FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Natuurlijk mag ook onze Facebook pagina niet ontbreken.
Kijk hier voor de laatste informatie: Yamaha FJ Owners Club NL/BE

Pagina's: 1 2 [Allemaal]   Omlaag

Auteur Topic: HE HE, EINDELIJK INGEVOERD EN GEKEURD.  (gelezen 5460 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dan

  • Gast
HE HE, EINDELIJK INGEVOERD EN GEKEURD.
« Gepost op: 6 oktober 2004, 13:14:59 »

Ja daar issie dan het heeft even geduurd maar mijn geduld is beloond, ik heb van deze BELG een NEDERLANDER gemaakt. Vandaag is mijn FJ officieel ge?mporteerd vanuit Belgi? en heb  hem net laten keuren :) nu nog die vermadelijde BPM aftikken :evil: en dan tien dagen wachten op de papieren, zodat ik een kentekenplaat kan laten maken.

Wat mij eerder niet is opgevallen toen ik samen met Marcos deze FJ in Belgi? ging bekijken is dat er waarschijnlijk iets mis is met het ABS-systeem. Tijdens mijn rit vanuit Belgi? ging na een remming mijn ABSlampje knipperen, erg irritant en verontrustend. Tijdens het starten  was er namelijk niets aan de hand , en het begon pas na twintig KM.

Ik heb hem weer opnieuw gestart en het lampje deed zijn gebruikelijke startritueeltje en pas na weer zo'n twintig KM begon hij weer te knipperen.

Volgens Rob (Alkmaar ) kan het remsysteem vervuild zijn.  Mij is wel opgevallen dat de remvloeistof precies op het minimumpeil staat.

De Remolie is wel vervangen volgens de verkoper, vlak voordat ik hem kwam halen, misschien is de boel niet goed ontlucht.

Ik heb de vorige eigenaar gebeld en die vertelde mij dat hij het nog niet eerder had zien knipperen :? en volgens hem heb je zonder ontluchting ook geen remdruk. Lijkt me logisch. Ik heb wel proefgeremd en dan doet de ABS het wel en dan weer niet.

Affijn ik ben blij dat ik hem heb en hoop dat ik er niet al te veel problemen mee krijg in het begin, want het is toch altijd spannend als je net een voertuig gekocht hebt dat je nog niet echt kent.

Marcel

  • Clublid
  • Berichten: 2729
  • Meppel
HE HE, EINDELIJK INGEVOERD EN GEKEURD.
« Reactie #1 Gepost op: 6 oktober 2004, 13:41:21 »

Gefeliciteerd.

Ik hoop dat het abs euvel wordt opgelost.
Het wordt een beetje rustiger: Triumph sprint 1050 ST

Old School: FJ1100 84 ;)

vr3506

  • Gast
HE HE, EINDELIJK INGEVOERD EN GEKEURD.
« Reactie #2 Gepost op: 6 oktober 2004, 15:28:52 »

Citaat

HE HE, EINDELIJK INGEVOERD EN GEKEURD


En toen was het seizoen al bijna voorbij :twisted:  :wink:

Meatpoint

  • Gast
HE HE, EINDELIJK INGEVOERD EN GEKEURD.
« Reactie #3 Gepost op: 6 oktober 2004, 19:55:40 »

He Jan, laat die man rustig genieten van zijn nieuwe motor. :lol:  :lol:
En voor jou is het misschien voorbij, Ik rijd het hele jaar door. ik heb dus geen seizoen, watje :wink:

vr3506

  • Gast
HE HE, EINDELIJK INGEVOERD EN GEKEURD.
« Reactie #4 Gepost op: 6 oktober 2004, 20:40:25 »

Citaat

 ik heb dus geen seizoen, watje
_________________


Ik wel liefst warm ,droog zonnig enz... :wink:

Dan

  • Gast
HE HE, EINDELIJK INGEVOERD EN GEKEURD.
« Reactie #5 Gepost op: 6 oktober 2004, 21:21:37 »

Die Jan, ja jongen ik had graag gebruik gemaakt van je diensten dat is het niet :roll: , er kwamen op die specifieke datum (24 aug) in ene zoveel dingen op mij af dat het mij eenvoudigweg niet lukte om er gebruik van te maken. Ik ga er trouwens ook het hele jaar op rijden.

Nu heb ik um inderdaad wat later, maar daardoor smaakt het mij niet minder zoet :) .

