FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Natuurlijk mag ook onze Facebook pagina niet ontbreken.
Kijk hier voor de laatste informatie: Yamaha FJ Owners Club NL/BE

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Koppelpech  (gelezen 1407 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

aequitas

  • Gast
Koppelpech
« Gepost op: 9 maart 2007, 21:55:40 »

Vanochtend naar mijn werk gegaan zevenaar->groenlo. Schakelen ging al een tijdje wat lastiger dus ik was van plan na mijn werk ff bij motyre lang te gaan om nieuwe vloeistof te halen voor de koppeling. Kom ik bijna op mijn werk merk ik dat ik mijn fj bijna niet meer in zijn vrij krijg. Schakelen gaat praktisch niet meer en gelukkig hebben ze een parkeergarage zodat ik hem in zijn vrij de bult af de motor plaats op kon rijden.

In de pauze maar even lucht afgetapt. Had niets geholpen. Na afloop van me werk nog even beter geprobeerd en toen kreeg het ik wel voor elkaar. Maar na een paar kilometer was de pret al weer voorbij. Maar even bij een garage geparkeerd en die konden niet helpen omdat ze maar dot2 hadden en ik wist zeker of dat wel goed was voor een motor omdat je meestal dot4 hebt.

Dus dan maar even de anwb bellen, anders betaal je ook voor niets dat geld. Een lekker kopje koffie van de garage en 15 minuten later was hij er. Zelf ook yamaha rijder. Heeft de hele leiding van nieuwe vloeistof voorzien (zat helemaal vol met bruine troep), nog even de zuiger gecontroleerd. Het duurde even maar daarna had ik weer een prima koppeling. Hij reed nog even mee om er zeker van te zijn dat ik niet weer zou stranden maar het probleem was zo goed als opgelost.

Kortom geen overbodige luxe zo'n anwb abbo. Helemaal nu mijn pa met aanhanger dit weekeind niet beschikbaar zou zijn om me op te halen.

Morgen maar kijken of er geen nieuwe lucht in de leiding zit. Zo niet dan hebben we geluk, zo wel dan is het kijken wat we moeten reviseren. 

The O

  • Gast
Re: Koppelpech
« Reactie #1 Gepost op: 9 maart 2007, 22:43:37 »

Klinkt relatief positief.
En anders volg je toch gewoon mijn revisieverhalen in de techniek topic....

Maar ik ga er vanuit dat, wanneer een Yammie rijdende ANWB-er het gechecked heeft, het dan wel in orde is.
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2007, 12:10:24 door The O »

aequitas

  • Gast
Re: Koppelpech
« Reactie #2 Gepost op: 9 maart 2007, 23:44:51 »

Hij dacht dat ie lucht aanzoog. Dus ergens een lek. Morgen controleren en het beste maar hopen :)

sjenniebollie

  • Gast
Re: Koppelpech
« Reactie #3 Gepost op: 10 maart 2007, 00:28:27 »

Was bij mij dus ook, die bruine troep duidt op veel vocht in het systeem :-(even goed doorspoelen en de koppeling is weer oke, om de 2 jaar moet het syteem een keer doorgespoeld worden, de koppeling wordt vaak overgeslagen!!!

aequitas

  • Gast
Re: Koppelpech
« Reactie #4 Gepost op: 10 maart 2007, 11:58:41 »

Ja precies, was het gister ook al van plan. Net een dag te laat dus. Maar ik heb vanochtend nog even gekeken. Er kwam iets lucht uit de cilinder. Dus maar goed in de gaten houden. :(

The O

  • Gast
Re: Koppelpech
« Reactie #5 Gepost op: 10 maart 2007, 12:11:41 »

Met een beetje mazzel komt mijn revisiesetje vandaag binnen dus misschien mijn fotoreportage

aequitas

  • Gast
Re: Koppelpech
« Reactie #6 Gepost op: 10 maart 2007, 16:28:15 »

Ik ben benieuwd.

The O

  • Gast
Re: Koppelpech
« Reactie #7 Gepost op: 10 maart 2007, 19:54:27 »

Vol smacht op de postbode zitten wachten.
Helaas, het was er niet bij.

Dat wordt dus op pad met de 1100 morgen.

Ik heb de boei al wel los dus zal ik morgen bij daglicht alvast de eerste foto's maken.

aequitas

  • Gast
Re: Koppelpech
« Reactie #8 Gepost op: 10 maart 2007, 23:21:58 »

Balen, 2 dagen wachten minstens. Ik ben benieuwd naar de foto's. Scheelt altijd wel weer als je kan zien waar je voorzichtig mee moet wezen.

The O

  • Gast
Re: Koppelpech
« Reactie #9 Gepost op: 11 maart 2007, 23:19:59 »

Sorry, vandaag andere dingen gedaan dan foto's maken.
Korte rit langs Trucker en daarna aan junior qualitytime besteed :angel:
Honkbal handschoenen en knuppel uit de kast en mappen.

Pagina's: [1]   Omhoog
 

cuneate-rose