FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Natuurlijk mag ook onze Facebook pagina niet ontbreken.
Kijk hier voor de laatste informatie: Yamaha FJ Owners Club NL/BE

Auteur Topic: Wie is mielko  (gelezen 15588 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mielko

  • Gast
Wie is mielko
« Gepost op: 6 augustus 2008, 19:34:03 »

Wie is mielko?


leeftijd 28,geboren 06-01-78
beroep:proces operator bij een energy centrale


Woonplaats,Arnemuiden.

Mijn motor fietsen
-FJ1200 uit 86,heerlijke tourfiets,vele ritten mee gemaakt,diverse elefhanten treffens,nurnberg en sola.
-mijn race fiets CBR 900

En mijn grote hobby,auto's
Hieronder een heel verslag over mijn hobby,dan hebben jullie een indruk van at ik doe en kan
lees ze zou ik zeggen


Honda Civic,1.5 Turbo

Specs:
Interieur:
-crx stoelen
-3punts gordels
-blauwe inleg plaat teller bak
-pookknopje
-meters-air/feul,olie druk,olie temp,benz druk,inlaatlucht temp,turbodruk
-radio ,boxen,
-32mm stuur,met snapoff
-shift light

exterieur
-skirts,
-rs voorbumper,
-booskijkers,
-17”5 spaaks,
-rs kofferbak vleugel

wegligging:
-complete energie suspension kit,in alle delen van de wiel ophanging.
-koni schroefkit,demping instelbaar,
-home made verpootbruggen ,boven onder,voor en achter,
-CRX schijven swap achter,
-geperforeerde en gegroefde schijven voor en achter
-EBC blokken(helaas)
-alle remklauwen overhaald en gereviseerd waar nodig
-Vti rembekrachtiger
-crx Vtec HRC
-Stahlflex remleidingen voor

Motorisch
-D15B2 motor,1500cc 16V Non Vtec (90pk standaard)
-MPFI swap
-DSM 440cc injectoren
-inline walbro pomp
-home made turbo spruit
-home made charge pipe
-home made grounding kit
-home made olie afvoer in carter pan
-home made carter ontuchting
-home made koelvloeistof reservoir
-home made rvs uitlaatsysteem 63mm
-volvo 740 intercooler
-volvo 740 garret T3(gereviseerd)
-verstelbaar nokkenas tandwiel
-adapterplaat tussen oliefilter
-ngk koudere bougi BKR-7E
-10w40 voll syntheet olie
-subaru impreza BOV
-MSD superconductor bougi kabels
-6 puch sprung koppeling met druk groep
-home made ,verlicht oem vliegwiel 5kg
-nieuwe verdeler kap,rotor,benz filter.
-gasklephuisverwarming afgedopt,
-energie suspension motormount inserts in combinatie met pu kit
-underdrive pulley
-koolfilter verwijderd
-sillicone hose turbo slangen
-rvs slangenklemmen
-slim fan
-rvs luchtfilter met custom pipe(komt nog iets nieuws voor)
-lelijke carbon eind demper
-p04 ecu Cjgap tuned
-conversie harnas/boomslang
-hondata heat shield











Na een poosje N/A gereden te hebben met wat aanpassingen:

Home made rvs uitlaatssysteem zonder cat,4-2-1,wai,msd leads,ed

Op een redelijke winst uitgekomen,



Tot dat ik van een maatje een turbo met intercooler kon kopen,toen was het hek van de dam eigenlijk,
Na eerst een klein jaartje huiswerk doen over turbo bouw,mijn wagen op blokken gezet,en begonnen met bouwen.
Het plan was om zoveel mogenlijk zelf te maken,of 2ehands onderdelen te gebruiken.

Beeld materiaal:


Het begon met het maken van een eigen bouw uitlaat spruit,gewoon bij de ijzerhandelaar bochtstukken en t-stukken halen,
En dan maar passen en meten,lassen,losslijpen,opnieuw beginnen.


het uitmeten/aftekenen en maken







gelukkig had ik een freesbank ter beschikking, www.gerritsmotoren.nl bedankt.




gelijk ook alles mooi schoon stralen


op een geven moment kom je tot het eind,










Om het turbo gat wat te verkeinen,de massa traagheid wat verminderd.

