FJ1200 > Algemeen

Linker- of rechtervoet aan de grond?

(1/2) > >>

Mark_Vans:
Ik zag laatst een filmpje waarin de maker ervan uitlegde dat het bij bijvoorbeeld een verkeerslicht veiliger was om je linkervoet aan de grond te zetten en wat naar links te leunen en je rechtervoet op de rem te houden. Mijn rijlessen zijn al zo lang geleden dat ik niet meer weet wat ik daarover heb geleerd.

Ik zet in ieder geval mijn rechtervoet op de grond en ik houd mijn linkervoet bij de versnellingspook. Tijdens het wegrijden kan ik schakelen terwijl ik mijn rechtervoet nog enige tijd boven de weg laat 'zweven' voordat ik die op de steun zet. Mocht er wat onvoorziens gebeuren, dan staat die voet het snelst aan de grond.

Als jullie moeten stoppen voor bv. een verkeerslicht, zetten jullie dan je linkervoet of je rechtervoet op de grond?

Robin:
Mijn rijlessen zijn wat korter geleden  :angel:

De les was; rechtervoet aan de grond, dan kon je met links direct schakelen als hij per ongeluk niet in de versnelling stond.
Gezien dat 'verplicht' was voor meneer CBR heb ik me dat aangeleerd en doe ik dat ook.
Echter soms wilt de FJ het niet, en dan plaatsen we links op de grond  :coolsmiley:

Wackywabbit:
Links op de grond is als je op een wat steilere helling staat een must.
Dan moet je rechtse pootje de achterrem bedienen namelijk.
Voorrem houd m niet, je wiel gaat glijden, dus zorg dat je qua schakelen in zn 1 bent aangeland voordat je je links pootje aan de grond zet.
Verder is normaal rechts aan de grond.

Gradje gas:
In alle situaties geld: blijf vooral met beide benen op de grond staan

Batman:
Een van de twee.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie