FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Volg clubnieuws ook via Twitter:
https://twitter.com/FJownersclub

Pagina's: [1] 2 3  Allemaal   Omlaag

Auteur Topic: aanmelden nieuwe forumleden  (gelezen 7909 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7494
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
aanmelden nieuwe forumleden
« Gepost op: 26 augustus 2013, 18:24:37 »

Het gebeurd natuurlijk al jaren maar de laatste tijd lijkt het fatsoen van veel mensen helemaal weg.. Steeds vaker lees je hier als eerste posting: Ik ben op mijn plaat gegaan en zoek dit, dit en dat voor weinig. Mail naar: luldebehanger@hotmail.com

Bij mijn weten moet je aangemeld zijn om te posten op het forum. Kan het niet zo ingesteld worden dat je niet meer automatisch je login krijgt maar dat je aanmelding eerst moet worden goedgekeurd door iemand? Ik melde mij laatst aan op een ander forum waarbij ik eerst moest wachten op goedkeuring voor mijn inlognaam geactiveerd werd. In de mail die ik een dag later kreeg waarin men meldde dat mijn inlognaam was geactiveerd stond de link naar het voorsteltopic.
Als wij dit ook zo doen voorkomt het dat je veel spammers krijgt, het werkt koopjesjagers wat tegen, het beperkt onze frustratie en het beschermd niets vermoedende gasten die vergeten zijn zich aan te melden tegen soms wat botte opmerkingen. Is dit geen goed idee?
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12627
Re:aanmelden nieuwe forumleden
« Reactie #1 Gepost op: 26 augustus 2013, 18:32:08 »

Ja, goed plan,  ze kunnen via Ebay of MP ook wel onderdelen vinden, maar proberen hier te scoren lijkt het.

Dan mogen ze ook eerst wel betalend lid worden vind ik.
Cash is King, tegen de digitale slavernij.

Fred

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8713
  • Noord Scharwoude
Re:aanmelden nieuwe forumleden
« Reactie #2 Gepost op: 26 augustus 2013, 18:33:12 »

Ik kan mij hier ook wel in vinden en sta hier achter.
FJ 1200 maar dan Blauw
1x3FJR
2,5 x 3XW

jaahaa

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3519
  • Omdehoek
Re:aanmelden nieuwe forumleden
« Reactie #3 Gepost op: 26 augustus 2013, 18:33:27 »


Zeker een goed idee.

Jackson

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1382
  • Julianadorp aan Zee.
Re:aanmelden nieuwe forumleden
« Reactie #4 Gepost op: 26 augustus 2013, 18:33:36 »

Hahahahahaha Eelco helemaal mee eens, dat had ik ook al voorgesteld alleen in het veerkeerde topic :embarassed:

Citaat
Ben het helemaal met Ard eens!!! Misschien een idee om bij de aanmelding van nieuwe forummembers deze eerst te dirigeren richting het topic voorstellen nieuwe leden???
net als langs de forumeitikette of is het forum dan niet meer laagdrempelig genoeg???

Greetz Jack(son)  :mrgreen:
Never drive faster than your guardian angel can fly!!!

Yamaha FJ1200 3XW. Bwj 1991 Wet Pale Brown.

https://www.mijnalbum.nl/Album=OOEKIHGB

boeddah58

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14542
  • riel noord-brabant
Re:aanmelden nieuwe forumleden
« Reactie #5 Gepost op: 26 augustus 2013, 18:40:55 »

strak plan... :mrgreen:
Discomfort endlessly has pulled itself upon me
Distracting, reacting
Against my will I stand beside my own reflection
It's haunting how I can't seem...

FJRob90

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7003
  • Geldrop N.B.
Re:aanmelden nieuwe forumleden
« Reactie #6 Gepost op: 26 augustus 2013, 18:42:36 »

Eelco een goed plan ik ga het binnen het bestuur oppakken.
FJ1200 3cv 1989
BMW R1200 GS Adventure

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7494
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Re:aanmelden nieuwe forumleden
« Reactie #7 Gepost op: 26 augustus 2013, 18:48:09 »

Dan mogen ze ook eerst wel betalend lid worden vind ik.
Mwah, gelijk betalend lid om te kunnen posten weet ik niet. Je kunt als eigenaar van onderdelen natuurlijk ook gewoon beslissen niet te reageren op de onderdelenvraag wanneer iemand niet betalend lid is.
Ik heb zelf ook veel onderdelen. Ik ben heel selectief met het verdelen hiervan. Wanneer ik iemand niet ken dan krijgt hij mijn onderdelen niet. Ik hou bepaalde dingen overigens ook voor mijzelf. Het is wellicht iets anders als ik een sloper zou kopen en de onderdelen voor de winst zou verkopen. Maar goed, dat moet natuurlijk iedereen voor zichzelf weten.
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12627
Re:aanmelden nieuwe forumleden
« Reactie #8 Gepost op: 26 augustus 2013, 19:03:02 »

Dan mogen ze ook eerst wel betalend lid worden vind ik.
Mwah, gelijk betalend lid om te kunnen posten weet ik niet. Je kunt als eigenaar van onderdelen natuurlijk ook gewoon beslissen niet te reageren op de onderdelenvraag wanneer iemand niet betalend lid is.
Ik heb zelf ook veel onderdelen. Ik ben heel selectief met het verdelen hiervan. Wanneer ik iemand niet ken dan krijgt hij mijn onderdelen niet. Ik hou bepaalde dingen overigens ook voor mijzelf. Het is wellicht iets anders als ik een sloper zou kopen en de onderdelen voor de winst zou verkopen. Maar goed, dat moet natuurlijk iedereen voor zichzelf weten.