Het vliegwiel afgedraaid en laten ballanceren,org weegt hij 7,2kg,nu 5kg.


ook een underdrive pouly mocht niet ontbreken



Voor de fijn afstelling een verstelbaar nokkenas tandwiel gemonteerd,


Om er voor te zorgen dat de motor niet met een brandstof tekort kan komen,mijn dual point injectie systeem geswapt voor een multi point van een civic coupe,de D15b7 uitvoering.

Wat had ik hiervoor nodig.
Inlaatspruit
,motorkabelboom,van de coupe,om diverse stekkers eruit te kunnen halen.
De Ecu
En een conversie harnas.
Een 5draads lambda
En d15b7 ontsteking

De stekkers die je nodig hebt voor de ombouw

Natuurlijk niet het spruit zomaar erop gemoffeld,
Eerst netjes gestraald,


om ervoor te zorgen dat hij niet te warm word door de cill kop temp.een heatshield gemonteerd van hondata




Omdat de oem injectoren maar 220cc zijn deze verruild voor DSM 440cc items,


en de conversie harnas/boomslang,dit is super makkelijk,bijna plug and play,
ertussen prikken ,de extra draden naar het motor ruim trekken en aansluiten op de stekkers die je uit de kabelboom hebt gehaald.


Nu dat erop zat,kon ik verder met de turbo kant.

Spruitmonteren,turbo eraan hangen,intercooler een plekje geven,


Ik heb de Oem radiateur wat van het voorframe afgehangen,zodat mijn intercooler(volvo 740) erachter kon.
En dan maar beginnen met de piping,alle leidingen komen uit de oud ijzer bak van mijn werk,hoog kwalitijd rvs,omdat het tegen hele agressieve stoffen moet kunnen.







Omdat het oem koelvloeistofvaatje niet meer paste,zelf maar wat gemaakt



op de sloop nog een oude wai pipe gevonden,die voorlopig met wat aanpassingen,als inlaat fungeerd


Toen was ook de uitlaat aan de beurd,dit ook weer oud ijzer : )
Rvs 63mm,van voor tot achter,no Cat,met tussen demper,
Alles HOME Made

flenzen maak ik natuurlijk ook zelf





Omdat de turbo een olie retour nodig heeft,de oem carterpan aangepast en gewassen




Omdat ik bang was voor het veel kantelen van het blok,alle motorsteunen vorzien van energi suspension inserts en vast gelijmt met polyurethane kit,






Bij meer vermogen hoort natuurlijk ook betere remmen en wegligging,
Ik had al rondom boven en onder home made veerpootbruggen,maar omdat er een aantal ophangrubbers stuk waren,alles maar vervangen door energie suspension rubbers,ook
Een schijvenswap van een crx mocht niet ontbreken.








Om verzekerd van remkracht te zijn,een VTI rembekrachtiger ,en crx Vtec hrc gemonteerd,
Omdat de hrc er niet op past(flens staat 90 graden verkeerd)2 nieuwe bouten op de rembekrachtiger gelast,zodat alles weer netjes past en werkt


Om het af te maken een 2ehands koni setje gekocht.


In de PU kit zat ook rubbers voor het schakel mechaniek,in combinatie met een shortshifter ,strak schakelen gegarandeerd


pffff,het word een lang verhaal,maar we zijn er nog niet.

Toen dat eindelijk allemaal op zijn plek zat,konden we verder met het blok.
De vermeerdering van het koppel baarde mij zorgen omtrend de koppeling,gelukkig kon ik een nauwlijks gebruikte sport koppeling overnemen.
Een 6puck sprung met bijpassende drukgroep,

Net niet aan uit,maar happend genoeg,erg wennen in het begin.
Ik zag er aardig tegen op ,omdat ik dit nog nooit gedaan had,achteraf viel het wel mee.


en de oude met slijtage sporen


Even een plaatje van de olie toevoer,gewoon een tussen plaat ,tussen blok en filter,wat rvs tubing,fittingen.
Ik ben proces operator,dus ik kijk graag op metertje of alles goed gaat,dus ook olie druk naar de turbo,met regelaar,om de druk in te stellen.




