FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Natuurlijk mag ook onze Facebook pagina niet ontbreken.
Kijk hier voor de laatste informatie: Yamaha FJ Owners Club NL/BE

Pagina's: 1 2 [3] 4 5  Allemaal   Omlaag

Auteur Topic: Zomerrijders  (gelezen 9701 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michael

  • Gast
Re: Zomerrijders
« Reactie #30 Gepost op: 3 mei 2007, 08:39:09 »

Als je de juiste motordoorwaaikleding draagt is het tot over de 30 graden een genot om te rijden.  :-)
En dan bedoel ik niet die universele motorkleding waar je hier en daar een ritsje open kunt maken want dat haalt maar weinig uit bij die temperaturen.

VinceFJ

  • Gast
Re: Zomerrijders
« Reactie #31 Gepost op: 3 mei 2007, 08:42:33 »

Ik sluit me aan bij FJoppie en Colina,
Mijn mening: Het is inderdaad van de zotte dat wij allemaal flink premie moeten betalen omdat er iemand de gok neemt om met 30+ in niet beschermende kleding een stukje te gaan rijden en vervolgens een tijd ziekenhuis in , ziekenhuis uit gaat.
En Colina : Ja ik en meerdere hebben thuis wel een gezin en ik zal er alles aan doen om altijd heelhuids thuis te komen.
Helaas lukt dit niet altijd maar ik kan wel de schade beperkt houden door beschermende kleding te dragen.
En ik weet dat mijn kleding zijn werk doet , het heeft zichzelf al meerdere keren bewezen.

Ieder moet doen wat hij wil en mijn mening is geen wet , maar er is ook nog een spreuk:
Je bent een rund als je met vuurwerk stunt , verzin nu maar eens een leuke spreuk voor de "zomerrijders".

Fijn dat we in een land leven waar je je mening mag geven en delen. :mrgreen:

aequitas

  • Gast
Re: Zomerrijders
« Reactie #32 Gepost op: 3 mei 2007, 09:21:07 »

wachtijden op dit moment om examen te mogen doen = ? 10 mnd....de rijschoolhouders adviseren dus al bij de 1e les om aan te vragen :-)

Maar dat ligt denk ik meer aan het CBR dan aan het aantal motorrijders. Bij auto's is het toch ook zo? CBR heeft te weinig persooneel geschool om de enorme toestroom van afrijders op te kunnen vangen nu het beter gaat met de economie. Ben blij dat ik de 2 papiertjes al heb :) Alleen aanhanger nog.

Meatpoint

  • Gast
Re: Zomerrijders
« Reactie #33 Gepost op: 3 mei 2007, 10:20:56 »

iedereen blijder, met een goed ingepakte zomerrijder???
met de juiste motorkleding kijk je blijer, daarmee maakt iedere zomerrijder een gecontroleerde glijer.

Mark_Vans

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6212
Re: Zomerrijders
« Reactie #34 Gepost op: 3 mei 2007, 10:26:29 »

Ik vind het erbij halen van geld, "wij betalen een hogere premie", onkies.
FJ 1200 3CW, '89. Bluish Black
Triumph Tiger 1200 XRX Explorer '18
Meindl Bernina 2

FJoppie

  • Overleden
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5535
Re: Zomerrijders
« Reactie #35 Gepost op: 3 mei 2007, 10:33:44 »

heb geen vrees...met een goed pak, behoud jij  je vlees :-)

Zoab...Zeer Open Afstropend Bitumen :-)
« Laatst bewerkt op: 3 mei 2007, 10:35:43 door FJoppie »

aequitas

  • Gast
Re: Zomerrijders
« Reactie #36 Gepost op: 3 mei 2007, 10:40:16 »

Zeer OnAangenaam Buikschuiftraject

FJoppie

  • Overleden
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5535
Re: Zomerrijders
« Reactie #37 Gepost op: 3 mei 2007, 10:57:17 »

Ik vind het erbij halen van geld, "wij betalen een hogere premie", onkies.

Stond vorige week voor het stoplicht te wachten...komt er een zomerrijder naast me staan, met een zomerrijdster achterop....Tshirt had ze aan, hotpants en naaldhakjes....
"Mooie motor heb jij" zei die vent.......ik antwoordde : " en jij een mooie vriendin, maar hoe lang nog? ....het kwartje viel blijkbaar niet, want hij scheurde met groen licht bijna volle bak weg.....ik zeg het je....

Kan best zo zijn...en ben het met je eens dat dit ook niet het mooiste en fijnste onderwerp is..... maar reeel gezien kunnen de onkosten die gemaakt zijn om zo iemand weer op te lappen, ook voor andere doeleinden gebruikt worden.

Als ik op de fabriek geen gasmasker opzet als ik met oplosmiddellen bezig ben, is dan mijn werkgever verantwoordelijk voor de kans op "schildersziekte"? ...nee... want hij stelt wel de beschermingsmiddellen ter beschikking,en ik krijg trainingen in hoe te gebruiken van die middellen....de werkgever stelt het ook verplicht om deze te gebruiken..... het daadwerkelijk gebruik ervan berust echter op je eigen verantwoordelijkheid....als ik betrapt word op het niet gebruik, krijg ik een officiele waarschuwing....bij de 2e keer, vlieg ik eruit en kan een andere baan gaan zoeken.....

