Nou we zijn weer een stap verder en het één en ander begint duidelijk te worden.
Twee weken terug bij Gradje en Wackywabbit langs geweest om een groot deel van de benodigde onderdelen te halen. Nogmaals bedankt voor de koffie en de onderdelen
Binnenkort nog bij Grote Smurf en Technican langs om de laatste onderdelen op te halen.
Ondertussen zijn alle verbranden onderdelen verwijderd en zit er van voor naar achter een 'nieuwe' kabelboom in. Daarnaast de doorgebrande remleidingen vervangen voor stalen en een hoop plastic vernieuwd.
Toen kwam toch het moment om de motor te starten. Dit ging verrassend genoeg in 1 keer. Een klein rondje gereden waarbij de ABS achter in ieder geval goed werkte. Wel merkte ik dat hij niet helemaal lekker liep, en op dat moment zag ik dat de benzine uit 1 van de carburateur slangetjes liep.
Mijn idee hierbij is dat 1 van de vlotternaalden blijft hangen. Dit kan heel goed ook direct de oorzaak zijn van de brand, aangezien de slangen uitkomen rond de plek waar de brand begonnen is.
Komende periode ga ik eerst ontdekken welke carburateur er niet functioneert. Zodra ik dit weet zal ik alsnog alle carburateurs eraf pakken, door de ultrasoon reiniger duwen en voorzien van een revisie set. Want ik verwacht dat wanneer er 1 vlotter na 26 jaar blijft hangen de andere ook komende jaren zullen volgen.