FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Volg clubnieuws ook via Twitter:
https://twitter.com/FJownersclub

Pagina's: 1 [2] 3  Allemaal   Omlaag

Auteur Topic: aanmelden nieuwe forumleden  (gelezen 7910 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wilbert

  • Gast
Re:aanmelden nieuwe forumleden
« Reactie #15 Gepost op: 26 augustus 2013, 22:17:06 »

Heb er geen problemen mee als iemand zomaar uit het niets om onderdelen vraagt. :roll:

Bot reageren is in mijn ogen nergens voor nodig. :oops:

Vind het al knap dat iemand een FJ heeft gekocht en daar onderdelen voor zoekt en ook al heeft ie onderdelen nodig om het ding te verkopen is er straks weer iemand anders blij mee toch?

Dit forum moet inderdaad gewoon zo blijven als het is toch? Gewoon vriendelijke mensen die wat voor elkaar over hebben. :mrgreen:

Door vriendelijk te blijven en zo open als mogelijk komt die FJ heus wel weer eens in het cluppie voorbij.

Als iemand alleen om onderdelen vraagt en nog niet is voorgesteld kunnen we zelf ook heel erg goed inschatten of we wel of niet ergens op willen reageren toch?

Bepaal uiteindelijk altijd zelf wel aan wie ik eventueel spullen verkoop of hulp aanbied :coolsmiley:

Gewoon niet te moeilijk doen met al die regeltjes en veranderingen is mijn bescheiden mening.










Marcel

  • Clublid
  • Berichten: 2729
  • Meppel
Re:aanmelden nieuwe forumleden
« Reactie #16 Gepost op: 26 augustus 2013, 23:04:56 »

Plus 1 Wilbert.
Het wordt een beetje rustiger: Triumph sprint 1050 ST

Old School: FJ1100 84 ;)

PascalTolenaar

  • Gast
Re:aanmelden nieuwe forumleden
« Reactie #17 Gepost op: 26 augustus 2013, 23:15:32 »

Sta achter Wilbert en Bert. Het is netjes om je eerst voor te stellen en de prijs of beschikbaarheid van het gevraagde hangt toch altijd af van de gunfactor.

Nor

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14091
  • 't Zand N-H.
    • Arrow classic rock
Re:aanmelden nieuwe forumleden
« Reactie #18 Gepost op: 27 augustus 2013, 08:16:21 »

Overal valt wat voor te zeggen maar je simpelweg even voorstellen en eventueel gewoon even de situatie uitleggen waarom 'dit of dat' is m.i. toch een kwestie van fatsoen en op dit forum gewenst en gebruikelijk.
Maar mensen iets minder snel "in en hoek zetten' zou hier ook wel eens op z'n plaats zijn.

Voor de rest is het idd. wel de keus aan een ieder op zich of hij/zij z'n (schaarse) onderdelen verkoopt en aan wie.
Jij weet toch ook wel, FJ1200 maakt het verschil tussen "beleving en kippevel"..

5x FJ. '85 t/m '92.

Nor

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14091
  • 't Zand N-H.
    • Arrow classic rock
Re:aanmelden nieuwe forumleden
« Reactie #19 Gepost op: 27 augustus 2013, 08:42:52 »

Toch ben ik wel blij met de door Eelco aangezwengelde discussie. Mede omdat we in het bestuur ook wel een nadenken over of het nou wel of niet anders moet. Eigenlijk willen we niet nog meer regeltjes maar 'wildgroei' is ook niet altijd gewenst.
De discussie laat nu wel zien wat er aan meningen leeft en dat is goed om te weten.

