FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Volg clubnieuws ook via Twitter:
https://twitter.com/FJownersclub

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Winkel-/shopervaring Termaat <> Rev'it  (gelezen 1640 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mark_Vans

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6204
Winkel-/shopervaring Termaat <> Rev'it
« Gepost op: 6 juli 2020, 08:00:31 »

Het aantal online reviews met slechte shopervaringen is groter dan het aantal met goede ervaringen. Dat is niet gezegd, dat ze er niet zijn, maar mensen klimmen nu eenmaal eerder in de pen wanneer ze een slechte ervaring hebben. Hierbij dan een goede ervaring met Termaat i.c.m. Rev'ít.

Enkele jaren geleden kocht ik een Rev'it Poseidon GTX. Goretex, omdat ik het zat was telkens een regenpak mee te nemen of nat te regenen. En de combinatie (ik heb ook de Poseidon-broek) hield me inderdaad droog. Nadat ik de jas na dat motorseizoen voor de eerste keer had gewassen, waren er wat randen van gelijmde applicaties los. Er was dus niks constructiefs kapot. Ik ging met de jas terug naar Termaat. Die stuurde hem op naar Rev'it en omdat het nog binnen de garantieperiode was, kreeg ik zonder problemen een nieuwe Poseidon GTX.

Daarmee heb ik zo'n jaar of twee gereden en drie weken terug besloot ik die voor het eerst te wassen. En ook hierbij lieten er wat randen van applicaties los. Ik stuurde een mail naar Rev'it waarin ik vroeg welke lijm ik moest gebruiken om de randen vast te lijmen. Rev'it raadde me dat af en mailde dat ik ermee terug moest naar de dealer, die de jas dan ter beoordeling/reparatie naar Rev'it zou sturen.

Bij Termaat (de dealer) vertelde een medewerkster me dat ik dan wél de aankoopfactuur of een bewijs van betaling moest overleggen, omdat Rev'it anders de jas direct weer retour zou sturen. Ik vond dat vreemd. De jas was immers ouder dan twee jaar, dus de garantie was verstreken. Bovendien, het was een jas van Rev'it zelf, geen goedkope knock-off. Wat maakt het dan voor de reparatie uit of ik een aankoopfactuur kon overleggen?

Ik toonde mijn emailwisseling met Rev'it aan de medewerkster van Termaat. Die belde met Rev'it en er werd besloten dat de jas toch opgestuurd mocht worden. Tot mijn schrik zei ze dat het wel zo'n 4 tot 6 weken zou kunnen duren eer ik mijn jas terug zou hebben.

Twee weken later, vorige week vrijdag, werd ik gebeld door Termaat. De jas was alweer terug. Op mijn vraag of de jas netjes gerepareerd was, antwoordde de medewerker dat hij dat niet kon zien en dat het dus een verrassing was. Bij Termaat kreeg ik inderdaad een verrassing, want er hing een splinternieuwe Poseidon 2 GTX voor me klaar!

Kijk, zo kan het dus ook!

« Laatst bewerkt op: 6 juli 2020, 11:33:35 door Mark_Vans »
FJ 1200 3CW, '89. Bluish Black
Triumph Tiger 1200 XRX Explorer '18
Meindl Bernina 2

Fred

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8700
  • Noord Scharwoude
Re: Winkel-/shopervaring Termaat <> Rev'it
« Reactie #1 Gepost op: 6 juli 2020, 09:17:32 »

Da's inderdaad netjes van Revit.
Heb zelf eea van leer en doorwaai ook van revit ben over het product niet ontevreden.
Als ik dan echter jouw verhaal lees heb je tot 2 x toe wel problemen gehad met de verlijming.
Was dat loslaten door het wassen gekomen of ligt er een constructieve afwijking aan ten grondslag?
Benieuwd wat de jas dan over 2 jaar vertoond.
FJ 1200 maar dan Blauw
1x3FJR
2,5 x 3XW

Mark_Vans

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6204
Re: Winkel-/shopervaring Termaat <> Rev'it
« Reactie #2 Gepost op: 6 juli 2020, 10:33:24 »

Het waren de randen van applicaties en patches die loslieten. Dat deed niets af aan de waterdichtheid of veiligheidsfeatures van de jas. Of de randen nu loskwamen doordat de lijm niet goed was of door wrijving in de wastrommel, weet ik niet.
Mijn broer had dezelfde jas gekocht en die vertoonde hetzelfde. Hij had toen wel zelf de randen gelijmd, maar wist niet meer waarmee.

Bij de Poseidon 2 GTX worden deze patches minder gebruikt. En bij deze jas zijn ze (ook) gestikt.
Als ik deze jas ga wassen, doe ik die wel in een dekbedhoes. Of op de handwas in een grote teil.

Ik had de jas gewassen met Nikwax Techwash en dat maakte de jas goed schoon (voornamelijk lijkjes van insecten).
« Laatst bewerkt op: 6 juli 2020, 10:40:51 door Mark_Vans »
FJ 1200 3CW, '89. Bluish Black
Triumph Tiger 1200 XRX Explorer '18
Meindl Bernina 2

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12615
Re: Winkel-/shopervaring Termaat <> Rev'it
« Reactie #3 Gepost op: 6 juli 2020, 11:27:08 »

Die oude Termaat nog eens getroffen in Zuid - Frankrijk, zat met kaarten voor zich, maakte wel rijplannen, maar kwam niet van de plek.

Maar is goede service dan, van Rev'ít helemaal natuurlijk.

 

Cash is King, tegen de digitale slavernij.

Batman

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5301
  • Winterswijk
Re: Winkel-/shopervaring Termaat <> Rev'it
« Reactie #4 Gepost op: 6 juli 2020, 15:53:41 »

Netjes hoor, zo kan het ook. Een merk dat achter haar product staat :mrgreen: :mrgreen:
Een dag niet getoerd is een dag niet geleefd.

FJ 1200. 1TX Bwj 1984 (The New Batbike)
FJ 1200 3XW Bwj 1993 (WPB)
Triumph Tiger 1200 XCa, Bwj 2018

silwillemsen

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 720
  • Doorneburg, Gelderland
Re: Winkel-/shopervaring Termaat <> Rev'it
« Reactie #5 Gepost op: 6 juli 2020, 16:24:20 »

Dat hebben ze netjes opgelost ondanks dat de garantie al verlopen was
Fj1100 36y 1984
Fj1200 1tx 1986
Fj1200 3xw abs 1991
Xz550 11u 1982 in opbouw
Pagina's: [1]   Omhoog