FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Volg clubnieuws ook via Twitter:
https://twitter.com/FJownersclub

Pagina's: 1 2 [Allemaal]   Omlaag

Auteur Topic: Invoeren vanuit Belgi  (gelezen 5632 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dan

  • Gast
Invoeren vanuit Belgi
« Gepost op: 3 augustus 2004, 12:01:21 »

Mischa

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6499
  • Harmelen
Invoeren vanuit Belgi
« Reactie #1 Gepost op: 3 augustus 2004, 12:09:31 »

wow, wat een beauty. Hoe lang duurt dat dan? Zou me niet tegenhouden hoor.

Het gaat erom dat je een mooie motor er aan over houdt. Nu of over een jaar...

Dan

  • Gast
Invoeren vanuit Belgi
« Reactie #2 Gepost op: 3 augustus 2004, 13:19:18 »

Ja uit ,93 met ABS, een kofferset en blinken als de hel :? .

MADmelle

  • Gast
Invoeren vanuit Belgi
« Reactie #3 Gepost op: 3 augustus 2004, 13:54:13 »

Eelco heeft zijn fiets uit Duitsland gehaald en in de FAQ sectie een artikel hierover geplaatst.
Zie: http://www.fj1200.nl/index.php?option=content&task=view&id=9&Itemid=25

Misschien toch het overwegen waard want dat zijn echt weinig km op die fiets. Maar wellicht had je dat al gevonden.

Melle

ard

  • Berichten: 4960
  • ik wou dat ik een telefoon was
Invoeren vanuit Belgi
« Reactie #4 Gepost op: 3 augustus 2004, 15:07:47 »

op de foto glimt zelfs een kwakkwak

is in nederland zat mooi spul te krijgen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
goed zoeken en je zult vinden wat je zoekt

ard
Als de haan van huis is leggen de kippen eieren !!!!!

Dan

  • Gast
Invoeren vanuit Belgi
« Reactie #5 Gepost op: 3 augustus 2004, 19:42:27 »

Ja klopt dat verhaal van Eelco had ik inderdaad al gelezen en kwam tot de conclusie dat ik dat een iets te lang traject  vind (enkele maanden voordat alles rond is). Ja dan zal ik toch het advies van Ard ter harte nemen om goed te zoeken want op foto's glimt zelfs een kwakkwak :D en in Nederland is ook wel genoeg moois en goeds verkrijgbaar.

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7494
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Invoeren vanuit Belgi
« Reactie #6 Gepost op: 3 augustus 2004, 21:31:24 »

Het probleem is het keuren. In de zomermaanden zijn er lange wachttijden. En niet keuren = geen kenteken = niet rijden.
Na de keuring is het zo gepiept. Je zou eens kunnen informeren bij het RDW wat de wachttijd is op dit moment.
Ik zou mij er niet door af laten schrikken. Je hebt dan wel een goedkope fiets.
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

eric fj 1200 93

  • Gast
Invoeren vanuit Belgi
« Reactie #7 Gepost op: 3 augustus 2004, 21:49:08 »

als ie echt zo mooi is, is de prijs zeker niet gek. Dan maar even wachten zou ik zeggen (is het daarna des te leuker)

ard

  • Berichten: 4960
  • ik wou dat ik een telefoon was
Invoeren vanuit Belgi
« Reactie #8 Gepost op: 3 augustus 2004, 23:37:38 »

nie keuren nie rijden wat is dat nou voor onzin

koop op sloop een frame met papierwerk er bij bou hele handel over en rijden met die hap

of mag ik dat nie zeggen  :?:

ard
Als de haan van huis is leggen de kippen eieren !!!!!

Dan

  • Gast
Invoeren vanuit Belgi
« Reactie #9 Gepost op: 3 augustus 2004, 23:42:39 »

Juistem! 8) not a bad idea Ard.

ard

  • Berichten: 4960
  • ik wou dat ik een telefoon was
Invoeren vanuit Belgi
« Reactie #10 Gepost op: 3 augustus 2004, 23:54:00 »

als het om het snel rijden gaat als je een oud frampie vind van 1893 schiet je er niet teveel mee op maar je rij wel

ff tipperdertip in de nieuwe promotor staat een dacht 93 met 75k voor 2750 bij een motortoko en glimt goed op het plaatje :wink:

ard
Als de haan van huis is leggen de kippen eieren !!!!!

Rob

  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2083
Invoeren vanuit Belgi
« Reactie #11 Gepost op: 14 augustus 2004, 09:38:18 »

ik ben helemaal niet nieuwschierig hoor, maar is het al wat geworden?
RUFTY

FJ 1200 '88 3CV met AANHANGWAGEN

Ik gebruik in deze dure tijden, het toiletpapier aan beide zijde.

Na regen komt regent, kijk maar in het woordenboek

Als het niet komt, dan komt het maar niet

marcos

  • Gast
Invoeren vanuit Belgi
« Reactie #12 Gepost op: 14 augustus 2004, 13:50:12 »

Da, ik ben je maar ff voor als je het niet erg vind.
Ik moet zeggen dat we een mooie fiets hebben weer binnen de club.
In het echt was hij net zo mooi als op de foto.

Dan ff nog een paar tips.

Balhoofd moest iets aangespannen worden. (niet meer dan 2 mm aandraaiien). T plaat iets los schroeven en dan de grote moer onder de T-plaat ietsie aandraaiien.

Technoflex of Wp veren kopen voor v??r. Technoflex is iets goedkoper.

Voorrem ontluchten. Bind de voorremhendel met een shorbandje de hele nacht vast. Zodat hij in de remstand blijft staan. Tik de volgende morgen met een grote schroevendraaier tegen de remleiding. Van onder tot boven. Bij de remhendel staat dan n.l de ontluchting open en kan de lucht ontsnappen.

Verder advies:  Vooral van de fiets afblijven want hij is meer dan 100% toppie. Had hem graag zelf gehad.

veel plezier. En anders zie ik je met de auto tijdens de limbo tour.

ard

  • Berichten: 4960
  • ik wou dat ik een telefoon was
Invoeren vanuit Belgi
« Reactie #13 Gepost op: 14 augustus 2004, 15:45:36 »

auto :evil:
motorhuren :lol:

ard
Als de haan van huis is leggen de kippen eieren !!!!!

sideburns

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3289
  • 's-Hertogenbosch
Invoeren vanuit Belgi
« Reactie #14 Gepost op: 14 augustus 2004, 15:53:15 »

Hij heeft hem gekocht?

Gefeliciteerd  :D

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7494
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Invoeren vanuit Belgi
« Reactie #15 Gepost op: 14 augustus 2004, 18:35:44 »

Vorige week iemand een duitse Blade verkocht, Heeft het kenteken al. Tis blijkbaar niet druk bij het RDW.
84 euro kosten en 173 BPM
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

Dan

  • Gast
Invoeren vanuit Belgi
« Reactie #16 Gepost op: 14 augustus 2004, 18:40:48 »

Zo h? h? eindelijk terug van die lange lange autotocht naar Belgi?, nu pas? Ja want we moesten ook nog boodschappen doen onderweg .



Al met al een lange maar zeer bevredigende dag want yes we hebben het geflikt we hebben bovenstaande nog in te voeren FJ gekocht. Rob Ted en Ard bedankt voor de goede adviezen en Marcos bedankt voor het komen kijken naar die ontzettend mooie FJ.

Nou nou nou hij is inderdaad net zo mooi als op de foto, Marcos en ik twijfelen wel iets over de KMstand (33500) maar dat mag de pret niet drukken.

Marcos zat eerder aan zo'n 60/65000KM te denken omdat de remblokken aan vervanging toe zijn en de banden onlangs vervangen zijn en op een fiets die 30.000 KM heeft gereden zou het eerste setje banden nog  moeten zitten.

Maar ja bij 50.000KM wordt een FJ pas wakker heb ik hier op het forum veelvuldig gelezen en dan mag ik blij zijn met een hoger aantal KM als 30.000 want dan is die tenminste ingereden. Er trilt niets aan die motor ook geen vibraties bij bepaalde toerentallen. Hoe vond jij de ketting en het tandrad achter Marcos, zag er goed uit h?. Nou het heeft toch de moeite geloond om niet de eerste de beste FJ te kopen die ik ben tegengekomen (nl bij Minus de....)

Ik ben er echt blij mee met deze FJ ik wilde n'm eigenlijk meteen mee naar huis nemen, maar dat zou onverandtwoord zijn geweest omdat deze FJ  tenslotte nog ingevoerd moet worden.

Hij (Jos, de verkoper) wilde dat toch liever niet omdat  de FJ nog op zijn naam staat. Dus aanbetaling gedaan, koopcontractje gemaakt, beiden ondertekend en naar huis om eens hier op het FJ1200 forum het geweldige nieuws te melden.

De proefrit was fantastisch al vermoed Marcos dat dit een geknepen versie is (100PK) zodat Marcos, Ard belde die ons meedeelde dat dat snel te verhelpen valt en dan komen de originele aantallen PK's vrij.

Nou de proefrit verliep op een prachtig rustig parcour in het Belgisch heuvellandschap met mooie lange bochten alwaar we binnen de korste keren volkomen veilig, volkomen illegale snelheden bereikten. Wat een rechtuitstabiliteit heeft die motor en gelukkig zit er op deze FJ niet zo'n ruitje met twee van die staande uitsparingen dus de wervelingen rond mijn helm waren een stuk minder als met die FJ uit Amsterdam waarop ik de vorige X een proefrit gemaakt had.

Wel heb ik zo'n ruitje meegekregen in een plastic zak maar die komt er niet meer op dus die gaat in de kast.