Nou vandaag de BPM afgetikt in een obscuur filiaaltje van de douane in het Amsterdamse havengebied, je moest er lang wachten en je kan er niet zitten en ik moest mn motorkleding uitdoen want het was er erg benauwd :? .

de BPM was wel een meevaller want doordat de mijne ABS heeft en automatisch afslaat als je de standaard uitdoet. kreeg ik ? 25,- korting en betaalde ? 107,-. Als er nog een aantaal andere veiligheidsfeatures op hadden gezeten, had ik nog meer korting kunnen krijgen. Dus als je een voertuig gaat invoeren bij de douane dan moet je gewoon overal ja opzeggen, want dat scheelt flink geld :D .

Ik heb bij een motorzaak in Zwaagdijk gevraagd wat dat ABSlampje kan betekenen en hij dacht dat de sensoren vervuild kunnen zijn. Daarna heb ik het aan Yamahadealer Bleeker gevraagd en die kreeg meteen dollartekens in zijn oogjes en wilde al direct een afspraak maken, want zo zei die "die sensoren zijn pittig prijzig" Nu heb ik op dit forum al eens iets over de :evil: reputatie van Bleeker gehoord dus ik zei ik bel je nog wel.

(Als er iets is waar ik nu even totaal geen zin in heb is een gepeperde rekeningen :evil: .) Hij had het nog wel over het opnieuw verschonen van het "secundaire remsysteem :?:  :shock: " Is die er dan?

Maar einde seizoen of niet, wat heb ik vandaag genoten op deze machine, ik heb alle kleine dorpjes en dijkjes hier in de buurt gehad vandaag en inhalen is alsof je met een enorm zwaard in je handen over de hoofden van de in te halen voertuigen zwaait (en er in gedachten hier en daar een klein koppie afhakt :twisted: ).

Het feit alleen al dat je niet hoeft terug te schakelen op dit ding om snelheid te genereren is ronduit ontzagwekkend =D>   . De acceleratie in de eerste versnellingen is gewoon agstaanjagend 8) , en dan is deze volgens Ard en Marcos nog geknepen ook :twisted: .

Nee, ik ben blij dat ik voor de FJ gekozen heb en begin nu ook een beetje te begrijpen waarom jullie allemaal van die fanatieke FJ-aanhangers zijn  =D>  (letterlijk! als het ding onder je reet vandaan raast en je niets anders kunt doen dan je goed vast te houden en er achteraan te hangen :twisted: ).

Nu moet ik nog twee weken wachten :cry:  op de papieren en dan moet ik ergens een kentekenplaatje laten stansen :| .

Michel

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2933
  • Zeewolde
    • Zin in een avondje rocken?
HE HE, EINDELIJK INGEVOERD EN GEKEURD.
« Reactie #6 Gepost op: 6 oktober 2004, 21:35:38 »

Veel plezier ermee Dan! Je begrijpt dus nu hoe wij ons voelen :D

Michel
Geen FJ1200 3CV 1988 meer
www.dusrockt.nl

sideburns

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3289
  • 's-Hertogenbosch
HE HE, EINDELIJK INGEVOERD EN GEKEURD.
« Reactie #7 Gepost op: 6 oktober 2004, 22:04:22 »

Veel mooie Km's toegewenst.
Wanneer ben je bij een clubmeeting?

Brabo-rit?  8)  gaatnet met die tien dagen wachten.

vr3506

  • Gast
HE HE, EINDELIJK INGEVOERD EN GEKEURD.
« Reactie #8 Gepost op: 6 oktober 2004, 22:31:35 »

Citaat

Daarna heb ik het aan Yamahadealer Bleeker gevraagd en die kreeg meteen dollartekens in zijn oogjes en wilde al direct een afspraak maken, want zo zei die "die sensoren zijn pittig prijzig" Nu heb ik op dit forum al eens iets over de  reputatie van Bleeker gehoord dus ik zei ik bel je nog wel

Geen goed adres!!!
Citaat

 ergens een kentekenplaatje laten stansen  .

Cartal-in Zwaag vlak bij de gevangenis, is binnen een dag klaar, vaak 's ochtends besteld-'s middags klaar, W?l kentekenbewijs en rijbewijs meenemen!!

Dan

  • Gast
HE HE, EINDELIJK INGEVOERD EN GEKEURD.
« Reactie #9 Gepost op: 6 oktober 2004, 22:42:09 »

Bedankt Jan :D . ja en Ted ik wil zeker zo snel als voor mij mogelijk is mee op een toerrit, nu heb ik dan eindelijk mijn FJ, dus dat word zo snel mogelijk meetoeren \:D/ .

eric fj 1200 93

  • Gast
HE HE, EINDELIJK INGEVOERD EN GEKEURD.
« Reactie #10 Gepost op: 6 oktober 2004, 23:26:39 »

Hoi Dan,

Veel plezier! Dacht overigens ook na de eerste rit op m'n FJ, he, nu hoef ik nooit meer terug te schakelen bij het inhalen. Geloof het of niet, na een tijdje denk je, zal ik ff een tikje terug doen, dan gaat ie nog wat sneller!

