Mijn rood-witte FJ1100 van stal gehaald, nadat ik de carbs allemaal nagekeken had.
Liep niet fijn, hield in bij hogere toerentallen, startte niet vlot, klonk mechanisch wel goed.
Dan maar eens kijken zonder luchtfilter kelken.
En inderdaad: 1 gasschuif beweegt niet mee.
Niet de gerepareerde schuif, maar een andere.
Ff demonteren en inderdaad: na goed zoeken vond ik een heel klein gaatje.
Dit was de druppel om toch maar de carb set met hele goede membramen en vlakke gasschuiven klaar te maken.
De verontreiniging viel mee, wel zaten de gasschuiven bijna vast en moesten veel O-ringen vervangen worden.
Na assemblage visueel de carbs synchroon gezet, daarbij gekeken naar het voorste van de 3 gaatjes ten opzicht van de gasklep.
De 115 main jet sproeiers ff overzetten uit de oude carbs en dan benzine erin op de werkbank en helemaal dicht!
Op de FJ1100 starten en direct lopen. En eigenlijk wel heel lekker.
Dan pak aan en proefrit maken. Valt helemaal niet tegen voor een 1e rit.
Starten en direct lopen, dat is OK. Verder heel regelmatig stationair.
Motor loopt perfect onder belasting, maar klinkt niet lekker bij sukkelen.
50 in de vijfde/vierde versnelling klinkt niet lekker, alsof de motor op 3 poten loopt.
Bij koude motor is dit effect veel minder, dan klinkt de motor goed.
Ik heb begrepen dat in dit gebied de CO mengselstelschroef van dienst is.
Momenteel heb ik ze op 2 omwentelingen open staan.
Heeft iemand ervaring wat het effect van inlaatkelken is.
Verder is het goed om te weten dat de oude 4-in-1 Laser er vanaf is.
Heb nu een andere 4-in-1 Laser, bestaande uit 3 losse delen en een bochtenset welke er niet af hoeft om olie af te tappen.
Deze laser is minder open dan de vorige, het klapperen is ook verdwenen.
Wordt dit een rit naar de testbank of kan ik zelf nog iets doen?