Omdat ik geen carter dampen in mijn aanzuiglucht wil hebben,zelf een catchcan gemaakt,




Je kunt ook gelijk zien waar mijn walbro inline feul pump zich bevind.

Zo volgens mij heb ik het meeste nu wel beschreven,al staan er nog wat home made dingen niet bij,

Als enige wat nog niet gemeld is,is het meet en regel gebeuren,helaas stopt daar mijn kennis,mijn eerste plan was om een piggy bag ecu te gaan gebruiken,maar op afraden van bepaalde personen,een andere weg in geslagen,en hulp troepen ingeroepen .

De jongens van Cjgap hebben dat voor hun rekening genomen,met super resultaat,zeer goede kennis.TOP
De Ecu is compleet herschreven,heeft er 16 feul maps bijgekregen voor in boost gedeelte.
Echt super werk van die mannen.

Ik mis alleen nog een stikker van die mannen ; )

Het resultaat mag er wezen,




______________________________________________________-
TUBO PROJECT FASE 2

Daar gaan we dan weer ,tis winter,net een ander huis gekocht en het oude goed verkocht,en leuk wat centen aan verdiend,dus de bankrekening zit lekker vol,
Beetje internetten,
tja wat krijg je dan,je komt leuke dingen tegen,

Lekkere schuur nu,dus kan lekker verwarmd hobbyén.

Doordat mijn 160K oude cill kop pakking 0,8bar toch iets te veel van het goede vond,besloot hij maar stuk te gaan,
Omdat je dan toch op zoek bent naar onderdelen ,kom je ook andere dingen tegen,spruitstukjes bijvoorbeeld

turbo's ,intercoolers,waterspray,turbo timers en drukregelaars,


einde van het liedje is natuurlijk een lege bankrekening,maar goed,tis voor een goed doel,zullen we maar zeggen.

Ik ben nu nog niet aan het opbouwen,de turbo(garret T3 A/R 60 uit een lancia integrale)is nu nog bij C&E om even goed nagezien te worden,
Dan ga ik rustig weer opbouwen,en alles netjes weer opbouwen,waar ik genoeg foto's van zal maken,en hier weer een stukje over zal achterlaten,
paar dingen zullen nog anders worden,

de accu zal naar achteren geplaatst gaan worden,zodat ik op de plek het reservoir van de aquamist kan plaatsen,
uiteraard word het reservoir  door mijzelf gemaakt uit rvs,
Omdat ik van iemand had gehoord dat de aqua mist slecht tegen droog lopen kan,ga ik wel wat zekereheden inbouwen,Ik heb een niveau schakelaar gekocht die tussen de aansturing van de aqua mist komt te zitten,zodat wanneer het niveau te laag is,het stuursignaal naar de pomp word verbroken.uiteraard ook met een lampje op het dashbourd zodat ik ook weet dat hij leeg is,
De mist zal overegens worden aangestuurd door de oem honda ecu,de jongens van CJ gap gaan dit gelijk inprogrammeren.

Dan word de down pipe,die nu 63mm is ook nog vergroot,waarschijnlijk naar 72mm,dit omdat ik deze maat rvs buis net uit de oud ijzer bak heb gevist op mijn werk.
Dit groter maken zal er voor zorgen dat de turbo iets sneller zal opspoolen.Mijn turbo is behoorlijk groot voor een 1,5,maar het is wel wat ik wil.
Ik wil niet dat de turbo bij iedere gas beweging gelijk opspoold,ik wil POWER ON DEMAND,dus lekker crousen N/A,en FULL POWER bij vol gas.

Waarschijnlijk komt er ook nog een BOV bij,zodat ik 1 heb die naar de atmos blaast,en een 2e retour de turbo in,om het turbogat wat te verkleinen.

