums%2Fbb175%2Feelco_jaegers%2Ftypeplaatje1_zps511cd275.jpg&hash=54b7695ec8a25cfbcec95fcf282c565e51833573)
Ik denk dat ik absoluut de enige ben met een 3CW met een fabrikagedatum van 1994 :|
raar allemaal. Echt alles klopt alleen die ene letter niet.
-
Even een update.
Ik kocht de blauwe FJ in Duitsland. Die Duitser kocht hem nieuw in Nederland. In Duitsland is naast het framenummer ook het typeplaatje verplicht. Helaas vertrekken niet alle motoren de fabriek met dit plaatje omdat het nergens in Europa buiten (Duitsland) verplicht is. Zo ook mijn motor. Geen typeplaatje. Op zich niet heel raar, onze Peugeot had dit plaatje ook niet. Maar wat is er gebeurd? D Duitse eerste eigenaar voert de fiets in en de TüV constateerd dat er geen plaatje op zit. Dus wordt er een nieuw plaatje gemaakt, net zoals bij onze Peug is gedaan. Niets aan de hand zou je zeggen.
Maar nou komt het. De gene die het plaatje heeft gegraveerd heeft een Y aangezien voor een W en dus 3CW007342 in het plaatje gezet in plaats van 3CY007342. Toen is het blijkbaar niet opgevallen maar nu wel. En het vervelende is dat er in Zweden een FJ rondrijdt met framenummer 3CW007342. De RDW heeft inmiddels bevestigd dat het inderdaad een 3CY is. Nu moet ik naar de politie om een verklaring te krijgen dat hij niet gejat is. Pfff.
-
Tjonge wat een film :crazy2:
-
ach je moe er dus echt wat voor over hebben om een FJ te rijden
tzal dan ook uiteindelijk de moeite waard moeten :mrgreen:
-
Nouja, rijden kan ik nu toch niet.
-
Tja als je in die ambtenaren molen terecht komt ben je er nog niet zomaar uit.
-
En helemaal in Duitsland niet. Die Duisters zijn me een partij bureaucratisch , niet normaal.
-
Tadaaa. Na tig bezoekjes aan het Verkehrsamt en de Duitse en Nederlandse politie is het vanmorgen dus rondgekomen. Donderdag kan ik mijn Duitse kenteken ophalen. Eindelijk.
-
Met een relatief kleine plaat neem ik aan ?
-
Dat is wel de bedoeling ja.
-
Wünschkennzeichen ?
-
Goed zo.! Komt weer best af. Kan je hem weer verzekeren en lekker rijden.. :mrgreen:
-
Mooi Man :mrgreen:
-
eerst nog silentblocks vervangen :-D maar daarvoor moet het pootje ook in orde wezen
-
Tadaaa. Na tig bezoekjes aan het Verkehrsamt en de Duitse en Nederlandse politie is het vanmorgen dus rondgekomen. Donderdag kan ik mijn Duitse kenteken ophalen. Eindelijk.
Eindelijk !
-
fahren fahren auf der Autobahn!!
-
1 x fahren te weinig, Robert (althans als je Kraftwerk bedoelt) :coolsmiley:
-
Die Fahrbahn ist ein graues Band, weiße Streifen, grüner Rand.
-
Grrr. Het duurt een week langer. De Zulassungsstelle heeft het framenummer niet in hun database :knuppel2:. Waar heb ik dat eerder gehoord? Oja. Zie wat ik 9 jaar geleden schreef:
... Overigens kon het RDW niet het framenummer traceren :( ....
Volgende week donderdag moeten de papieren klaar liggen.
Oja. Haha. De uitlaatgastest moest nog gedaan worden. Motor van de aanhanger, ikke starten, loopt het kreng op 3 poten. Wat loopt hij rauw zei de TüV man. Ik vertelde hem dat dit voor een FJ volkomen normaal was, lopen altijd wat rauw. Is natuurlijk ook al 20 jaar oud. Ik zag hem al bedenkelijk kijken. Uitlaatgas getest: helemaal goed! Whaha.
Bougie van cilinder 1 was naar de gallemiezen. Toen de tank eraf was ontdekte ik ook dat er een klem van het inlaatrubber van cilinder 3 eraf was geschoten en hij flink valse lucht aanzoog. Hij sloeg zelfs af op de remmenreiniger test. Dat het ding überhaubt nog stationair wilde lopen is al een wonder, laat staan dat ook de CO nog eens perfect was.