Eric.

Dan

  • Gast
HE HE, EINDELIJK INGEVOERD EN GEKEURD.
« Reactie #11 Gepost op: 6 oktober 2004, 23:51:09 »

Ja dan word het helemaal brullend ervoorbij :mrgreen: .

Rob

  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2083
HE HE, EINDELIJK INGEVOERD EN GEKEURD.
« Reactie #12 Gepost op: 7 oktober 2004, 07:18:28 »

geFJeliciteerd man.
RUFTY

FJ 1200 '88 3CV met AANHANGWAGEN

Ik gebruik in deze dure tijden, het toiletpapier aan beide zijde.

Na regen komt regent, kijk maar in het woordenboek

Als het niet komt, dan komt het maar niet

MADmelle

  • Gast
HE HE, EINDELIJK INGEVOERD EN GEKEURD.
« Reactie #13 Gepost op: 7 oktober 2004, 10:14:24 »

Dan,

In de FAQ staat een stukje over de abs en hoe de signalering werkt:
http://www.fj1200.nl/index.php?option=content&task=view&id=20&Itemid=25

Je lampje reageert 'normaal' oftewel hij waarschuwt voor een bepaalde situatie. Dat betekent in ieder geval dat je abs-computer nog in orde is.
Ik rij zelf al ruim een half jaar met een regelmatig knipperent lampje dus doorrijden heeft geen negatieve invloed op het rijplezier. Je moet er echter wel rekening mee houden dat je abs het mogelijk niet doet op het moment dat je hem misschien eens nodig hebt.
Remschakelaars schoonmaken is meestal de oplossing voor dit euvel maar een vervuild remsysteem kan ook de veroorzaker zijn. Nieuwe sensoren heb ik nog niet gehoord bij de FJ maar kan niet 100% uitgesloten worden natuurlijk.

Succes ermee en veel plezier van de FJ.

Melle

Dan

  • Gast
HE HE, EINDELIJK INGEVOERD EN GEKEURD.
« Reactie #14 Gepost op: 7 oktober 2004, 12:03:47 »

Bedankt Melle, ik heb het door jou ingebrachte stukje net gelezen, had ik al eens gelezen naar ik mij nu herinner. Ik dacht alweer het ergste van dat lampje maar het valt dus hopelijk mee. Ik heb ook begrepen dat de spanning van mijn accu ook een rol kan spelen zeker als deze FJ al geruime tijd heeft stil gestaan (paar maanden alweer). Ik ga zowieso even naar een geschikte (voor ABS) accu op zoek als de spanning van deze niet meer klopt. Btw heeft iemand nog input over de vereiste bandenspanning?

Voor de rest wat een brulboei zeg waaauuuw, Ik heb nog wat file gereden gisteren en je bent er gewoon in no fukking time (pardon my french) doorheen. Mn vriendin reed in de auto dezelfde route en daar heb ik bij een wegrestaurantje 10 a 15 minuten  op zitten wachten. Maar ja vanochtend toch weer met de auto in de eindeloze Coentunnel file (die ver voor Purmerend al begint) helaas want ik moet nog twee weken op het kentekenbewijs wachten, zucht :cry: .

MADmelle

  • Gast
HE HE, EINDELIJK INGEVOERD EN GEKEURD.
« Reactie #15 Gepost op: 7 oktober 2004, 14:41:23 »

Ja accu spanning is wel belangrijk voor de abs maar moet toch al behoorlijk laag zijn voordat je abs echt in de problemen komt. Ik schat de kans op een accu probleem erg klein in. Voor de abs kan je overigens gewoon een standaard onderhoudsvrije accu aanschaffen. Klein zaakje in hoogeveen, genaamd Hobike, levert goeie accu's met 15% korting aan OCM'ers.

2 Weken lijkt lang maar zijn om voor je het weet. Fijne file-kilometers :wink: .
Ik heb er vanmorgen op de A1 ook weer van genoten... 10km file... heerlijk en gewoon met een half uur op mijn werk :twisted:

Melle

Dan

  • Gast
HE HE, EINDELIJK INGEVOERD EN GEKEURD.
« Reactie #16 Gepost op: 7 oktober 2004, 15:34:21 »

Citaat van: MADmelle
Voor de abs kan je overigens gewoon een standaard onderhoudsvrije accu aanschaffen. Klein zaakje in hoogeveen, genaamd Hobike, levert goeie accu's met 15% korting aan OCM'ers.