Nu had ik ook al een Greddy profec boostcontroller gekocht,maar die word waarschijnlijk niet meer gebruikt,dit omdat de mannen van cj gap dit ook weer via de ecu kunnen aansturen,ik moet alleen nog op zoek naar een sollonoid(electrisch aangestuurd opendicht klepje)die tussen de turbo en actuator komt te zitten.

Verders moet ik ook nog zien te stoppen,,,,,,

ook dat is geregeld
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/bear.JPG[/img
Gelogd

mielko

  • Gast
Re: Wie is mielko
« Reactie #1 Gepost op: 6 augustus 2008, 19:35:20 »

]
zoek de verschillen.

verders moet de auto nog leeg,radio troep eruit,bekleding deurpannelen,en alleen een setje cheapo buckets.
Hopenlijk verlaagd dit het totaal gewicht van de civic,niet dat dit wat direct wat opleverd,want er komt ook nog wat voor terug.
Ik heb al een hele boel rvs pijp verzameld,om "kooi"te maken,niet een kooi om mee te crashen maar puur voor de stijfheid van het geheel dus geen dikke pijpen,maar gewoon mooie dunne(foto's komen vanzellf)

Ik wil alleen nog een andere einddemper,want deze maakt te veel herry,en mijn velgen zijde mat zwart laten poeder couten

goed het is weer een heel verhaaltje geworden,de foto's zullen in de toekomst wel laten zien waar ik mee bezig ben.

greetz




Zo het werd tijd om de remmen te doen vond ik,
eerst de nieuwe grote remmen maar eens gedaan


Ff wielen er af,eerst op bokjes uiteraard,
oude schijf en klauw eraf


Daarna het verloop er op voor de nieuwe klauwen,




dan schijf en klauw,



En het eind resultaat

voor


en na



Ook had ik al wat spullen in huis om mijn achter rem slangen te vervangen door stahlflex,
uiteraard wel home made :roll:

Omdat ik af en toe wat bij scharrel bij een motor zaak ,weet ik wat er te krijgen is,daar heb ik er een aantal moeten maken voor motorfietsen.

Wat heb je nodig,:
gevlochten leiding,
en diverse nippels ,



Dan meet je op hoelang de leiding moet worden


en gewoon op maat knippen met een scherpe kniptang,
Dit is gewoon een kunstof binnenleiding met rvs vlechtsel eromheen.

Dan komt het eerste onderdeel erover


Vervolgens moet je het staal vlechtsel een beetje van de binnen leiding afpellen,zodat je de knel ring over de binnen leiding kunt schuiven(sorry voor de slechte foto)



Dan komt het laatste deel,het oog,


Die steek je in de binnenleiding tegen de knelring aan,nu kun je de span moer over de knelring duwen en vast schroeven op het oog,
Doordat je hem aandraaid op het oog,knijp je de knelring een beetje dicht waardoor alles helemaal dicht is,

Nu kun je uiteraard alles gaan monteren,


Alles netjes ontluchten,en voelen of je druk opbouwd,als laatste even een dubbel check bij de nieuwe leidingen of ze echt dicht zijn.

en klaar is klara








ff een soort how to schrijven.

Omdat ik de sterkere klepveren van extreem green heb overgenomen(nog super bedankt voor de service!!!!)moeten mijn klepveren er dus af,

Omdat mijn cill kop helemaal is gedemonteerd heb ik de mogenlijkheid om de veren thuis te vervangen.

Even voor de mensen die niet precies weten hoe de klep op zijn plek gehouden word,ff een klein beetje uitleg over hoe hij nou eigenlijk op zijn plaats gehouden word.

De klep steel word via de verbrandings kamer in de kop gestoken,hij gaat met de steel door de zogenoemde klepgelijder,dit is vaak een koper/messing  legering,deze zorgt er dus voor dat de klep mooi recht blijft staan tijdens de op en neer beweging.
En aan het eind van de klepgelijder zit de klepseal,die er voor moet zorgen dat de olie die rijkelijk vloeit in de kop,niet in de verbrandings kamer kan komen,wat weer rook en olie verbruik met zich meebrengt.