Wat er nu is ontstaan komt natuurlijk door 'ik1100', die is eigenlijk gewoon (zo als velen) verkeerd begonnen. Als hij zich eerst had voorgesteld en daarin uitleg had gegeven dat hij met zijn pas gekochte FJ door een heel vervelend voorval en stomme pech al na een week plat lag en dan vertel dat je de motor super fijn vind en hem heel graag weer heel wilt hebben liefst met hulp van dit forum, dat denk ik dat er met een heel andere toon gereageerd zou worden als wat er nu gebeurt is.
Maar dat is dus de fout die meer mensen maken. En dan maken 'wij' de fout om weer een soort aangebrand te reageren.

Het open karakter van dit forum met zijn gebruikers is goed en dat moeten we zeker zo houden.

Ik ben benieuwd naar nog veel meer meningen.  Daar kunnen we wat mee.
Jij weet toch ook wel, FJ1200 maakt het verschil tussen "beleving en kippevel"..

5x FJ. '85 t/m '92.

jaahaa

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3519
  • Omdehoek
Re:aanmelden nieuwe forumleden
« Reactie #20 Gepost op: 27 augustus 2013, 10:23:49 »


Misschien kan er een soort standaard Pb naar inschrijvende nieuwe forumleden, waarin de mogelijkheid van voorstellen in dat topic
word uitgelegd en dat die Pb de nieuwe aanspreekt en zijn éérste posting daar doet.
Weet wel dat het al op het forum vermeld staat, maar ja als je wat nodig hebt ga je direct naar gevraagd/aangeboden.
Ik Kan ook wel begrijpen dat je als je op je bek bent gegaan je alleen maar je brommert weer rijdend wilt hebben, en dat 'voorstellen' voor later bewaard.
En heb ook heel aardige mensen leren kennen die alleen niet zo schrijverig zijn, alleen meelezen en pas/alleen bij zo'n geval iets posten.
Of iemand een blijverd is/word hangt van veel dingen af, word je afgeblaft of belachelijk gemaakt dan heb je het al gauw gezien natuurlijk.
Ik ben altijd benieuwd waarom iemand voor onze FJ's kiest  :smitten: is het de lage aanschafprijs(budjetrijder)/ de lekkere zit/ het rauwe karakter/ een jeugdwens(later :smitten:) of een andere reden.
Ik moet ergens door getriggerd worden om te helpen, en dat is niet altijd wel of niet voorgesteld soms een posting die je raakt/aanspreekt.

mr Q

  • Gast
Re:aanmelden nieuwe forumleden
« Reactie #21 Gepost op: 27 augustus 2013, 12:08:26 »



Vind het al knap dat iemand een FJ heeft gekocht

Dit forum moet inderdaad gewoon zo blijven als het is toch? Gewoon vriendelijke mensen die wat voor elkaar over hebben.

aldus het vriendelijkste mensch van het forum..  :mrgreen: :mrgreen:

(enne Wilbert, hij rijd nog steeds als een speer)  :smitten:

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12627
Re:aanmelden nieuwe forumleden
« Reactie #22 Gepost op: 27 augustus 2013, 13:05:30 »

Ja, het geeft mensen natuurlijk ook de kans te verkopen zonder dat ze MP of Ebay hoeven te gebruiken en daarvoor te betalen, had ik even niet aan gedacht.

Denk ook niet dat we zo bang hoeven te zijn voor een groot gebrek aan (dure) onderdelen, als je kijkt naar wat voor prijzen ze nu soms verkocht worden.

Mijn CB is uit '78, en daar is ook nog genoeg voor te krijgen en is zelfs een paar jaar geleden een nieuwe remschijf voor
ontworpen.
Cash is King, tegen de digitale slavernij.

ard

  • Berichten: 4960
  • ik wou dat ik een telefoon was
Re:aanmelden nieuwe forumleden
« Reactie #23 Gepost op: 27 augustus 2013, 18:45:56 »

Mijn prijs is vaak persoonlijk :wink:

Ard
Als de haan van huis is leggen de kippen eieren !!!!!

