FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Natuurlijk mag ook onze Facebook pagina niet ontbreken.
Kijk hier voor de laatste informatie: Yamaha FJ Owners Club NL/BE

Auteur Topic: Garfield stelt zich voor  (gelezen 11193 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Nor

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14091
  • 't Zand N-H.
    • Arrow classic rock
Re: Garfield stelt zich voor
« Reactie #30 Gepost op: 16 juli 2023, 12:56:15 »

Dat jouw pomp een tijdje tikt is normaal zeker na een tijd stilstand. Op enig moment stopt die daarmee.
Als een pomp niet tikt wanneer je het contact inschakel zitten of je carb's (nog)vol of hij heeft de pijp aan maarten gegeven..
Gelogd
Jij weet toch ook wel, FJ1200 maakt het verschil tussen "beleving en kippevel"..

5x FJ. '85 t/m '92.

Garfield

  • Berichten: 14
Re: Garfield stelt zich voor
« Reactie #31 Gepost op: 4 september 2023, 11:49:53 »

Hallo allemaal,

Sinds mijn laatste post hier is er veel gebeurd.
Ik heb de brandstofpomp vervangen en de carburateurs goed gesynchroniseerd.
Hij loopt nu heel mooi.
Ook heb ik er een set nieuwe BT46's op laten leggen en hierbij vastgesteld dat de wiellagers nog tiptop zijn.
Als snel bleek dat de balhoofdlagers 'toast' waren dus die heb ik vervangen.
Sindsdien heb ik een kilometer of 500 mee gereden en hij loopt fantastisch.
Het benzineverbruik is ongeveer 1:17 en je ruikt 'm niet.
Als ik 'm tot het rode gebied lomp opentrek wordt het donker achter de motor maar als ik een beetje normaal rijd is er niets aan de hand.
Olievebruik lijkt minimaal te zijn.

In de afgelopen dagen heb ik er een Scottoiler en houders voor TomTom en smartphone op gezet plus een Krauser K2 zijkofferrek met twee zijkoffers.

Aanstaande zaterdag neem ik 'm mee voor 5 dagen Harz met mijn oudste zoon achterop.

Het enige dat echt nog niet in orde is, is het voorspatbord.
Ik heb her afgelopen weekend goed bekeken en beide delen (voor en achter) zijn zwaar beschadigd.
Er is meer materiaal kapot dan simpel een oogje afgebroken.

Een tijdje terug schreef @IekniGv dat hij nog een wit voorspatbord in Ermelo had liggen - wellicht zou dat een oplossing kunnen zijn.

Ik houd op motorforum een uitgebreid verslag bij van deze motor - mochten jullie meer willen zien/lezen:

https://www.motor-forum.nl/threads/500-euro-challenge-2024-teenage-dreams-bucketlist-yamaha-fj1200.470944/
Gelogd
Ik heb een KTM 990 Adventure, Honda XL650V Transalp en NX250 Dominator, Yamaha FJ1200, Cagiva SST350 en een Beta Rev3 270.

FrankAerdt

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 29
Re: Garfield stelt zich voor
« Reactie #32 Gepost op: 16 oktober 2023, 20:09:14 »

Leuk zo'n challenge :-). Met een FJ 1200 heb je in ieder geval een betrouwbare fiets. Zag dat je rammelende spiegels hebt, ik heb nog een setje "stille" originele liggen (vind ze om eerlijk te zijn te kort, kijk tegen m'n armen aan) Maar als je ze wilt hebben mag je ze komen ophalen, stuur maar een berichtje.  8-)
Gelogd
Nu FJ 1200 3CV 1990 x2
Toen Yamaha XJ900, Kawasaki Z1000J,GPz550,Z750E,Z650 x2

Garfield

  • Berichten: 14
Re: Garfield stelt zich voor
« Reactie #33 Gepost op: 2 november 2023, 14:28:26 »

Frank - dank voor je aanbod maar ik houd het voorlopig even zo.

Ondertussen heb ik ook een mooi blauw voorspatbord in uitstekende staat op de kop getikt en gemonteerd dus voor nu is de FJ 'klaar'.
Gelogd
Ik heb een KTM 990 Adventure, Honda XL650V Transalp en NX250 Dominator, Yamaha FJ1200, Cagiva SST350 en een Beta Rev3 270.
 

cuneate-rose