Daarna komt de klep veer,die er voor zorgt dat de klep omhoog getrokken word,en op die klepveer licht de klepveer schotel(retainer)die houd als het ware de klep EN de veer vast.

Nu zit het truukje in veren vervangen ,in het feit hoe die retainer de klep vast houd/borgt.
omdat de klep toch met een behoorlijke snelheid op en neer gaat en er ook nouwlijks ruimte is in de kop,kun je niet zomaar een borgboutje gebruiken ofzo.

Nu komt even het lastigste voor mij om dit uit te leggen,want ik heb er ff geen plaatje van, :( ,hoe dit dan wel zit

De klepsteel steekt net niet door de retainer heen als hij niet geborgt is,zou hij er wel doorheen steken,en je zou hem borgen,dan wil dat zeggen dat de veer niet de klep omhoog trekt.Je moet dus de veer indrukken om de borging te kunnen plaatsen/verwijderen

Wat borgt nou die schotel en de steel,dit zijn 2 halve maantjes die tussen de retainer en de klepsteel vallen,op het moment dat je de veer omhoog laat komen,dan blijven die halve maantjes achter een randje van de klepsteel hangen,en worden de geklemt tussen steel en ratainer.
Ik hoop dat het een beetje over komt,en miss dat iemand ff  een plaatje kan bij posten om het iets duidelijker te maken.
iig een plaatje van de maantjes



Goed nu mijn how to.

Eerst heb ik wat hulp stukken gemaakt,
ik heb een oude pijpsleutel gepakt,en die aan stukken gezaagd,dit word het hulpstuk om straks de veer naar beneden te drukken,


Nu ga ik mijn kolomboor straks gebruiken om de veer in te drukken,alleen staan de kleppen niet loodrecht in de cill kop,dus moest ik even wat maken om de kop schuin onder de boorkop te krijgen.
heel simpel,gewoon wat plankjes en blokken,geen high tech.



Nu kan ik de kop schuin onder de boorkop zetten.

Nu kan ik met het eerste hulpstukje de klepveer omlaag duwen.
Nu is het handig als je een kleine magneet bij de hand hebt,hiermee kun je de halve maantjes vantussen de retainer en klepsteel vandaan vissen,deze zijn gewoon van staal namenlijk.
Nou wil het wel eens gebeuren dat ze niet direct loskomen,dit komt dan doordat de klep gewoon mee naar beneden beweegt,in dit geval kun je gewoon weer een klein blokje hout onder de klep leggen zodat hij op z'n plek blijft
Op die manier weet je zeker dat je alleen de veer omlaag drukt.

uiteindelijk houd je dit dan over



KLEPPEN SLIJPEN IN 6 STAPPEN

Stap1

Verwijder de halve maantjes met het hulpstuk,en een magneetje
je kunt nu de retainer en de veer uit de kop halen



Stap 2

verwijder de klep uit de kop ,en maak hem schoon,
Ik houd van makkelijk,dus span een klep altijd op en een accu boor machiene,en laat hem netzolangin een scorch schuurdoekje draaien tot hij mooi kool vrij is.
ik ben in het machinale tijdperk geboren,dus zal de machines gebruiken ook :lol:

 

stap 3

verwijder de klep seal,deze kan er af,omdat het erg stom zou zijn als je nu die oude zou laten zitten,ze kosten ongeveer 5Ep/s dus daar hoef je het niet voor te laten.
Ik vind de kabelstriptang het beste om ze er af te trekken,want ze kunnen goed vast zitten.


stap 4

Stop de klep terug op zijn plaats met 3dingen
1olie op de klep steel
2spuug(het beste smeermiddel ter wereld,ook voor slaapkamer gebruik :roll: )
3 een beetje klepslijp pasta.



