FJ1200 > Algemeen

FJ in de brand van Giep

(1/8) > >>

copret:
Op de terugweg van het rondje Alblasserwaared/Biesbosch is de motor van Gijs (Giep) een kilometer na het tanken in de brand gevlogen. Ik reed achter hem en zag en dacht dat hij vol gas gaf vanwege een dikke rookpluim maar 100 meter voor de rotonde bij Linschoten (bijna thuis) zag ik nog meer zwarte rook en Gijs riep  :tickedoff: vloekte iets over remmen. Ik zie hem rechtdoor over de rotonde vliegen en riep "heb geen remmen". Toen zag ik aan de rechterkant vlammen ter hoogte van zijn laars.; Het zijpaneel brandde. Gijs trapte de motor in lagere versnelling en dacht wel verder te kunnen maar door mij geschreeuw van brand vloog hij de berm in. Ik pakte een half vol flesje cola en gooide die over de vlammen. Gijs had het zadel verwijderd en trok het zijpaneel eraf omdat deze weer vlam vatten. Met een flesje water konden we de kabels blussen. Nog gauw water uit de sloot gehad en erover heen gegooid.   :cry: :cry: :cry:
 De leidingen zijn aardig gesmolten. Alles rondom de benzinepomp is verbrand en richting de zekeringskast is brandschade. Accubak vervormd en linkerpaneel lichte brandschade

Wij zoeken voorlopig een abs kabelboom, abs sensoren voor en achter (kabels) accubak, benzinepomp, rechter zijpaneel wpb. Het zal vast meer worden. Oorzaak nog niet duidelijk. Paar weken terug hadden we zekering die was doorgebrand, mogelijk dat nu de kabels zin hadden om te fikken...

Gelukkig goed afgelopen, dit is te maken. Motor bij een boer neergezet en met Gijs achterop  :-) de auto met aanhanger gehaald.


https://myalbum.com/album/F6fXx8SiSUHn



Wordt vervolgd

Batman:
Gvd, wat een rot einde van een leuke dag. Succes met het herstel :mrgreen:

Mark_Vans:
Dat is klote Gijs.  Succes met het herstel!

Wackywabbit:
Oef, das minder.
Van Kraanvogel wat spullen liggen.
Volgens mij zijn daar de abs sensoren bij.
Rinus heeft nog zijpanelen in wbp dacht ik.
Hopelijk zelf niets aan overgehouden.

Wouter:
Heftig. Gelukkig zelf niks.
Hoop dat de reparatie meevalt en dat het niet weer gebeurt.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie