FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Natuurlijk mag ook onze Facebook pagina niet ontbreken.
Kijk hier voor de laatste informatie: Yamaha FJ Owners Club NL/BE

Pagina's: [1] 2 3  Allemaal   Omlaag

Auteur Topic: Verdriet  (gelezen 5943 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

freebert

  • Gast
Verdriet
« Gepost op: 15 september 2004, 22:34:51 »

Zo rijd je jarenlang met het grootste plezier op je FJ door gans Europa.... en zo wordt dat plezier binnen een paar dagen omgekeerd in groot verdriet.... Ik ben niet zo'n forumman maar ik moet toch mijn ei even kwijt:
Sinds 1998 ben/was ik de trotse "vader" van een FJ1200 ABS uit '93... Vele kilometers heb ik met plezier gemaakt en naar beste kunnen ("als een goed huisvader betaamt") heb ik mijn FJ met liefde behandeld. Gewassen, gepoetst, altijd zijn drankjes op tijd... als was het mijn kind!
Niets was mijn FJ te gek...Snelwegen, bergen, zandpaden, noem het maar op. Zonder enige tegenzin zette hij zijn voet voor mij aan de grond om te voorkomen dat we omvielen. Zonder tegenzin reed hij mij naar Spanje en weer terug. Zonder tegenzin...door weer en wind....

Tot op die ene dag:

Die ene mooie dag dat we samen weer als ??n over 's-heren wegen zouden kruisen... echter bij de eerste meters liet je me weten geen zin te hebben... Met een vervelend gekreun vanuit de aandrijving liet je me dit weten... Toch zijn we voorzichtig op weg gegaan en na een aantal kilometers kreeg je het toch weer naar je zin...echter elke ochtend liet je me weten dat je oud en stram werd.... Ik heb een afspraak gemaakt bij de dokter... Je moest alleen een paar dagen wachten... Onderweg naar de doktor reden we samen door de regen.... Een onverwachte situatie dwingde mij iets harder op je rem te trappen dan gewoon...Om te voorkomen dat het wiel blokkeerde hielp je me met je ABS...maar blijkbaar vond je de druk van mijn voet niet meer prettig en trapte je terug! Met een enorme kracht (want die heb je) kickte je mijn rechtervoet van het pedaal en besloot je zelf te remmen voor wat je waard was...volledig blokkerend... Gelukkig waren we nog altijd ??n en bleven we samen overeind en samen hebben we het gehaald naar de dokter....
Deze constateerde dat je modulator niet meer deed wat hij doen moet en samen hebben we moeten besluiten je ABS te "amputeren" (genezen zou echt te duur zijn)... Het gekreun heeft de dokter gelukkig weten te verhelpen met het weer vastzetten van je kloppende hart (door ouderdom en slijtage is je ophanging wat losgeraakt) maar wat heb ik een verdriet.... Met trots draag je je leed... Fier staande drie letters nog altijd op je lichaam (ABS) maar allebei weten we dat je toch met een handicap door het leven zal moeten... Ik zal je nog meer koesteren en nog beter verzorgen...ook al is het met pijn in mijn hart.... Misschien wordt het wel tijd je wat rust te gunnen en je te laten adopteren door een geduldige pleegvader..(bestaat er ook een pension voor bejaarde motoren?)....
Maar: Je bent en blijft mijn kind! Zullen we toch nog maar een paar jaartjes van elkaar genieten?

HANG ON IN THERE!!!!!

Crazy

  • Gast
Verdriet
« Reactie #1 Gepost op: 15 september 2004, 22:43:46 »

hahahahaha, geweldig verhaal! Geweldig!

Dat moet bewaard worden!

Fijn dat je niet gevallen bent!

Ruud

  • Gast
Verdriet
« Reactie #2 Gepost op: 15 september 2004, 22:45:03 »

Misschien geen forumman maar een schrijver ben je wel...
Ik heb er een brok van in mijn keel gekregen..... :(

Ruben

  • Gast
Verdriet
« Reactie #3 Gepost op: 15 september 2004, 22:47:41 »

Ik wil best kosteloos pleegvader voor je fiets zijn hoor!!! Ik ben kinderloos. Ik woon in de buurt, kun je altijd je kind komen opzoeken!

(tussen haakjes: dit was mijn 200e post)

sideburns

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3289
  • 's-Hertogenbosch
Verdriet
« Reactie #4 Gepost op: 15 september 2004, 22:49:58 »

Ach, ik mis ook de functie van twee vingers aan m'n rechterhand.  En daar klaagt mijn vrouw ook nooit over.  :wink:

Weet niet eens hoe ABS voelt, en toch mis ik niks om m'n FJ.
Geen pleegouder zoeken, zelf blijven houden van je FJ, heeft je zelfs half "ziek" van erge dingen behoed.

Dan

  • Gast
Verdriet
« Reactie #5 Gepost op: 15 september 2004, 22:51:21 »

Mooi geschreven snif :(

jaahaa

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3519
  • Omdehoek
Verdriet
« Reactie #6 Gepost op: 15 september 2004, 22:53:56 »

prachtig geschreven laat ons het vervolg nog eens horen
maar zo te lezen worden jullie samen oud en zo hoort het
ook =D>

jaahaa

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3519
  • Omdehoek
Verdriet
« Reactie #7 Gepost op: 15 september 2004, 22:55:27 »

ketting gesmeerd ted :lol:

sideburns

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3289
  • 's-Hertogenbosch
Verdriet
« Reactie #8 Gepost op: 15 september 2004, 23:04:30 »

Jahoor, zondag nog, daarna niet meer gereden, En jij......Mischa  :twisted:


Maaruh Ik lees: Bejaarde fiets?  Een '93 met ABS?  Wat moeten de '84-er 1100 hier dan wel niet zijn?  Archeologische opgravingen uit het het Ijzer-Tijdperk?  (Toen mannen nog mannen waren, de lucht schoon, de sex.... en vermogen uit koppel kwam ipv uit  28.000 toeren draaien)

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7494
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Verdriet
« Reactie #9 Gepost op: 16 september 2004, 00:01:08 »

Citaat van: sideburns
Ach, ik mis ook de functie van twee vingers aan m'n rechterhand.

Daar zit die sigaar altijd tussen...
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

Mischa

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6499
  • Harmelen
Verdriet
« Reactie #10 Gepost op: 16 september 2004, 02:59:37 »

Heb mijn ketting niet meer gebruikt, Teddy. Ik ben eergisterochtend naar mijn werk vertrokken en ik zit er nog steeds...
Morgenochtend 9 uur deadline voor een programma dat vrijdag op TV is!!!!

En ik kan jullie daarvoor nog een verrassing beloven, maar dat mag ik officieel nog niet zeggen, dus ik post later meer...

 :lol:

Meatpoint

  • Gast
Verdriet
« Reactie #11 Gepost op: 16 september 2004, 10:00:50 »

Mooi stuk man..... zoiets lees ik met plezier.

Als je een keer de tijd vind om een tour mee te rijden zul je zien dat het gros van de leden nog altijd veel plezier beleefd aan een FJ die ouder is dan de jouwe.
Weet ik zeker dat je vertrouwen hebt in de toekomst.

En als ik je verhaal goed lees heeft de ABS niet zo goed geholpen in de situatie? want hij  blokkeerde volkomen? mmmmmmm krijgen we weer een discussie wel / geen ABS?

Crazy

  • Gast
Verdriet
« Reactie #12 Gepost op: 16 september 2004, 10:02:17 »

jip.......geen ABS  :twisted:

floris

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4350
  • Arnhem
    • frem.nl
Verdriet
« Reactie #13 Gepost op: 16 september 2004, 10:34:21 »

mooi geschreven.

we hopen nog meer van je te horen
FJ1200 '87
FJ1200A '93


listening to SomaFm

jaahaa

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3519
  • Omdehoek
Verdriet
« Reactie #14 Gepost op: 16 september 2004, 22:58:33 »

geen abs kan het niet kapot ook :wink:
Pagina's: [1] 2 3  Allemaal   Omhoog
 

cuneate-rose