FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Volg clubnieuws ook via Twitter:
https://twitter.com/FJownersclub

Pagina's: [1] 2  Allemaal   Omlaag

Auteur Topic: klap jap kopen  (gelezen 5057 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ard

  • Berichten: 4960
  • ik wou dat ik een telefoon was
klap jap kopen
« Gepost op: 28 september 2005, 18:02:41 »

ik ben van plan een laptop te kopen maar heb geen idee welke en waar het om gaat heeft iemand de goude tip!!

ik wil met de klapjap raportages maken met ingevoegde foto een beetje internetten menuals lezen (cd rom) filmpjes kijken in het vliegtuig beetje met het thuis front mnsse veel foto,s opslaan en muziek

mijn voorkeur gaat uit naar een rvs uitvoering met 1 aan/uit schakelaar en een micorofoon waar je in zeg "forum" en vervolgens kom je op het forum :lol:

ard
Als de haan van huis is leggen de kippen eieren !!!!!

floris

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4350
  • Arnhem
    • frem.nl
klap jap kopen
« Reactie #1 Gepost op: 28 september 2005, 18:58:26 »

een collega van de harmonie heeft een poos geleden met een robuuste uitvoering rondgelopen speciaal voor mensen die wat ruiger werk doen

kzal es ff vragen welk merk / type het was
FJ1200 '87
FJ1200A '93


listening to SomaFm

floris

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4350
  • Arnhem
    • frem.nl
klap jap kopen
« Reactie #2 Gepost op: 28 september 2005, 19:05:36 »

kheb ff gebeld

hij had de panasonic   cf-29

ze zijn erg sterk en doen het zelfs nog in de stromende regen


http://www.panasonic.nl/Search.asp?search=toughbook

en http://www.toughbook-europe.com/

ze zijn niet goedkoop
 nieuwe iets van 8000 euro maar es kijken of er 2e hands wat te koop is

er zit zelfs een touchscreendisplay op
FJ1200 '87
FJ1200A '93


listening to SomaFm

Crazy

  • Gast
klap jap kopen
« Reactie #3 Gepost op: 28 september 2005, 19:19:19 »



Ik d8 ook aan dat type!

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7493
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
klap jap kopen
« Reactie #4 Gepost op: 28 september 2005, 19:19:20 »

Citaat van: floris
een collega van de harmonie heeft een poos geleden met een robuuste uitvoering rondgelopen

Tuba?
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

Ruud

  • Gast
klap jap kopen
« Reactie #5 Gepost op: 28 september 2005, 19:33:59 »

Maakt Kawasaki geen laptops ??   :-#


:wink:

ard

  • Berichten: 4960
  • ik wou dat ik een telefoon was
klap jap kopen
« Reactie #6 Gepost op: 28 september 2005, 19:53:35 »

floris
mn budget is tot 1000 pleuro
t kan te gek ook he

ard
Als de haan van huis is leggen de kippen eieren !!!!!

Dyrck

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5453
klap jap kopen
« Reactie #7 Gepost op: 28 september 2005, 19:58:31 »

Betsaan d'r geen tassen/ koffers voor laptop's, in extra stevige/ stoorbestendige uitvoering?
Dan kan Ard een beetje normale (lees: niet achterlijk dure) klapjap kopen.
Gib mir Benzin
Es fließt durch meine Venen, Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren, Herz und Nieren sind Motoren

floris

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4350
  • Arnhem
    • frem.nl
klap jap kopen
« Reactie #8 Gepost op: 28 september 2005, 22:25:45 »

kheb nog wel een moie koffer voor je

moet je er alleen nog eff een laptop bij verzinnen
koffer is met plaat waar laptop op kan

fotokomt eraan
FJ1200 '87
FJ1200A '93


listening to SomaFm

Frank

  • Gast
klap jap kopen
« Reactie #9 Gepost op: 28 september 2005, 22:49:17 »

Citaat van: Crazy


Ik d8 ook aan dat type!


wil niet lullig doen maar deze ziet er behoorlijk kapot uit???

Frank

  • Gast
klap jap kopen
« Reactie #10 Gepost op: 28 september 2005, 22:51:16 »

maar even seriueus: zie tegenwoordig allerlei "eigenbouw" spullegies te koop staan: casemodding of zoiets? is dat nog niet voor laptops? bouw je de hele zooi over naar een andere kast?

wellicht gat in de markt.

Michel

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2933
  • Zeewolde
    • Zin in een avondje rocken?
klap jap kopen
« Reactie #11 Gepost op: 28 september 2005, 23:02:36 »

Hey Ard,

ik wil wel een offerte voor je uitbrengen. IBM laptops zijn erg stevig. Maar daar hangt een prijskaartje aan. Als je gewoon een goeie tas voor de bescherming bij koopt en er erg voorzichtig mee doet dan is Acer erg leuk voor de prijs/kwaliteit verhouding.

ik hoor het wel.

Michel
Geen FJ1200 3CV 1988 meer
www.dusrockt.nl

Dan

  • Gast
klap jap kopen
« Reactie #12 Gepost op: 28 september 2005, 23:27:56 »

Toshiba's zijn wel goed en niet gelijk de duurste of Acer, het zijn niet de merknamen die gelijk in het oog springen maar slecht zijn ze zeker niet.

Kijk als je gelijk voor HP/Compaq gaat dan betaal je ook wat en dan betaal je vooral de merknaam.

