FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Volg clubnieuws ook via Twitter:
https://twitter.com/FJownersclub

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Top FJ1200rr  (gelezen 3359 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sideburns

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3289
  • 's-Hertogenbosch
Top FJ1200rr
« Gepost op: 26 juli 2004, 13:50:02 »

Gisteren Duitsland in geweest. Wilde uitlaatsysteem een keertje lekker schoonblazen.  :wink:

Hij loop met de vertanding 16-39  bij 10.000 toeren 239 km per uur. echte kilometers.  Hij trekt lekker door en de 10.000 raakt hij nog vrij makkelijk. Hij zou nog wel wat langer gegeared kunnen worden.

Optrekken ging bergen veel rapper dan een nieuwe SV1000. Deed ff pijn bij hem volgens mij. Op top haalt een SV het  ook niet terwijl hij er al 260 op had staan. Liep nog steeds lichtjes uit.

Verbruik was net geen 1:10 gaat heel niet verkeerd.

Theoretisch zou hij dus in de buurt van de 260 echte KM moeten lopen zoalsie nu is maar ik wilde niet in de buurt van de begrenzer komen bij deze snelheid. Iedereen die hem er wel eens in gereden heeft weet waarom. Maar in principe heb ik nog 1000 toeren over.

O.k. de begrenzer sluit gewoon tijdelijk heel de ontsteking af (zo voelt het althans). Krijg je echte een klap van.  Lijkt me bij 250 geen lolletje.

Tedje (die een Groene Kawa zag wegvliegen alsof ik een cyl miste  :evil: )

Crazy

  • Gast
Top FJ1200rr
« Reactie #1 Gepost op: 26 juli 2004, 14:07:20 »

Klote Kawa?s ..............hehehe.

Indrukwekkende scores verder!  :shock:

Dyrck

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5453
Top FJ1200rr
« Reactie #2 Gepost op: 26 juli 2004, 14:20:13 »

Hier past alleen ??n woord bij.....
Hulde !!!

 =D>
Gib mir Benzin
Es fließt durch meine Venen, Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren, Herz und Nieren sind Motoren

sideburns

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3289
  • 's-Hertogenbosch
Top FJ1200rr
« Reactie #3 Gepost op: 26 juli 2004, 14:27:32 »

Ikkus ga volgende week toch een tandje kleiner achter denk ik. Voor is geen optie omdat die speciaal gedraaid is.

Meatpoint

  • Gast
Top FJ1200rr
« Reactie #4 Gepost op: 26 juli 2004, 14:52:07 »

klinkt goed allemaal, in iedergeval eer van je werk

FJohnny

  • Gast
Top FJ1200rr
« Reactie #5 Gepost op: 29 juli 2004, 13:32:47 »

Citaat van: Beertje
Paar jaar terug,
terugkomend uit  la france,
reed ik in de eifel richting keulen op de autobahn 1,
reed met 185 kmh,zijkoffers en bagagerollen
komt er nog zo.n gekke fransoos om me heen,
denk wel met 285kmh.,

er is er altijd wel een die gekker is, hoe hard je ook gaat


Tja, er blijven altijd mongolen! Ik reed toen ik mijn motor net had eens richting Oberhausen op zondagmorgen erg vroeg om te kijken wat een FJ kan rijden. Ik reed net 240 (niet de top van de FJ, maar toen nog wel mijn top) op de linker baan, komt er een GSX me links voorbij zetten alsof ik stil stond! Ik ben me nog nooit zo erg geschrokken!!!!  :shock:   :shock:   :shock:   :shock:

Er was hooguit anderhalve meter asfalt tussen mij en de midden vangrail,  en die kerel vond het nodig om daar nog even tussendoor te knallen met die snelheid. Het liep me bijna dun door de broek.

Meatpoint

  • Gast
Top FJ1200rr
« Reactie #6 Gepost op: 29 juli 2004, 13:54:27 »

ja, op die snelheid moet je net zo goed nog in je spiegels bllijven kijken :wink:  :wink:  :wink:

FJohnny

  • Gast
Top FJ1200rr
« Reactie #7 Gepost op: 29 juli 2004, 13:57:09 »

Citaat van: Meatpoint
ja, op die snelheid moet je net zo goed nog in je spiegels bllijven kijken :wink:  :wink:  :wink:


Je bedoeld die glimmende trillende dingen aan de zijkanten???? Die dingen dienen er alleen voor om me er bij stilstand (motor uit) aan te herinneren hoe breed ik ben!!!!

Mischa

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6499
  • Harmelen
Top FJ1200rr
« Reactie #8 Gepost op: 30 juli 2004, 00:08:24 »

De stukkies weg hier in de randstad zijn te kort om op top te komen...  :lol:
Gisteren weer geprobeerd ('s avonds, geen hond op de weg, wel veel auto's  :wink: ) 230 en nog zat over

Vanmorgen door de schiphol tunnel voor een Fazer 1000 uitgereden. Ik zie een staart onder de helm dus ik denk, staart + fazer1000 = pittig vrouwtje. Ik er achteraan slalommen, er langs, stukje te hard gereden. Een bellende (!) automobilist verrot gescholden omdat ie van baan verwisselde naar waar ik op dat moment te hard aan het rijden was. Komt de Fazer naast me rijden en steekt zij... uhm de duim op.
Toen bochtje naar ringwest A10 met twee volle koffers redelijk platgelegen. Zij nog platter. Kom ik aan het eind bij afslag s105 naast de fazer de staan........is het een vent!!

