Qua afstelling heb ik sowieso 2 doelen: - De motor loopt zonder stationair schroef afstelling, koud, perfect. (Dit klopt niet
)
- Ik wil graag de afstelling zeer goed hebben, dus als er mensen zijn die mij dit kunnen leren en of doen samen doen (tegen vergoeding). Hoor ik dat graag. Anders breng ik 'm naar Koeman in Huizen, die ook afgelopen maand mijn Honda NT 650 Deauville heeft gedaan. (super resultaat).
Choke: Ik heb vandaag de Choke kabel los gehaald en volledig
ge-WD40-igd. De choke schakelaar op 't stuur kreeg ik met 2 handen net aan. (enorm veel kracht koste dat dus).
Het loshalen + WD40 deed wonderen. Het loopt weer zeer soepel.
Het zelfde met de kopeling gedaan, volledig de kabel los, goed oliƫn met WD40. Nu is het zo dat deze wel soepeler is maar nog redelijk "zwaar" gaat? Klopt dat de FJ gewoon een relatief zware koppeling heeft?
Motorblok: Tevens ook alle zwart afbladderende lak van de cilinders afgehaald. De uitlaten zaten vol met roest, allemaal eraf geborsteld (elektrisch).
Heeft iemand tips? Op mijn circuit auto gebruik ik
Hammerite Hamerslag Zwart om achterbruggen, onderblokken te doen? Nu kan ik begrijpen dat Hammerite wat te dik is voor een 'Luchtgekoelde'' cilinder? Of kan ik dit gewoon eroverheen kwasten?
(resultaten zijn altijd super)! Achterrem:Tevens nog even de achterrem los gehaald + blokjes controleren, en ja het wordt maar eens tijd om dit te vervangen. Gelukje van de vorige eigenaresse? of gewoon dom?!