stap 5

Het slijpen van de klep,
nou zijn sommige miss geleerd om dit met de hand te doen,ik ook maar daar ben ik lekker van af gestapt.
Gewoon je stokje met de zuignap in de boor.boor instellen dat hij alleen heel langzaam kan draaien,en dan maar slijpen.
Nadat de klep enige rondjes heeft gemaakt,de klep even uit zijn zitting tillen en weer terug laten zakken,zo krijg je een mooier slijpbeeld.
Slijp met 2 soorten slijp pasta,grof nr 4 en fijn nr2 om het mooi af te werken.



stap 6

Het eind resultaat
Ga net zolang door totdat het opervalk van de klep en de zitting mooi egaal mat grijs zijn geworden


uiteraard heb ik wel van de situatie gebruik gemaakt om de flow in de kop te verbteren,

geen ruimtevaard techniek,gewoon alle rare randjes en bobbeltjes verwijderen.





Na lang zitten dubben over wat te doen,heb ik nu waarsch de oplossing,

Omdat ik het blok iets sterker wil maken,voor mijn turbo misbruik,gezocht naar een oplossing,veel gezocht en gelezen,en toen tot de beslissing gekomen,om dan toch maar een blockguard te kopen,
zogezegt zo gedaan,helaas door slechte pasvorm en miss verkeerde montage methode de hele guard kapot gemaakt.dat wilde ik dus nooit meer,

Maar wat dan,verhalen glezen over mensen die mbv kunsthars een soort gordel maakte,ook mensen die bouten tapten door het onderblok,veel te veel werk,

Vanavond nog eens over het blok gehangen,en iets bedacht om het klusje toch te klaren.

Ik heb dikwandige(omdat ik dat toch in huis had)pijp genomen,en daar stukjes van 5cm van gesneden,
Deze passen bijna zo tussen het blok,omdat ik dikwandig pijp heb genomen kan ik er nog genoeg materiaal vanafhalen om een goede pasvorm te krijgen.
Straks worden ze met 2 componenten cement ertussen gelijmt.

De gehele diepte tussen blok en cillinders is ongeveer 11 cm,de pijpjes komen halverwege en zijn hol,dus er is nog steeds ruimte genoeg voor koelmiddel stroom,
Omdat ik de oplossing vn bouten door het blok niet vertrouwde,omdat dit punt belasting geeft op de cill wand,ben ik ook op dit uitgekomen.






Ondertussen heeft fatima,mijn cill kop schoongemaakt
 :P

zo,eindelijk weer eens tijd gemaakt,
Vanavond de kop en het onderblok weer samengevoegd,,met arp head studs voor iets meer bedrijfszekerheid,en een kop die weer in top conditie is,

deze week kwam ook mijn nieuwe turbo terug van C&E ,die is nu echt als nieuw,


Ook makkelijk als je nog een 2e blokje hebt,dan kan ik straks  de downpipe gaan maken zonder dat ik helemaal gekruld in het motorruim hoef te hangen,
dat is het volgende stukje wat gedaan word.


ps,nee die hardophuusan is niet van mij,die is van een klant :geek:



de plaatjes doen hun werk wel denk ik,





Gelogd

jaahaa

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3519
  • Omdehoek
Re: Wie is mielko
« Reactie #2 Gepost op: 6 augustus 2008, 20:40:52 »

Indrukwekkend  :mrgreen:, dat belooft wat als je je FJ echt leuk gaat vinden  :evil:

FJoppie

  • Overleden
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5535
Re: Wie is mielko
« Reactie #3 Gepost op: 6 augustus 2008, 21:56:15 »

Een heel verhaal, maar geweldige foto's en uitleg

Welkom in het forum.
Ik wens je heel veel plezier en leesvoer is er ook genoeg hier.

gr
Jop
Gelogd

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12624
Re: Wie is mielko
« Reactie #4 Gepost op: 6 augustus 2008, 22:05:39 »

welkom,

dacht even dat we een autotune forum geworden waren  :-)
Gelogd
Cash is King, tegen de digitale slavernij.

mielko

  • Gast
Re: Wie is mielko
« Reactie #5 Gepost op: 6 augustus 2008, 22:08:32 »

Ik heb mijn oude fj ook nog,die is wel ondertussen van kenteken af.Het is meer een burnout fiets voor bij feestjes.
Het is een 91er,
Ik heb wel de wielen remmen en dergelijken overgebouwd op de 86er.Want die 91er reed toch een stuk beter.
Ook de remmen zijn veel beter,gelijk rvs remleidingen gebruikt natuurlijk.