Frits Jan

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1205
  • Heerenveen
Re:aanmelden nieuwe forumleden
« Reactie #24 Gepost op: 27 augustus 2013, 22:39:08 »

Ben hier acht jaar geleden ook begonnen met de vraag om een onderdeel.......mij maakt het ook niet uit of iemand zich al dan niet voorstelt \ lid is. .. Als ik iemand kan helpen met iets dat ik wel kwijt wil dan doe'k dat graag!
« Laatst bewerkt op: 27 augustus 2013, 22:40:57 door Frits Jan »
Inmiddels in het bezit van een mooie zeilboot, én ook nog een ouwe diversion 600 !
FJ 1200 3CV (project, en eigenlijk van m'n broer )

it's nice to be important, but it's more important to be nice !

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7494
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Re:aanmelden nieuwe forumleden
« Reactie #25 Gepost op: 28 augustus 2013, 09:10:23 »

Oei. Ik heb weer eens iets aangezwengeld. :oops:

Ik bedoelde helemaal niet dat we niets moeten verkopen aan nieuwe leden. Dus Ted en Wilbert, ik sta volledig achter jullie. Iedereen moet dat helemaal zelf weten.

Het enige wat ik bedoelde is dat een account bij aanmelden niet AUTOMATISCH zou moeten worden geactiveerd zodat nieuwe aanmelders eerst een mailtje krijgen met daarin de link naar het voorsteltopic. Das alles. Als ze zich vervolgens niet voorstellen is dat aan hun zelf. Geen verplichtingen maar gewoon een hint in de trant van "wij zijn het hier gewend maar uiteraard moet je dat geheel zelf weten". Hiermee los je het spookleden probleem een beetje op, krijgt een onwetende nieuwe member nooit reacties als: "jammer hè? Niet gelezen" (sorry, weet niet meer wie dat schreef) en handelaren die op goedkope zeldzame onderdelen uit zijn hebben een extra drempel al maak je het ze nog steeds niet onmogelijk om aan te melden.

Niet te moeilijk doen. Gewoon een mailtje sturen met:

Welkom op het forum van de Yamaha FJ Ownersclub. Vanaf nu heb je toegang tot een beperkt deel van het forum. Wil je over het gehele forum kunnen beschikken dan kun je lid worden van de club voor 14 euro per jaar.
Wij zouden het leuk vinden als je jezelf even voorstelt op http://forum.fj-ownersclub.nl/index.php?board=21.0 Veel plezier op het forum.


Of iets in deze strekking. Verder niets.
« Laatst bewerkt op: 28 augustus 2013, 09:15:19 door Eelco »
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

FJRob90

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7003
  • Geldrop N.B.
Re:aanmelden nieuwe forumleden
« Reactie #26 Gepost op: 28 augustus 2013, 10:41:22 »

Hmm Eelco je geeft ze meteen een hele Euro korting.   :-D

Verder een goed idee dat we zeker gaan uitwerken.
Zoals Ron  al aangaf had het bestuur gezien rrecentelijke ontwikkelingen zelf ook al bedacht dat dit anders moet.
FJ1200 3cv 1989
BMW R1200 GS Adventure

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7494
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Re:aanmelden nieuwe forumleden
« Reactie #27 Gepost op: 28 augustus 2013, 14:59:03 »

Alweer duurder geworden?  :-o
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

boeddah58

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14542
  • riel noord-brabant
Re:aanmelden nieuwe forumleden
« Reactie #28 Gepost op: 28 augustus 2013, 15:59:00 »

waarschijnlijk ook aan de olieprijs gekoppeld.... :crazy2:
Discomfort endlessly has pulled itself upon me
Distracting, reacting
Against my will I stand beside my own reflection
It's haunting how I can't seem...

FJRob90

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7003
  • Geldrop N.B.
Re:aanmelden nieuwe forumleden
« Reactie #29 Gepost op: 28 augustus 2013, 17:32:46 »

Nee hoor was dit jaar ook al 15 euro.
FJ1200 3cv 1989
BMW R1200 GS Adventure
Pagina's: 1 [2] 3  Allemaal   Omhoog