Het aantal online reviews met slechte shopervaringen is groter dan het aantal met goede ervaringen. Dat is niet gezegd, dat ze er niet zijn, maar mensen klimmen nu eenmaal eerder in de pen wanneer ze een slechte ervaring hebben. Hierbij dan een goede ervaring met Termaat i.c.m. Rev'ít.
Enkele jaren geleden kocht ik een Rev'it Poseidon GTX. Goretex, omdat ik het zat was telkens een regenpak mee te nemen of nat te regenen. En de combinatie (ik heb ook de Poseidon-broek) hield me inderdaad droog. Nadat ik de jas na dat motorseizoen voor de eerste keer had gewassen, waren er wat randen van gelijmde applicaties los. Er was dus niks constructiefs kapot. Ik ging met de jas terug naar Termaat. Die stuurde hem op naar Rev'it en omdat het nog binnen de garantieperiode was, kreeg ik zonder problemen een nieuwe Poseidon GTX.
Daarmee heb ik zo'n jaar of twee gereden en drie weken terug besloot ik die voor het eerst te wassen. En ook hierbij lieten er wat randen van applicaties los. Ik stuurde een mail naar Rev'it waarin ik vroeg welke lijm ik moest gebruiken om de randen vast te lijmen. Rev'it raadde me dat af en mailde dat ik ermee terug moest naar de dealer, die de jas dan ter beoordeling/reparatie naar Rev'it zou sturen.
Bij Termaat (de dealer) vertelde een medewerkster me dat ik dan wél de aankoopfactuur of een bewijs van betaling moest overleggen, omdat Rev'it anders de jas direct weer retour zou sturen. Ik vond dat vreemd. De jas was immers ouder dan twee jaar, dus de garantie was verstreken. Bovendien, het was een jas van Rev'it zelf, geen goedkope knock-off. Wat maakt het dan voor de reparatie uit of ik een aankoopfactuur kon overleggen?
Ik toonde mijn emailwisseling met Rev'it aan de medewerkster van Termaat. Die belde met Rev'it en er werd besloten dat de jas toch opgestuurd mocht worden. Tot mijn schrik zei ze dat het wel zo'n 4 tot 6 weken zou kunnen duren eer ik mijn jas terug zou hebben.
Twee weken later, vorige week vrijdag, werd ik gebeld door Termaat. De jas was alweer terug. Op mijn vraag of de jas netjes gerepareerd was, antwoordde de medewerker dat hij dat niet kon zien en dat het dus een verrassing was. Bij Termaat kreeg ik inderdaad een verrassing, want er hing een splinternieuwe Poseidon 2 GTX voor me klaar!
Kijk, zo kan het dus ook!