Melle


Hobike van onze vriend Eelco natuurlijk!

Citaat

Ik heb er vanmorgen op de A1 ook weer van genoten... 10km file... heerlijk en gewoon met een half uur op mijn werk :twisted:
Melle


Ja dat is echt genieten, fantastisch 8) , als iedereen nu eens voor de motor zou kiezen dan hadden we die fukking files niet :twisted: .

Anonymous

  • Gast
HE HE, EINDELIJK INGEVOERD EN GEKEURD.
« Reactie #17 Gepost op: 7 oktober 2004, 16:18:09 »

Dan, hou je er rekening mee dat je voor een ABS uitvoering m.i. een gel-accu
nodig hebt? #-o  #-o

Dan

  • Gast
HE HE, EINDELIJK INGEVOERD EN GEKEURD.
« Reactie #18 Gepost op: 7 oktober 2004, 16:49:50 »

Ik zal eens kijken wat erin zit, m'n lampen branden wel goed als de moter uitstaat :P .

eric fj 1200 93

  • Gast
HE HE, EINDELIJK INGEVOERD EN GEKEURD.
« Reactie #19 Gepost op: 7 oktober 2004, 19:17:46 »

HOi,

Heb zelf geen ABS, maar heb op verschillende plaatsen gelezen dat je een speciale accu nodig hebt (lekker duur!).

ard

  • Berichten: 4960
  • ik wou dat ik een telefoon was
HE HE, EINDELIJK INGEVOERD EN GEKEURD.
« Reactie #20 Gepost op: 7 oktober 2004, 19:40:49 »

hehe einelijk actie nog meer fj s op de a7 (goede Kant)

ik wens je veel rij plezier en veilige km toe en onthou goed dat je zo je rijbewijs kwijt raak :wink:  er rijd regelmatig een zwarte golf op de a7 kenteken begind met 95 die een home video maakt voor thuis

ard
Als de haan van huis is leggen de kippen eieren !!!!!

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7494
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
HE HE, EINDELIJK INGEVOERD EN GEKEURD.
« Reactie #21 Gepost op: 7 oktober 2004, 19:47:35 »

Citaat van: ard
hehe einelijk actie nog meer fj s op de a7 (goede Kant)

ik wens je veel rij plezier en veilige km toe en onthou goed dat je zo je rijbewijs kwijt raak :wink:  er rijd regelmatig een zwarte golf op de a7 kenteken begind met 95 die een home video maakt voor thuis

ard

Ervaring?
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

ard

  • Berichten: 4960
  • ik wou dat ik een telefoon was
HE HE, EINDELIJK INGEVOERD EN GEKEURD.
« Reactie #22 Gepost op: 7 oktober 2004, 19:53:34 »

jep maar nie op de a7
kwam een dag later dat koekblikkie weer tegen maar dan op de a7

ard
Als de haan van huis is leggen de kippen eieren !!!!!

Mischa

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6499
  • Harmelen
HE HE, EINDELIJK INGEVOERD EN GEKEURD.
« Reactie #23 Gepost op: 7 oktober 2004, 22:40:08 »

Achter 2.8 en voor 2.5 geeft Bridgestone voor de BT45

ard

  • Berichten: 4960
  • ik wou dat ik een telefoon was
HE HE, EINDELIJK INGEVOERD EN GEKEURD.
« Reactie #24 Gepost op: 7 oktober 2004, 22:42:57 »

en voor een tracktor band????

ard
Als de haan van huis is leggen de kippen eieren !!!!!

Mischa

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6499
  • Harmelen
HE HE, EINDELIJK INGEVOERD EN GEKEURD.
« Reactie #25 Gepost op: 7 oktober 2004, 22:52:06 »

hmm, niet gekeken
ga eens slapen...

vr3506

  • Gast
HE HE, EINDELIJK INGEVOERD EN GEKEURD.
« Reactie #26 Gepost op: 7 oktober 2004, 23:33:48 »

Citaat

en voor een tracktor band????


Vaak 1/2 tot 1 wel genoeg, licht aan de omstandigheden, wordt ook wel water in gedaan voor wat meer gewicht, gewoon kwestie van uitproberen! :twisted:

Mischa

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6499
  • Harmelen
HE HE, EINDELIJK INGEVOERD EN GEKEURD.
« Reactie #27 Gepost op: 7 oktober 2004, 23:38:28 »

Bridgestone zegt voor de '86 en '87:



staat ook gelijk het aantal bar bij...
Pagina's: 1 2 [Allemaal]   Omhoog