Eindelijk tijd gehad om de FJ onderhanden te nemen.
Het internet afgezocht voor de verschillen van een 3CY tov een volledig open versie.
Daarbij ook achter gekomen dat een 3CY geen 100pk heeft maar dat het ergens in de buurt van de 89pk moet zijn.
Buiten de vernauwde inlaat rubbers (deze zijn uitgedremeld door de vorige eigenaar), de sproeier bezetting (was ook al verandert voor het volle vermogen) en het 2e gat in het luchtfilter (was ook al open gemaakt), is er nog een verschil in de dempers, daar zou een vernauwing in zitten en het ontstekingskastje zou anders zijn.
Ik heb een set Xjr dempers op de kop getikt en meteen 42mm eindstukken in gezet.
Tevens een ander ontstekingskastje op eBay gekocht nl TID 14-67 CW01
Kleppen gecontroleerd en gesteld : 4 uitlaatkleppen te ruim en 1 inlaatklep te nauw.
Carburateurs eraf gehaald en gedemonteerd, schoon gemaakt (niet echt vuil te zien), vlotterhoogte gecontroleerd en alles terug in elkaar gezet.
Andere olie en oliefilter erin , nieuwe bougies , nieuw brandstoffilter.
Motor gestart , warm gedraaid , hierna carburateurs gesynchroniseerd.
Het probleem wat ik nu nog heb is dat vanuit stationair plotseling gas geven , de motor eerst even hapert en dan pas in toeren gaat.
Ik heb de mengsel schroeven 3 slagen open staan.
Iemand een idee wat dit kan zijn , of is dit iets waar ik mee moet leren leven?
Arjan.