Dat bedoel ik., zodra ze onderdelen willen kopen, dan betalend lid.
Cash is King, tegen de digitale slavernij.

Nor

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14091
  • 't Zand N-H.
    • Arrow classic rock
Re:aanmelden nieuwe forumleden
« Reactie #9 Gepost op: 26 augustus 2013, 19:33:32 »

Ik kan me er ook wel in vinden. We hebben al in het bestuur gesproken over een andere vorm van aanmelding voor nieuwe leden ivm een 'bepaald geval'..
Maar dit lijkt een goede verbetering en daarmee een prima aanvulling.
Lijkt mij dat het op de agenda gaat komen.
Jij weet toch ook wel, FJ1200 maakt het verschil tussen "beleving en kippevel"..

5x FJ. '85 t/m '92.

mr Q

  • Gast
Re:aanmelden nieuwe forumleden
« Reactie #10 Gepost op: 26 augustus 2013, 19:38:44 »

Dan mogen ze ook eerst wel betalend lid worden vind ik.
Mwah, gelijk betalend lid om te kunnen posten weet ik niet. Je kunt als eigenaar van onderdelen natuurlijk ook gewoon beslissen niet te reageren op de onderdelenvraag wanneer iemand niet betalend lid is.
Ik heb zelf ook veel onderdelen. Ik ben heel selectief met het verdelen hiervan. Wanneer ik iemand niet ken dan krijgt hij mijn onderdelen niet. Ik hou bepaalde dingen overigens ook voor mijzelf. Het is wellicht iets anders als ik een sloper zou kopen en de onderdelen voor de winst zou verkopen. Maar goed, dat moet natuurlijk iedereen voor zichzelf weten.
hier kan ik me heel goed in vinden.
veel onderdelen zijn slecht tot niet te krijgen, en om je daarvoor alleen op dit forum aan te melden is een slechte ontwikkeling.
Zelf ben ik nog niet heel lang lid, maar ben in het begin fantastisch geholpen door een lid van hier.
dit deed mij versteld staan maar daardoor drong het ook tot me door dat ECHTE liefhebbers, ook wel
in de gaten hebben wie er een onderdelen zoek machine van dit forum maakt en wie niet.
dus zuinig met de zeldzame onderdelen is goed.
betalend lid wil niet meteen zeggen dat het een liefhebber is of iemand die voor weinig een FJ wil opknappen en doorverkopen.

sideburns

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3289
  • 's-Hertogenbosch
Re:aanmelden nieuwe forumleden
« Reactie #11 Gepost op: 26 augustus 2013, 20:13:10 »

Aan wie ik onderdelen verkoop, bepalen jullie niet.

Heel krachtig en wellicht bot uitgedrukt, maar het is wel zo.
Ik vind dat dit forum een zo open karakter moet houden.

Batman

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5307
  • Winterswijk
Re:aanmelden nieuwe forumleden
« Reactie #12 Gepost op: 26 augustus 2013, 20:20:31 »

ik kan mij in de uitspraak van ted wel vinden. ieder bepaalt zelf aan wie hij of zij de onderdelen wil verkopen. net zoals ieder vrij is om te vragen wat hij of zij nodig heeft. als je niet vraagt krijg je niks. daarvoor hoeft niet altijd een hele aanmeld procedure voor doorlopen te worden. diegene die de fj een warm hart toe draagt en meer wil dan alleen maar onderdelen scoren die zal zich heus wel voorstellen en in de loop van de tijd ocm worden. indien je je stoort aan zo iemand die in jouw ogen alleen maar op onderdelen jacht is negeer hem of haar dan gewoon. doe ik ook. maar dat is mijn manier die ik erg prettig vind.



p.s. als bestuurslid zal ik met de rest van het bestuur, zoals al aangekondigd door mijn medebestuursleden hier nog over gaan buigen.
Een dag niet getoerd is een dag niet geleefd.

FJ 1200. 1TX Bwj 1984 (The New Batbike)
FJ 1200 3XW Bwj 1993 (WPB)
Triumph Tiger 1200 XCa, Bwj 2018

fjaap

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5590
  • Alstätte (Bij Enschede)
Re:aanmelden nieuwe forumleden
« Reactie #13 Gepost op: 26 augustus 2013, 20:58:35 »

Wellicht is het een idee om een posts-teller te koppelen aan rubriekstoegang, daarmee bedoel ik dat iemand pas na x posts de rubriek Gevraagd, Aangeboden,  of Onderdelen op internet vrijgeschakeld krijgt.
Het zal zijn voordelen hebben en zijn nadelen.

Ik vind evenwel dat er rekening mee gehouden moet worden dat niet iedereen wìl schrijven, er zijn ook mensen zoals wheeler68 die voornamelijk lezen.
Hij was bijvoorbeeld al geregistreerd in Februari 2010, postte onlangs 1x een vraag voor een collector en wordt eigenlijk terug de hoek in gefloten.
FJ1100 36Y
FJ1200 1TX Shiny Black
Let the rabbits wear glasses

Nor

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14091
  • 't Zand N-H.
    • Arrow classic rock
Re:aanmelden nieuwe forumleden
« Reactie #14 Gepost op: 26 augustus 2013, 21:46:58 »

tja, het is eigenlijk niet zo simpel als het lijkt..  (haken en ogen) 
Jij weet toch ook wel, FJ1200 maakt het verschil tussen "beleving en kippevel"..

5x FJ. '85 t/m '92.
Pagina's: [1] 2 3  Allemaal   Omhoog
 

cuneate-rose