Inderdaad deze dus.
Fred zijn eerste reactie na een proefrit was: te rijk, kleinere sproeiers.
Dus spul demonteren en 115 vervangen door 110.
Ook nog ff lekkende nokkenaskettingspanner nagekeken, rubber was gescheurd, dus deze ook maar ff vervangen.
Ook zag Fred dat de ketting behoorlijk opgerekt was, de spanner stond verder uit dan hij gewend was.
Daarna carbs synchroniseren, maar Fred was ontevreden.
Heel laag vacuum en slechte respons op de mengselschroeven.
Toch maar gemonteerd en rijden. Helaas nog steeds te rijk bij gas bijna dicht.
Toen maar eens lunchen en nadenken. Moet slijtage zijn.
Had voorraad gasnaalden en gasbuizen meegenomen.
Fred zag daar een mooi setje in zitten, dus die maar monteren.
Bij het demonteren zag Fred het al, de kunststof kraag op de gasschuif schoof losjes over de gasnaald.
Dat hoort strak te gaan. Ook was slijtage in de gasbuizen zichtbaar.
Mijn nieuwe gasbuizen zijn geen FJ1100 maar 3CV types, met een opstaand maanvormige rand rond de gasnaald.
Volgens Fred mengt en wervelt dit beter.
Toen weer synchroniseren en TADAAH: veel meer vacuum en goede respons op mengselschroeven.
Verder heel mooi stationair lopen en oppakken en terugvallen.
Dan maar rijden en inderdaad, het probleem bij gas bijna dicht is verholpen.
Wel blijkt nu dat 110 toch een te kleine sproeier is.
Met 1/4 tot 1/2 gas houdt de motor in.
Met gas verder open wil hij wel gaan. Maar als je wilt inhalen in 5 dan gebeurt er ff weinig.
Dus heb thuis ook nog iets te doen.
Ga op advies van Fred 110 vervangen door 112,5.
Als het dan nog niet over is eerst de gasnaalden 1 standje hoger hangen.
Fred, je was geweldig, heb veel geleerd en ik kan nu de FJ1100 nog wel een tijdje rijdend houden.
Thx voor alles.