Hier een Acertje, ik denk een beetje het instapmodelletje, Acer is wel wat zwaarder dan een vergelijkbare van HP/Compaq. De prijzen zijn hier exclusief BTW

http://www.inmac.nl/detail.tmpl$search?db=/db/catalog.db&eqskudata=E545401&cart=3336935971805137

misschien kun je je baas of lief aankijken en dan draait hij voor de BTW op, omdat je als werknemer direct een stuk productiever kunt zijn met zo'n mobiele werkplek

Als je dan bij Acer iets duurder gaat dan heb je gelijk al een wat sneller modelletje met meer opties.

Hier een instapmodelletje van Toshiba, hetzelfde geld weer als je 100 eurootjes duurder gaat heb je weer wat meer aan snelheid en opties.

http://www.inmac.nl/detail.tmpl$search?db=/db/catalog.db&eqskudata=E548333&cart=3336935971805137

Als er "M "of "Centrino" bij staat dan heb je de platste modellen die qua snelheid bv 1600 mhz aangeven maar door hun technologie toch sneller zijn dan een normale 1600 mhz, de batterijduur is ook beter van de M's Centrio's of Mobile's.

De met M en Centrino en de Mobile uitgevoerde laptops worden ook niet zo warm dat je ballen gebraden worden als je n'm in het vliegtuig op schoot hebt.

Laptops die te warm worden kunnen je vruchtbaarheid aantasten heb ik begrepen. Ik kan me in ieder geval voorstellen dat het niet al te prettig zit als zo'n laptop steeds maar warmer word terwijl je ermee aan het werk bent en je hebt 'm op schoot.

Hier een HP laptop.

http://www.inmac.nl/detail.tmpl$search?db=/db/catalog.db&eqskudata=E541874&cart=3336935971805137

Hier een IBM (Mobile):

http://www.inmac.nl/detail.tmpl$search?db=/db/catalog.db&eqskudata=E548096&cart=3336935971805137

Hier een uitgeklede maar lichte HP Celeron:

http://www.inmac.nl/detail.tmpl$search?db=/db/catalog.db&eqskudata=E548149&cart=3336935971805137

De Celeron processors zijn wat minder geschikt voor spellen en films,

Beter zijn de Pentiums en Athlon processoren en als er dan zo'n 512 mb geheugen bij zit die je uit kunt breiden naar 2 gigabite.

Met minimaal een 60 gigabite harde schijf dan zit je denk ik redelijk op weg naar wat jij ermee wilt kunnen doen.

Wellicht ook een grafische kaart die een eigen geheugen heeft dan heb je zeker iets leuks in handen.

Ook belangerijk is de Wirless Lan voor het draadloos internetten, maar die zit er tegenwoordig bijna standaard op,  ik denk wel dat je dan je budget iets gaat overschrijden...... of niet hangt van de aanbiedingen af. Misschien zijn ze er al wel voor onder de duzend pleuro.

Het scherm daarbij moet je rekenen 17 inch is gewoon lekker en het schijnt dat het in verglijking met een normale PC-monitor (beeldbuis) een 17 inch laptop-scherm effectief 19 inch is.

Je moet je toch even ori?nteren, aan het eind van het liedje gaan heel veel mensen toch voor de grotere merknamen.

Waar je ook op moet letten is de garantie, neem je de standaard garantie bij HP dan hoef je niet te verwachten dat je direct geholpen word en dan heb je maar garantie voor een jaar.

Als je er 2 jaar garantie bijkoopt dan heb je totaal drie jaar garantie en sta je vooraan dan komen ze hem halen en en met drie dagen gerepareerd weer terug brengen of ze bieden je een vervangende machine aan als het met de driedaagse termijn niet lukt.

De europese en wereldwijde garanties zijn iets duurder als ik me niet vergis maar dat hangt ook van de aanbieding af.

Andere merken hebben vergelijkbare garantie-voorwaarden maar bij Toshiba zitten ze wel eens bij de prijs inbegrepen en het leuke is als je die extra garantie neemt dan kun je 'm ook eens lekker laten pleuren of er koffie (lees bier) overheen flikkeren, want dat zit bij die garanties inbegrepen en repareren ze hem gewoon.

Over die garantieprijs valt zeker te onderhandelen bij de verkoper, want daar maken ze genoeg marge op.

Mischa

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6499
  • Harmelen
klap jap kopen
« Reactie #13 Gepost op: 28 september 2005, 23:42:18 »

Kijk, daar heeft Ard wat aan

Michel

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2933
  • Zeewolde
    • Zin in een avondje rocken?
klap jap kopen
« Reactie #14 Gepost op: 28 september 2005, 23:54:49 »

ACER TM 2413LCi, Intel Mobile Celeron processor 1.5GHz (Cel M 370/ 1MB), ? Microsoft Windows XP Professional Edition, 15TFT, 512MB DDR2 400 RAM (1x ? 512), 60GB HDD, DVD&CDRW, LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan ? 802.11b/g, 128MB shared, no IEEE1394/no S-video/ no FIR, 4 cell battery

Is net een nieuwer type maar kan ik voor minder leveren.
Laat maar horen als je interesse hebt. Dit = een leuk machientje. Via een pb'tje krijg je de prijs.
De prijs van de bovenste aanbieding die Dan erop heeft gezet is strak.
Komt nog wel een tassie bij.

michel

Dit was mijn 1000ste bericht. Nuttig? misschien...
Geen FJ1200 3CV 1988 meer
www.dusrockt.nl
Pagina's: [1] 2  Allemaal   Omhoog