Erg aardige mensen Jos en Edith ontvingen ons allerhartelijkst we moesten nog wel even zoeken naar het huis waar ze wonen en ik kon gelijk mn frans ophalen, wat ik ook niet wist is dat het net over de grens bij Maastricht franstalig is. Nu het invoertraject opstarten, volgens Ted hoeft het helemaal geen maanden te duren maar moet ik gaan rondbellen om eens te peilen waar ze bij de RDW wel tijd hebben om te keuren. Ik ga snel een eendagskenteken regelen zodat ik deze FJ op kan gaan halen.

Of op een trailer zetten en dan naar huis halen, maar ik rijd m liever zelf naar huis.

I just cannot wait.....

Oja en ABS en een kofferset precies waar ik naar op zoek was.

Groeten,  Dan.

ard

  • Berichten: 4960
  • ik wou dat ik een telefoon was
Invoeren vanuit Belgi
« Reactie #17 Gepost op: 14 augustus 2004, 20:47:05 »

mooi man  :lol:
teerd met fiets nu die papier winkel nog wat wel te doen is

ard
Als de haan van huis is leggen de kippen eieren !!!!!

marcos

  • Gast
Invoeren vanuit Belgi
« Reactie #18 Gepost op: 14 augustus 2004, 21:24:10 »

Laatste navraag bij ard leert dat een voorband misschien toch wel niet de 30.000 kan halen. Dus km stand kan misschien toch wel kloppen.
Fiets was echt strak. Zo niet wel ??n van de mooiste van de club van dat bouwjaar. (sorry eelco, heb jou nieuwe fiets nog niet gezien).

@ Dan. Ketting was bij elke wielomwenteling even strak. En achter tandwiel was ook goed.

veel suc6 ermee.

sideburns

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3289
  • 's-Hertogenbosch
Invoeren vanuit Belgi
« Reactie #19 Gepost op: 14 augustus 2004, 22:39:14 »

Ik sloop een voorband in 5000 km.  en 30.000 km met een setje blokken in de voorrrem heb ik ook nog nooit gehaald.

Maar gefeliciteerd met je fiets!  :D

vr3506

  • Gast
Invoeren vanuit Belgi
« Reactie #20 Gepost op: 15 augustus 2004, 03:17:25 »

Gefeliciteerd met de aankoop, weer een FJ aan de goede kant van de A7 er bij :lol:

Ben na komende week weer thuis, moeten dan maar eens even kennis maken.

Kan je evt. hulp bieden met vervoer, heb ook nog connecties bij de RDW.


groeten,

Jan

Rob

  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2083
Invoeren vanuit Belgi
« Reactie #21 Gepost op: 15 augustus 2004, 10:19:15 »

Gefeliciteerd met je aankoop, had je vorige week nog gebeld maar kreeg je meissie aan de telefoon, je was aan het fietsen? alvast aan het oefenen?
RUFTY

FJ 1200 '88 3CV met AANHANGWAGEN

Ik gebruik in deze dure tijden, het toiletpapier aan beide zijde.

Na regen komt regent, kijk maar in het woordenboek

Als het niet komt, dan komt het maar niet

Dan

  • Gast
Invoeren vanuit Belgi
« Reactie #22 Gepost op: 15 augustus 2004, 11:16:04 »

:D Bedankt jongens voor jullie replies, en Jan tot volgende week want jouw kennis is op dit moment zeer welkom, tof dat we zo dicht bijelkaar wonen. Als jij volgende week thuiskomt dan kom ik zeker naar je toe om eens te praten, hoe we dit moeten aanpakken. Ik wil niets liever dan deze FJ naar huis te halen en de nederlandse nationaliteit te verschaffen. Oja jij komt na volgende week weer thuis, kun je me alvast wat info mailen over jouw connecties met de RDW? :)

Citaat
Gefeliciteerd met je aankoop, had je vorige week nog gebeld maar kreeg je meissie aan de telefoon, je was aan het fietsen? alvast aan het oefenen?


Ja Rob ik was alvast aan het oefenen, maar het doortrekken naar de 200 KMpu wilde maar niet lukken. :lol:

Groeten, Dan.

jaahaa

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3519
  • Omdehoek
Invoeren vanuit Belgi
« Reactie #23 Gepost op: 15 augustus 2004, 11:46:25 »

mooie fiets Dan,heel veel plezier ermee
toegewenst

ard

  • Berichten: 4960
  • ik wou dat ik een telefoon was
Invoeren vanuit Belgi
« Reactie #24 Gepost op: 15 augustus 2004, 12:05:30 »

enne fietsie huuren limbo toer hoe zit dat nou??????????
mischien kan je wat lenne ergens ???????

ard
Als de haan van huis is leggen de kippen eieren !!!!!

Mischa

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6499
  • Harmelen
Invoeren vanuit Belgi
« Reactie #25 Gepost op: 15 augustus 2004, 22:49:58 »

Citaat
maar het doortrekken naar de 200 KMpu wilde maar niet lukken.  


??

Het rechterdeel van je stuur kun je draaien. Als je het naar je toe draait af en toe schakelt en een seconde of wat wacht, gaat het rooie staafje op je linker teller voorbij het getal 200, moet niet zo moeilijk zijn, toch?
Pagina's: 1 2 [Allemaal]   Omhoog