-
:-D Tis een fjee hé.... :lol:
-
Die truc heb ik ook wel s bij een oldtimer auto gedaan,,,CO veel te rijk natuurlijk,,, vacuum slang van het inlaatspruitstuk trekken,, stationair schroef iets omhoog dat die net blijft lopen en klaaro.... heerlijk die truckjes :mrgreen:
-
Ja, zo doe ik het met de bus ook. Krijg ook de CO van de V8 niet goed. Op deze manier wel. Komt waarschijnlijk omdat ik nooit op benzine rij. Hij loopt er wel op maar LPG is natuurlijk goedkoper.
-
ooo is die bus van jou die ik op die foto,s van friesland zag... coool!
maarre is wel goed om af en toe op benzine te rijden,, als die daarop loopt tenminste.... mercedes rij ik wel af en toe op benzine,, vind die lekker die mof!
is die 100 pk grens er niet meer in Duitsland?
:mrgreen:
-
Ja, die grijs/zwarte is van mij. Binnenkort kan hij alleen nog maar op benzine rijden want gas gaat eruit ivm het Duitse kenteken. Die 100pk is alleen voor de verzekering nog iets voordeliger
-
Eelco, kost het dan teveel om hem gekeurd te krijgen op gas ?
Want de Fahrzeugsteuer is voor gas toch even hoog (laag) als voor benzine ?
-
Ik heb een amerikaanse lpg installatie waarvoor geen Abgas Gutachtung is afgegeven. Ik moet dus vrijwel de gehele installatie vernieuwen. Kost idd te veel voor 1000 miles per jaar.
-
Duudelijk...
-
tsja,, duitsers en gas... blijft lastig.... :x
-
YESSSS!!!
Kenteken is binnen. Plaat ook. Morgen gaat ie erop. Dus morgen de eerste kilometers maken. En jawel, een mooi klein plaatje. Ongeveer zoals de Nederlandse maar dan op zijn kant :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
-
YESSSS!!!
Kenteken is binnen. Plaat ook. Morgen gaat ie erop. Dus morgen de eerste kilometers maken. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gaat het met het pootje alweer dan?
-
Mwah. Maar rijden ga ik.
-
snap ik maar denk je er wel een beetje an, tis gauw niet goed,maar niet snel weer wel
-
snap ik maar denk je er wel een beetje an, tis gauw niet goed,maar niet snel weer wel
Mooi samengevat.. :-P
Maar uh..Top eelco.! :mrgreen:
-
Ja. Je hebt gelijk. Ik doe voorzichtig. Dank je voor je zorgen :smitten:
(https://forum.fj-ownersclub.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi205.photobucket.com%2Falbums%2Fbb175%2Feelco_jaegers%2FFJ%2Fimage_zps1ca43a44.jpg&hash=055e58cc201a1762cf33a358277feb8c6ac779ba)
-
Je zou bijna denken dat er 'nor' staat.. :roll: Maar ik weet dat het 'NOH' is.
-
Dat is dan een vorm van Nor-afhankelijke "Gestalt" :wink:
Mooi kort kenteken zo, Eelco !
Ik heb 5 characters achter de vermelding van het "Kreis"
-
Mooi Eelco kun je gelijk op je eerste ritje naar Tiel rijden :mrgreen:
-
En dan wel ff langskomen voor een bak koffie.
-
Mooi kort kenteken zo, Eelco !
Ik heb 5 characters achter de vermelding van het "Kreis"
Maar dan heb jij zo'n grote zeilplank achterop toch? Dat wilde ik beslist niet. Dus de E ven Eelco en voor de rest was er niet veel te kiezen. Dus 90 genomen. Was onze beider leeftijd opgeteld toen we ons huis hier kochten.
-
Mooi kort kenteken zo, Eelco !
Ik heb 5 characters achter de vermelding van het "Kreis"
Maar dan heb jij zo'n grote zeilplank achterop toch? Dat wilde ik beslist niet. Dus de E ven Eelco en voor de rest was er niet veel te kiezen. Dus 90 genomen. Was onze beider leeftijd opgeteld toen we ons huis hier kochten.