Zo zie ik het ook met motorkleding...er is genoeg te koop, te kust en te keur , in alle prijsklasses.....het gebruik ervan is je eigen verantwoordelijkheid, totdat de wet het gaat voorschrijven, en er boetes op komen te staan als je je niet aan de wet houd.....Bij 50 Km te hard rijden heb je kans op verlies van je rijbewijs....ik vind rijden zonder passende bescherming erger.......geen verantwoording dragen voor die mooie meid die bij je achterop zit ....helemaal dwaas......mijn mening hoor...iedereen is vrij om er anders over te denken..dat is het voordeel van democratie :-)

RemGast

  • Gast
Re: Zomerrijders
« Reactie #38 Gepost op: 3 mei 2007, 15:17:22 »

wat je wel kan doen is elkaar erop aanspreken .
Ik denk dat dat de enigste marnier is ,de sociale controle in de eigen groep.
helaas wil niet iedereen dat altijd horen en wordt diegene dan ervaren als zijnde een zeurpiet
die durft weer niet zijn nek uit te steken uit angst buiten de groep te worden geplaatst .
denk aan de borrel van vrijdag middag op het werk bijvoorbeeld .

soms moet je dan besluiten om maar je mond te houden en in stilte ervoor te kiezen onopvallend er niet aan mee te doen .bijvoorbeeld door je te drukken op die vrijdag middag borrel.
dit is helaas de realiteit.
kijk om je heen in je eigen omgeving en je zult er versteld van staan hoevaak dit voorkomt
je kan er dan voor kiezen om diegene die in dit toepast weer bij de groep te betrekken ,en hem daarin te steunen samen wil die groep dan vaak wel naar je luisteren.

bijvoorbeeld bij een toerrit of in dit specifieke geval je medeweggebruiker

Eric

  • Gast
Re: Zomerrijders
« Reactie #39 Gepost op: 3 mei 2007, 15:39:03 »

Kosten ziekenhuis erbij halen is een redelijk onzinnige discussie
De kosten van al die voetballers die elkaar elke week het ziekenhuis intrappen ligt nog altijd tientallen malen hoger hoger dan die van een aantal motorrijders.
Datzelfde geld voor rokers. (is ook niet verboden)
Datzelfde geld voor drinkers
Of dat geld ook voor de grote groep wel goed ingepakte motorrijders die mij elke dag op de A9 met een gang van minimaal 80 inhalen in de file, het liefst op het punt waar het van 3 naar 2 banen gaat en iedereen opzij komt om te ritsen.


Ik rijdt 95% in motorkleding. En 5% rijdt ik wel eens zonder motorbroek.
O ja en ik vergeet in de auto regelmatig mijn gordel........
Is nog altijd mijn eigen keus.





FJoppie

  • Overleden
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5535
Re: Zomerrijders
« Reactie #40 Gepost op: 3 mei 2007, 21:50:15 »

Kosten ziekenhuis erbij halen is een redelijk onzinnige discussie
De kosten van al die voetballers die elkaar elke week het ziekenhuis intrappen ligt nog altijd tientallen malen hoger hoger dan die van een aantal motorrijders.
Datzelfde geld voor rokers. (is ook niet verboden)
Datzelfde geld voor drinkers
Of dat geld ook voor de grote groep wel goed ingepakte motorrijders die mij elke dag op de A9 met een gang van minimaal 80 inhalen in de file, het liefst op het punt waar het van 3 naar 2 banen gaat en iedereen opzij komt om te ritsen.


Ik rijdt 95% in motorkleding. En 5% rijdt ik wel eens zonder motorbroek.
O ja en ik vergeet in de auto regelmatig mijn gordel........
Is nog altijd mijn eigen keus.

Zeg ik toch? ...ieder zijn eigen keuze....ben geen mierennu*ker, en zal dat ook nooit zijn.....
Maar er mag gelukkig nog gezegd worden in dit landje of je ergens mee eens bent of niet :-)
Ik wens niemand "op zijn bek " te gaan...goede kleding of niet......komt alleen maar ellende van....

wat ik bedoel is.....beperk het risico op lichamelijke schade zoveel als mogelijk...je vrouw en kindjes of je familie....hebben er echt geen lol aan om je te zien zonder vel en vlees...
« Laatst bewerkt op: 3 mei 2007, 21:53:24 door FJoppie »

Eric

  • Gast
Re: Zomerrijders
« Reactie #41 Gepost op: 4 mei 2007, 08:09:00 »

Fjoppie,

Ik geef ook alleen mijn mening retour. :mrgreen:

FJoppie

  • Overleden
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5535
Re: Zomerrijders
« Reactie #42 Gepost op: 4 mei 2007, 08:53:08 »

 :mrgreen: :mrgreen:...en zo onstaan er dan ook gezonde discussies, waar we allemaal iets van opsteken :-)

JJ@

  • Gast
Re: Zomerrijders
« Reactie #43 Gepost op: 4 mei 2007, 17:10:37 »

en daar is niks mis mee hahaha

aequitas

  • Gast
Re: Zomerrijders
« Reactie #44 Gepost op: 4 mei 2007, 17:20:06 »

zo is het maar net :)
Pagina's: 1 2 [3] 4 5  Allemaal   Omhoog