FJ-Ownersclub
FJ1200 => Welkom nieuwe bezoekers/leden => Topic gestart door: vfrblues op 11 januari 2019, 20:27:51
-
Mijn naam is Marty. rij al zo'n 35 jaar motor en woon, na bijna 50 jaar in Den Haag gewoond te hebben, in de omgeving van Nijmegen. Begonnen met een proefrijbewijs op een Honda CB125, via heel wat andere motoren (CB500, GS550, XZ550, VFR750 (RC24), VFR750 (RC36II), K100LT, VFR800VTEC, Futura, R1200RT) nu in het bezit van een VStrom voor het dagelijkse gebruik en daarnaast een VF1000R uit '87 en een VFR750 uit '90. Aangezien deze motoren min of meer af zijn, op zoek gegaan naar een leuke projectmotor en zodoende op een FJ1200 uit '91 gestuit, sinds 2 weken in mijn bezit. Deze had al een tijdje stilgestaan en dat is aan van alles te merken. Inmiddels begonnen met het vervangen van de voorvorkkeerringen, kuipruitje en remklauwen, maar kom steeds meer "aandachtspunten" tegen. Allerlei kuipwerk gebarsten, lekkende koppelingscilinder, olielekkage bij de aansluiting van de koeler op het blok en zo te zien bij de kleppendeksel, klapperend geluid bij lage toeren, loopt niet stationair. Ofwel, een echte projectmotor :wink: Dus superblij met dit forum. Ik had in mijn enthousiasme al gereageerd op aangeboden onderdelen voor mij netjes voor te stellen :-o maar hoop dat nu goedgemaakt te hebben.
-
Dat heb je, welkom Marty. :mrgreen:
-
Welkom hier :mrgreen:
-
Welkom Marty. Mooi dat je er zo enthousiast over bent. Dat heb je inderdaad wel nodig bij de kleine maar vele aandachtspunten. Maar dat gaat je ongetwijfeld lukken.
Kom je er niet uit moet je dingen zoeken dan hebben we altijd Herbert nog :mrgreen:
-
Welkom Marty :mrgreen:
-
Welkom vanuit winterswijk. Veel sleutelplezier gewenst.
-
Welkom Marty. Mooi dat je er zo enthousiast over bent. Dat heb je inderdaad wel nodig bij de kleine maar vele aandachtspunten. Maar dat gaat je ongetwijfeld lukken.
Kom je er niet uit moet je dingen zoeken dan hebben we altijd Herbert nog :mrgreen:
:knuppel2: :knuppel2:
-
Welkom !
-
welkom op dit mooie forum
-
Welkom :mrgreen:
-
Welkom hier !
-
Welkom hier :mrgreen:
-
Welkom op het forum, alles wat je opnoemt zijn de standaard zaken die moeten worden aangepakt bij een Fj1200. In ieder geval als ie een tijdje stil heeft gestaan of slecht onderhouden is. Setje vervangende onderdelen voor de koppelingscilinder, keerringen voor de voorvork, nieuwe bougies en olie, luchtfilter vervangen en last but not least: carburateurs reinigen en goed afstellen. De mijne is helemaal uit elkaar geweest en opnieuw opgebouwd. Daarna heb je een dijk van een motor die nog jaren mee kan en uiterst betrouwbaar blijkt. Onderhoud hem / haar zoals het hoort en je hebt er een vriend(-in) bij. Ik zag dat je ook een R1200RT hebt gereden. Deze is niet langzamer, stuurt wel wat anders. Het is techniek uit de jaren 80....wat er aan stuk gaat kunnen de meesten onder ons overigens zelf repareren. Heel veel genoegen en veel rijplezier met je aanschaf!
-
Dank voor alle reacties, zodra het weer wat beter is hoop ik er mee verder te kunnen, werk van voren naar achteren. Er ligt al een setje blue spot calipers klaar van een R1, was ongeveer even duur als revisiesetjes voor de originele voorremklauwen. Carburateurs schoonmaken en afstellen staat ook op het lijstje, evenals een inspectie van de nokkenaskettingspanner. Aan de uitlaatcollector is flink gelast, dus die zal ook wel aan de beurt komen. De banden zijn 10 jaar oud maar qua profiel bijna nieuw, heeft dus erg lang stilgestaan. Revisiesetje voor de kopplingscilinder is besteld. Ik hoef me voorlopig niet te vervelen. Laat het zonnetje maar gaan schijnen 8-)
-
8-) dat heb je idd helemaal goed gemaakt.
Welkom op het forum.
Ik zou met de distributie ketting en spanner even wachten en eerst de carbs schoonmaken en zorgen dat ie stationair loopt.
Dan kan het zomaar zijn dat het klapperen over is.
-
De banden zijn 10 jaar oud maar qua profiel bijna nieuw, heeft dus erg lang stilgestaan.
Ik zou met de banden ook even op passen. 10 jaar oud en erg lang stil gestaan is een formule voor uitdroging, haarscheurtjes en verhard rubber.
Persoonlijk zou ik er een nieuw setje op leggen.
-
De banden zijn 10 jaar oud maar qua profiel bijna nieuw, heeft dus erg lang stilgestaan.
Ik zou met de banden ook even op passen. 10 jaar oud en erg lang stil gestaan is een formule voor uitdroging, haarscheurtjes en verhard rubber.
Persoonlijk zou ik er een nieuw setje op leggen.
+1
-
Welkom Marty.
Ben zelf ook bezig om een schuurvondst weer rijdend te krijgen.
Nog ff wachten op de lente, dan komtie!
Veel succes en plezier me je FJ :mrgreen:
-
De banden zijn 10 jaar oud maar qua profiel bijna nieuw, heeft dus erg lang stilgestaan.
Ik zou met de banden ook even op passen. 10 jaar oud en erg lang stil gestaan is een formule voor uitdroging, haarscheurtjes en verhard rubber.
Persoonlijk zou ik er een nieuw setje op leggen.
+1
+1
-
Welkom Marty.
Ben zelf ook bezig om een schuurvondst weer rijdend te krijgen.
Nog ff wachten op de lente, dan komtie!
Veel succes en plezier me je FJ :mrgreen:
Bedankt, het lenteweer laat zo te horen nog even op zich wachten.
Jij ook succes met het opknappen!
-
De banden zijn 10 jaar oud maar qua profiel bijna nieuw, heeft dus erg lang stilgestaan.
Ik zou met de banden ook even op passen. 10 jaar oud en erg lang stil gestaan is een formule voor uitdroging, haarscheurtjes en verhard rubber.
Persoonlijk zou ik er een nieuw setje op leggen.
+1
+1
+1, zodra ik alles goed aan de praat heb.
-
Hallo Marty , van harte welkom en veel sleutelplezier
-
Welkom Marty. :mrgreen:
Groet, Gerard :coolsmiley:
-
Welkom! Enjoy de FJ en het werk eraan.
Greetz,
Edwin
-
Welkom!