Ook de Dyno jet kit(stage 2) is ook overgeschroefd,de onstekings rotor wat bewerkt om behoorlijk wat meer voor onsteking te geven,mooi open pijpje,K&N filter.En gaan met die banaan :laugh:
Gelogd

ard

  • Berichten: 4960
  • ik wou dat ik een telefoon was
Re: Wie is mielko
« Reactie #6 Gepost op: 6 augustus 2008, 22:44:12 »

hou niet van koekblik wel van fj

wrom heb je je fj van kenteken afgehaalt?


tijdens de discusie of er foto,s geplaats kunnen worden bij de posting is er wel eens iets van ruimte op server
genoemt

ard
Gelogd
Als de haan van huis is leggen de kippen eieren !!!!!

FJoppie

  • Overleden
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5535
Re: Wie is mielko
« Reactie #7 Gepost op: 7 augustus 2008, 00:56:03 »

-----deze foto's worden bij openen van dit topic ingeladen vanaf de "free space" van Mielko zijn eigen provider
( zie "eigenschappen")
en geven dus geen extra belasting op onze server, maar worden rechtstreeks op ieder zijn eigen PC vanaf Mielko's provider space  ingeladen .geeft dus alleen maar vertraging en belasting op je eigen PC-----

(corrigeer me aub, als ik ongelijk heb.)

=======================================================================

@ mielko :
't was wel wat gebruikersvriendelijker geweest voor ons om je topic te lezen....
als je de foto's op een internet fotoalbum, zoals "mijnalbum" of "imageshack"had gezet met hier de link er naar toe

dat terzijde....
zoals ik het begrepen heb..heb  jij dus  2 Effies...
1 voor de fun/burn-out/cross.. zonder kenteken..en 1 om lekker mee te toeren? ? ?

   :mrgreen:

gr
Jop
« Laatst bewerkt op: 7 augustus 2008, 01:06:52 door FJoppie »
Gelogd

Mischa

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6499
  • Harmelen
Re: Wie is mielko
« Reactie #8 Gepost op: 7 augustus 2008, 09:12:53 »

Om van te smullen dit verhaal. En ook lekker McGuyver aanpak. helemaal goed :mrgreen:

mielko

  • Gast
Re: Wie is mielko
« Reactie #9 Gepost op: 7 augustus 2008, 09:54:41 »

-----deze foto's worden bij openen van dit topic ingeladen vanaf de "free space" van Mielko zijn eigen provider
( zie "eigenschappen")
en geven dus geen extra belasting op onze server, maar worden rechtstreeks op ieder zijn eigen PC vanaf Mielko's provider space  ingeladen .geeft dus alleen maar vertraging en belasting op je eigen PC-----

(corrigeer me aub, als ik ongelijk heb.)

=======================================================================

@ mielko :
't was wel wat gebruikersvriendelijker geweest voor ons om je topic te lezen....
als je de foto's op een internet fotoalbum, zoals "mijnalbum" of "imageshack"had gezet met hier de link er naar toe

dat terzijde....
zoals ik het begrepen heb..heb  jij dus  2 Effies...
1 voor de fun/burn-out/cross.. zonder kenteken..en 1 om lekker mee te toeren? ? ?

   :mrgreen:

gr
Jop



Alle foto's staan op mijn eigen internet provider,en leveren dus geen belasting op voor die van dit forum,
Met opzet staan ze niet op "mijn album" omdat mensen daar minder snel op kijken,ook vind ik het niet gebruiksvriendelijk.
Voor de mensen met een lage internet snelheid kan het vervelend wezen,maar daar kan ik niets aan veranderen.

