FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Natuurlijk mag ook onze Facebook pagina niet ontbreken.
Kijk hier voor de laatste informatie: Yamaha FJ Owners Club NL/BE

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Lastenverlichting ?  (gelezen 1780 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jaahaa

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3519
  • Omdehoek
Lastenverlichting ?
« Gepost op: 7 juni 2008, 23:01:00 »

Gelezen op autorai.nl : 

@ BOVAG en RAI Vereniging positief over voorstellen vergroening mobiliteit
(6/6/2008)
BOVAG en RAI Vereniging zijn op hoofdlijnen goed te spreken over de zogenoemde ‘vergroeningsbrief’ van staatssecretaris De Jager, waarin hij schetst hoe hij het fiscale stelsel, met name in de mobiliteitssector, wil vergroenen. Maar intensief overleg met de sector over de verdere uitwerking van de plannen is noodzakelijk om ongewenste marktverstoring en schokeffecten in de voertuigmarkt te voorkomen.
Belonen werkt beter dan straffen


"Lastenstijging voor de motorfiets, die ontstaat door de BPM van motorfietsen niet af te bouwen en de MRB wel te laten stijgen", wijzen BOVAG en RAI Vereniging af.

Die eikels daar blijven bezig de motorrijder te zieken, wel afbouwen voor het koekblik en de motorrijder weer laten barsten :x terwijl die toch heel wat groener rijdt dan die steeds (in de weg)stilstaande koekblikkers.
Dus de koekblikkers hoeven straks geen wegenbelastimg meer te betalen en ook zit er geen bpm meer op.
En wij die niet stilstaan in de file (met draaiende motor) en ook zelden of geen parkeerruimte in beslag nemen kunnen straks wel en zelfs meer /hogere wegenbelasting gaan betalen en ook zullen de motorrijders die het kunnen betalen als enige groep wel bpm moeten betalen.

FJoppie

  • Overleden
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5535
Re: Lastenverlichting ?
« Reactie #1 Gepost op: 8 juni 2008, 11:05:07 »

 :knuppel2:

==> De gehele  "Groene " Brief

gedeelte van de brief:

1.7.Geen specifieke milieubelasting voor motoren

Motoren zijn in de afgelopen decennia steeds meer een luxeproduct geworden. Dit heeft echter nog niet zijn weerslag gevonden in de tarieven van de BPM voor motoren. Tevens worden de milieukosten van motoren nog niet voldoende doorberekend. Om die redenen overweeg ik de BPM voor motoren niet af te bouwen in de vluchtheuvel waardoor de hoogte van de BPM in de komende jaren gelijk blijft. Hierdoor wordt beter rekening gehouden met de milieukosten. Afgezien van de vrijstelling voor zero-emission motoren is het nog niet uitvoerbaar om bij motoren naar milieukenmerken te differentiëren. Daar zie ik dan ook van af.

ivarpiet

  • Gast
Re: Lastenverlichting ?
« Reactie #2 Gepost op: 8 juni 2008, 19:49:06 »

Het zal ook weer eens niet :x :x

Vijf motoren zijn ongeveer nog schoner dan één auto, staan praktisch niet stil en veroorzaken geen files. Dus wordt de motor extra  belast. :idiot2:

Hopelijk dat de Bovag en Rai nog wat wijsheid in de kop van die staatssecretaris kan stoppen!!

AnimaL

  • Gast
Re: Lastenverlichting ?
« Reactie #3 Gepost op: 8 juni 2008, 23:11:00 »

mooie taak voor de MAG

AnimaL

Gradje gas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3845
  • Valkenswaard, Noord-Brabant
Re: Lastenverlichting ?
« Reactie #4 Gepost op: 9 juni 2008, 18:18:54 »

mooie taak voor de MAG

AnimaL

Juist, ik betaal nou mee geloof ik, dus ik eis waar voor mijn geld!
FJ1200A 3XW
FJR1300A RP08
----------------------------------------------
Vallen is niet erg. Niet meer opstaan wel!

FJolanda

  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2350
  • Tilburg
Re: Lastenverlichting ?
« Reactie #5 Gepost op: 9 juni 2008, 20:51:46 »

De MAG is hier dacht ik al mee bezig.

Het platform 'Anders Betalen voor Mobiliteit' heeft in mei 2005 geadviseerd een kilometerheffing in te voeren. Een prijs per gereden kilometer, gedifferentieerd naar tijd, plaats en milieukenmerken. Gebaseerd op dit advies werd in het regeerakkoord van de regeringspartijen CDA, PvdA en ChristenUnie in februari jl. aangekondigd dat nog tijdens deze kabinetsperiode een kilometerheffing zou worden ingevoerd ‘om de bereikbaarheid over de weg in het algemeen en van de Randstad in het bijzonder te verbeteren'.

Tegelijk met het invoeren van de kilometerheffing moeten bestaande belastingen zoals de motorrijtuigenbelasting (MRB) en de Belasting van Personenauto's en Motorrijwielen (BPM) worden afgeschaft. Volgens het regeerakkoord moeten de netto-opbrengsten van de kilometerheffing ten goede komen aan het infrastructuurfonds, waaruit projecten in de verkeersinfrastructuur worden gefinancierd.


http://www.motorrijdersactiegroep.nl/cmsms/index.php?page=kilometerheffing
Een blik, een woord, een stille wenk....elkaar zo kennen is een geschenk
Pagina's: [1]   Omhoog