Ik dacht al Ethanol 90 - liever niet :-)
-
Mooi kort kenteken zo, Eelco !
Ik heb 5 characters achter de vermelding van het "Kreis"
Maar dan heb jij zo'n grote zeilplank achterop toch? Dat wilde ik beslist niet. Dus de E ven Eelco en voor de rest was er niet veel te kiezen. Dus 90 genomen. Was onze beider leeftijd opgeteld toen we ons huis hier kochten.
Die van mij luidt BOR Y 1097
Y van Yamaha en
1097 van het aantal cc's (1100 was al vergeven helaas)
Maar idd dus een zeilplank ja en een maand of wat later kwamen de kleinere platen erdoor... :?
-
Tsja. Die kleine platen zien er wel een stuk beter uit. Ik vind het NL model overigens wel mooier. Behalve de kleur. Dat geel past nergens bij.
Weet je trouwens wat er in Duitsland gebeurd als je 3 x zakt voor je rijbewijs? ....
Dan krijg je een gele nummerplaat. Hahaha.
-
Ben ook in bezit van een 3CY. Dit staat vermeldt op uitlaat/blok/sticker op frame en kenteken. Er is geen typeplaatje aanwezig. Nederlands kenteken afgifte 1992 en nummer 000849. Wat opvalt is de overeenkomsten met CW, op de kuip staat weer CV vermeld.
Volgen GENINFO is hoger dan 3CY-004xxx hetzelfde als 3YA en lager hetzelfde als 3CW.
Ook geven zij aan dat de 3CY voor Switzerland (1989-1990) geleverd is.
-
Klopt. Een 3CY kan zowel een 3CV model als een 3YA model zijn. Je kunt dus een 3CY tegenkomen met vierkante of met trapeziumvormige koplamp. Dat is wel apart.
@Jan Willem: Volgens het frame nummer zou jij een vierkante koplamp moeten hebben want het is lager dan 3CY004***. Maar dan kan hij weer niet van 1992 zijn. Hij moet dan uiterlijk tot 1990 geproduceerd zijn. Post eens een foto. Ik vind dit erg interessant.
-
Misschien is die motor pas in 1992 op papier gezet.
-
Dat zal ook wel. Maar ik vind het wel intrigerend dat een 3CY dus twee verschillende types kan zijn. een 88-90er model of een 91-> model.
-
Het lijkt er inderdaad op dat het om een import gaat die later op Nederlands kenteken geplaatst is.
Hierbij de foto's als bijlage
-
en dan nummer twee
-
Kan die sticker op de linkerluchthapper eraf?
Het is trouwens best een mooie kleur, dat donkerblauwe.
-
Zet eens een foto van je kentekenbewijs met de registratiedata hier neer. (als je wil aub.)
-
Wrom?
Dit is trouwens mijn 3CY
(https://forum.fj-ownersclub.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi205.photobucket.com%2Falbums%2Fbb175%2Feelco_jaegers%2FFJ%2FSAM_0350.jpg&hash=52ecb4fd2fb1be48f5f3fc0568c8499de025feda)
-
Mssn. geïmporteerd of iets anders. Of alleen het kenteken even geven, kunnen we het ook zien.
Wordt het wellicht duidelijker van.
-
De sticker is al van de linker luchthapper verwijderd. Was van de vorige eigenaar. Getoonde foto is een oude maar die voldeed aan minder dan 128 kb. De nieuwere zijn van groter formaat.
Kenteken MN-73-PD
-
Hmm, dat maakt het nog wat complexer. Blijkt origineel Nederlands en van 1-04-'92. Bijzonder dus. Wssk. dan overjarig.??
Btw, foto's verkleinen gaat erg makkelijk in 'paint'.
-
Ja, moet overjarig zijn. Ik kwam ooit eens een FJ1100 tegen van 1993. Het stond echt op kenteken. Geen punt natuurlijk, alleen lastig bij het bestellen van onderdelen. Je krijgt altijd het verkeerde.
Nog een foto
(https://forum.fj-ownersclub.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi205.photobucket.com%2Falbums%2Fbb175%2Feelco_jaegers%2Ffj%2520club%2F04072008188.jpg&hash=ca620040177a57906bd20ce2e67e6a89422d5531)