Mijn eerste FJ heb ik maar even in nette staat gehad,een wheely had ik vrij snel onder de knie met zo.n ding.Tot ik tijdens de "kleppenballrun" te enthousiast werd,en de hele boel over mij heen trok.
Daarna altijd rond gereden met eigen knutselwerk topkuipjes.Gewoon met het handje zwart gespoten.

Het subframe heb ik ook verlast om mijn een wielige aanhanger mee te kunnen nemen voor vacanties.Erg makkelijk zo'n ding.
Toen ik na een vacantie uit frankrijk terug kwam ,was de ketting dermate versleten dat hij op een gegeven moment brak,oprolde op het voor tandwiel,en de karters brak.   shit
Blok eruit gehaald,en puzzelstukjes terug gelast,blokje terug,en weer 2 jaar gereden.Als wilde het start mechaniek niet altijd meer.
2005 het edele plan gemaakt om naar sola te rijden voor het elepfanten treffen,om dat w niet op 2 wielen wilden,een MZ bak gekocht ,en die eraan gelast.Wat ee klote ding zo'n zijspan,maar goed het was een heel avontuur
2006 naar croatie gereden,toen begon mij op te vallen dat er wel erg veel mankementen aan kwamen.
Dus moest ik de keus maken tussen veel geld investeren in de,of een ander.
Omdat ik de originele kuip toch erg miste ,toch voor een andere gekozen.

Dus zodoende de 91 er van kenteken af,om de goeie spullen over te bouwen.
In september  stappen we weer op richting croatie,lekker tent mee,en minimaal spullen,
« Laatst bewerkt op: 7 augustus 2008, 09:57:53 door mielko »
Gelogd

mielko

  • Gast
Re: Wie is mielko
« Reactie #10 Gepost op: 7 augustus 2008, 10:04:35 »

Gelogd

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12624
Re: Wie is mielko
« Reactie #11 Gepost op: 7 augustus 2008, 12:00:10 »


Toen ik na een vacantie uit frankrijk terug kwam ,was de ketting dermate versleten dat hij op een gegeven moment brak,oprolde op het voor tandwiel,en de karters brak.   shit


Weet je nog van welk merk de ketting was, en kon je het horen aankomen ? (achteraf bezien )
Gelogd
Cash is King, tegen de digitale slavernij.

mielko

  • Gast
Re: Wie is mielko
« Reactie #12 Gepost op: 7 augustus 2008, 12:06:33 »

Het was een DID kettingset,
Maar het was van verre aan te horen,knik knak geluid van uit het voor tandwiel,ook werd de ketting heel snel slap.
Veel smeren is de enige levensduur verlenger,



en misschien wat minder vermogen vragen constant :-D
Gelogd

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12624
Re: Wie is mielko
« Reactie #13 Gepost op: 7 augustus 2008, 12:48:11 »

enig idee hoeveel kilometer die er al opzat ?

en hoeveel kilometer je er in slechte staat nog mee hebt kunnen rijden ?

ik heb het verhaal van Jarle Vaughan hier ooit gepost,

die kreeg ook een gebroken ketting, en daardoor een kapot blok.
« Laatst bewerkt op: 7 augustus 2008, 12:49:51 door Beertje »
Gelogd
Cash is King, tegen de digitale slavernij.

mielko

  • Gast
Re: Wie is mielko
« Reactie #14 Gepost op: 7 augustus 2008, 13:11:28 »

Nou ,ik doe gemiddeld 5000km met een set,dat zullen misschien vele van jullie weinig vinden,maar ik hou best van gas geven.en spelletjes.Dus vandaar dat alles bij mij wat sneller stuk is. :roll:

Ter controle van je ketting,gewoon voelen aan de ketting op je achter tandblad,een nieuwe ketting valt bijna niet vantussen  de tanden te lichten,een oude doet dat makkelijker.
Ook kon je de ketting bij mij al wat horen rinkelen ,als je ermee schudde.
Veel je ketting moeten spannen is ook al een indicatie dat hij op is.
Gelogd