Ik lag helemaal dubbel. Moest verboden worden gozer met lang haar.
Ff staan babbelen of koetjes en zware motoren, toffe gast.
Rijdt ie weg met een wheelie en het volgende stoplicht stopt ie met een vette stoppie. Dit alles heel beheerst. Alsof ie op een crossfiets zat.
Lachen. Toch maar geen TDM kopen, misschien een Fazer 1000. hehehe
Waarom is die FJ zo lang en zwaar? Wel lol gehad dus.

Over de topic... way to go Ted, je tuned toch nog wel even verder totdat je je broertje voorbij sjeest he?

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7494
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Top FJ1200rr
« Reactie #9 Gepost op: 30 juli 2004, 00:25:43 »

Gefeliciteerd Teddy. Ziet er goed uit.

Toch is het vreemd. Mijn gedrosselde FJ (100pk) loopt vlot naar de 225. Na enig aandringen zou het nog wel harder moeten kunnen. 225 op de klok weliswaar maar toch. Jouw fiets heeft veeel meer vermogen. Dat levert dan niet echt een ontzettend veel hogere snelheid op. Je bent natuurlijk wel veel sneller op die top. De vertanding zou dus idd best iets zwaarder kunnen. Maar dan kun je je wheely wel vergeten.

Ik denk erover om ook eens met die vertanding te gaan experimenteren. De nieuwe FJ moet meer toer worden. Minder toeren maken dus.
De andere FJ maak ik sportiever met wp's, lage ruit, hogere achterkant, lagere clipons en als het past een volle kuip en andere buddy.
En als ik het olie verbruik niet onder de knie krijg misschien wel big bore of zoiets.
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

FJ1200ABS

  • Gast
Top FJ1200rr
« Reactie #10 Gepost op: 30 juli 2004, 16:59:53 »

Die van mij loopt op de teller 250 km/u hard zat, ik heb ook nog een CB1100R van 1981 met 120pk en die loopt op de teller 240 alleen is de wegligging dan iets slechter uiteraard op de duitse autobahn geprobeerd :wink:

sideburns

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3289
  • 's-Hertogenbosch
Top FJ1200rr
« Reactie #11 Gepost op: 30 juli 2004, 19:54:24 »

260 echte kilometers komt aardig in de buurt van 280 op een teller.
En voor je dat op een FJ teller hebt staan ben je al aardig aan het tunen dacht ik zo.

En zoals je leest kan hij nog wel een tandje of 2 kleiner achter wat een nog hogere top zou moeten opleveren.  Maar deze vertanding is op de dijk wel erg fijn.  Hoge top heb'k nie nodig.

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7494
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Top FJ1200rr
« Reactie #12 Gepost op: 30 juli 2004, 21:26:23 »

Ach, zo ist ook. Wat maakt een hoge top eigenlijk ook uit. Voor die paar keer per jaar op de duitse autobahn. Lekker gummen is veel leuker.
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

Eric

  • Gast
Top FJ1200rr
« Reactie #13 Gepost op: 30 juli 2004, 21:30:32 »

Citaat van: Mischa
De stukkies weg hier in de randstad zijn te kort om op top te komen...  :lol:
Gisteren weer geprobeerd ('s avonds, geen hond op de weg, wel veel auto's  :wink: ) 230 en nog zat over

Vanmorgen door de schiphol tunnel voor een Fazer 1000 uitgereden. Ik zie een staart onder de helm dus ik denk, staart + fazer1000 = pittig vrouwtje. Ik er achteraan slalommen, er langs, stukje te hard gereden. Een bellende (!) automobilist verrot gescholden omdat ie van baan verwisselde naar waar ik op dat moment te hard aan het rijden was. Komt de Fazer naast me rijden en steekt zij... uhm de duim op.
Toen bochtje naar ringwest A10 met twee volle koffers redelijk platgelegen. Zij nog platter. Kom ik aan het eind bij afslag s105 naast de fazer de staan........is het een vent!!

Ik lag helemaal dubbel. Moest verboden worden gozer met lang haar.
Ff staan babbelen of koetjes en zware motoren, toffe gast.
Rijdt ie weg met een wheelie en het volgende stoplicht stopt ie met een vette stoppie. Dit alles heel beheerst. Alsof ie op een crossfiets zat.
Lachen. Toch maar geen TDM kopen, misschien een Fazer 1000. hehehe
Waarom is die FJ zo lang en zwaar? Wel lol gehad dus.

Over de topic... way to go Ted, je tuned toch nog wel even verder totdat je je broertje voorbij sjeest he?


De nieuwe a5 is net lekker lang genoeg hoor  8)
En nog geen controles daar want alles is open en zichtbaar  :lol:  :lol:

Mischa

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6499
  • Harmelen
Top FJ1200rr
« Reactie #14 Gepost op: 1 augustus 2004, 23:52:24 »

Das precies om Eric. Dan zou ik de A4, A5, A9 moeten rijden om in amsterdam te komen. Hehe  :D
Pagina's: [1]   Omhoog
 

cuneate-rose