FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Volg clubnieuws ook via Twitter:
https://twitter.com/FJownersclub

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Ongeval FJ  (gelezen 2561 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Steller

  • Gast
Ongeval FJ
« Gepost op: 18 augustus 2004, 15:42:57 »

Bij het zien van een motorongeval krijg ik een 'knoop in de maag gevoel'. Helaas vanochtend vroeg op de N206 reed ik langs een ongeval waarbij een FJ (net zo een als ik...) en een rode Fiat Tipo met elkaar in botsing waren gekomen. Die 'knoop' is nu nog niet helemaal weg.
Alle hulpdiensten waren al ter plaatse, twee ambu's is een slecht teken... wie de 'schuld' had was niet zo gauw te zien.

Hopelijk niemand van de club, alhoewel je dit natuurlijk niemand gunt.

Voorzichtig maar weer!

Remco

StaFJe

  • Gast
Ongeval FJ
« Reactie #1 Gepost op: 18 augustus 2004, 18:17:08 »

Ach je moet maar denken dat die twee ambulance's er waren voor de inzittenden van die roestige Fiat.
Het enige voordeel van het zien van of over horen over een ongeval is dat je zelf steeds beter gaat opletten en steeds voorzichtiger wordt. Ik wel tenminste, ik ben er vaak genoeg bij geweest dat er een motorrijder van het wegdek werd geschraapt. Daarom ga ik bv nooooooit meer zonder goeie kleding op pad, al vallen de mussen dood van het dak.
Ik heb eens iemand horen schreeuwen die met 120 van zijn motor was gedonderd,.........in zijn T-shirt en korte broek.

ard

  • Berichten: 4960
  • ik wou dat ik een telefoon was
Ongeval FJ
« Reactie #2 Gepost op: 18 augustus 2004, 20:44:13 »

tja dat is me wat is wel een goede manier om scherp te blijven

tocn wor ik er nie vrolijk van :cry:

ard (draagt nooit meer 6 planken)
Als de haan van huis is leggen de kippen eieren !!!!!

Rob

  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2083
Ongeval FJ
« Reactie #3 Gepost op: 18 augustus 2004, 22:12:27 »

das niet zo mooi, wel of geen FJ, je gunt zoiets niemand ook als is tie lid van de club.
RUFTY

FJ 1200 '88 3CV met AANHANGWAGEN

Ik gebruik in deze dure tijden, het toiletpapier aan beide zijde.

Na regen komt regent, kijk maar in het woordenboek

Als het niet komt, dan komt het maar niet

FJohnny

  • Gast
Ongeval FJ
« Reactie #4 Gepost op: 19 augustus 2004, 20:30:36 »

Motorrijden blijft linke soep. Wanneer je zelf even niet geconcentreerd bent, een ander je iets aan doet of er simpelweg iets op de weg ligt, je bent al snel de pineut. Het scheelt al een heel stuk wanneer je je daarvan bewust bent, want je bent gewoon verschrikkelijk kwetsbaar. Hou altijd je kop erbij en doe wat je kunt doen om de risico's te verminderen: zorg dat je motor OK is, dat je goede kleding draagt en dat je alert bent.

Heel stiekum draagt de spanning die het gevaar met zich meebrengt ook wel bij aan de charme van het motorrijden. Ik hoop alleen dat onze collega (en natuurlijk ook de mensen in het koekblik) er goed van af gekomen zijn.

Ruben

  • Gast
Ongeval FJ
« Reactie #5 Gepost op: 20 augustus 2004, 15:48:01 »

In Harderwijk kun je nu gesupsidieerd een rijvaardigheidscursus volgen, na supsidie betaal je slechts 75 euro. In die cursus leer hoe je jezelf beter kan laten zien, etc. Het certificaat geeft ook recht op korting bij verzekeringen.

Ruud

  • Gast
Ongeval FJ
« Reactie #6 Gepost op: 20 augustus 2004, 15:50:34 »

Citaat van: Rob
das niet zo mooi, wel of geen FJ, je gunt zoiets niemand ook als is tie lid van de club.


Huh...dus ehrm...als iemand lid is van de club dan gun je het hem/haar meer ?  :wink:  :wink:

Rob

  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2083
Ongeval FJ
« Reactie #7 Gepost op: 20 augustus 2004, 16:16:11 »

je weet wel wat ik bedoel, kwam een beetje raar me strot/vingers uit.
RUFTY

FJ 1200 '88 3CV met AANHANGWAGEN

Ik gebruik in deze dure tijden, het toiletpapier aan beide zijde.

Na regen komt regent, kijk maar in het woordenboek

Als het niet komt, dan komt het maar niet
Pagina's: [1]   Omhoog
 

cuneate-rose