FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Volg clubnieuws ook via Twitter:
https://twitter.com/FJownersclub

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Motorkleding  (gelezen 2942 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JeroenM

  • Gast
Motorkleding
« Gepost op: 23 januari 2007, 20:40:09 »

Zoals jullie wel zullen weten heb ik recent een mooie FJ1200 gekocht. Nu dus opzoek naar motorkleding.
Ik zag op marktplaats een advertentie van restyle (www.restylewear.com).
De prijzen zien er zeer interessant uit, maar ik neem aan, alle waar naar zijn geld.

Heeft iemand van jullie ervaring met Restyle?
Heeft iemand van jullie ervaring met Textiel Cordura 600 D?

Groet,
Jeroen

Dunsinane

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 714
  • Bij Gorinchem
    • Flickr fotoalbum met mijn FJ 1200 foto's
Re: Motorkleding
« Reactie #1 Gepost op: 23 januari 2007, 20:54:24 »

Geen ervaring met Restyle.

Maar pasvorm is zoveel belangrijker dan merk, dat je gewoon naar een aantal motorkledingzaken moet gaan om een en ander te passen.

Mijn eigen outfit is zo een prettig zittend (en voordelig) samenraapsel van de merken Lookwell, Macna, en Hein Gericke geworden.

Ergens op het forum staat een oudere discussie met een overzicht van diverse stoffen en materialen. Zoek maar eens op "Cordura Goretex" of zo...
Yamaha FJ 1200 ABS, 3XW, 1991
Yamaha FJ 1200, 1TX, 1986

JJ@

  • Gast
Re: Motorkleding
« Reactie #2 Gepost op: 23 januari 2007, 22:46:45 »

je moet wel naar een motorzaak gaan om te passen,de maten willen nog al eens verschillen in de motorkleding

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7494
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Re: Motorkleding
« Reactie #3 Gepost op: 24 januari 2007, 15:37:21 »

Haha, Ja ik ken Restyle. Persoonlijk zelfs. Zijn Paki's. Verkopen rechtstreeks aan de klant. Ze hebben weinig echt mooie producten. Maar das mijn smaak. Verwacht van hun geen eerlijk advies over pasvorm. Als ze jouw maat niet hebben dan verkopen ze je een te groot pak zonder schaamrood op de kaken te krijgen. Ik heb jarenlang zaken gedaan met Paki's. En geloof me, 99,9% is niet te vertouwen. Maar als je daar al rekening mee houdt komt het wel goed.
De prijzen zijn best OK.
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

Vincent Jansen

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 551
  • Horn
Re: Motorkleding
« Reactie #4 Gepost op: 27 januari 2007, 23:05:36 »

Hoi Jeroen,

ik heb zelf redelijk goede ervaringen met Louis in Duitsland (www.louis.de). Hebben vaak goede aanbiedingen in kleren, zijn dan nog een stuk goedkoper dan de toch al niet te hoge catalogusprijs. En doen niet moeilijk. Ik kocht daar een leren pak, dat 2 weken later in de aanbieding ging en 120 euri goedkoper was. Even teruggegaan en het verschil werd me contant terug gegeven. In Nederland kun je terecht bij Motorzoom (volgens mij de Nederlandse Louis), maar deze is dacht ik wel zo'n 10% duurder dan Louis. Maar als je erg ver moet rijden om in Duitsland te komen, ben je het voordeel al weer kwijt. Goed advies is inderdaad verschillende motorzaken af te gaan en te passen en vergelijken. Vaak is op de beurs in Utrecht (eind februari) ook nog wel een voordeeltje te scoren. En ja, alle waar voor zijn geld. Een pak van 1000 euri zal best wel beter zijn dan een pak van 350 euri, maar hangt er ook vanaf wat je er aan uit wilt geven (een nieuwe FJR rijdt waarschijnlijk ook beter dan onze "oude" FJ, maar ik  blijf er voorlopig lekker mee rijden).

Succes.

Vincent
FJ1200A 1991
CB900F2 Bol d'Or 1982

jaahaa

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3519
  • Omdehoek
Re: Motorkleding
« Reactie #5 Gepost op: 28 januari 2007, 13:51:08 »

   
    Motorkleding moet je altijd eerst uitproberen op een/jouw motor.
     Goede motorzaak heeft een proefmotor staan en meestal ga je
      op je eigen motor naar zo'n zaak dus ff naar buiten lopen om te
       kijken hoe die broek/jas zit als je op je motor zit pijpen en mouwen
        worden dan ineens wat korter door je gebogen houding.

Frits Jan

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1205
  • Heerenveen
Re: Motorkleding
« Reactie #6 Gepost op: 29 januari 2007, 22:07:51 »

kopen op een motorbeurs o.g. !, scheelt vaak enorm !
Inmiddels in het bezit van een mooie zeilboot, én ook nog een ouwe diversion 600 !
FJ 1200 3CV (project, en eigenlijk van m'n broer )

it's nice to be important, but it's more important to be nice !
Pagina's: [1]   Omhoog