FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Natuurlijk mag ook onze Facebook pagina niet ontbreken.
Kijk hier voor de laatste informatie: Yamaha FJ Owners Club NL/BE

Pagina's: 1 2 3 4 [5]  Allemaal   Omlaag

Auteur Topic: Zomerrijders  (gelezen 9702 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sidebiker

  • Gast
Re: Zomerrijders
« Reactie #60 Gepost op: 12 mei 2007, 12:19:00 »

Effe een vraag , wat raden jullie aan voor de mensen die in een zijspan zitten ? ik laat men kleinste een gewone jas/jeans aandoen , hij zet wel zen " hemmel " op want daar is ie zo trots op ! de rest heeft een beschermigsjas , geen broek !

The O

  • Gast
Re: Zomerrijders
« Reactie #61 Gepost op: 12 mei 2007, 14:10:47 »

Sinds hier bij ons dorp een jongetje uit een zijspan geslingerd is, zijn wij ons extra bewust van de risico's die je ook in een zijspan loopt. Ieder dorp heeft wel ??n op andere bult of drempel :idiot2:. Wij hebben daarom vierpuntsgordel gemonteerd. Doordat hij flink gegroeid is zit hij daar nu goed tussen waardoor het zonder motorpak kan.
Omdat Thomas nu ook achterop kan, hebben we extra beschermende delen in zijn jas en broek aangebracht. Die zijn daarom minder geschikt om in de bak te dragen.
Tegenwoordig dus met een spijkerbroek o.g. en stevige jas en stevige hoge schoenen in het span. Het helpt altijd wat bij een eventuele schade. Als je bedenkt dat je in principe nieteens een gordel om hoeft in de bak.........

Zie foto's in mijn album.

JJ@

  • Gast
Re: Zomerrijders
« Reactie #62 Gepost op: 12 mei 2007, 18:40:55 »

ach het kan nog erger dit trieste bericht stond vanmorgen in het forum van MF



"Geplaatst op zaterdag 12 mei 2007 09:27
En dan maar je je druk om veiligheid.... netjes rijden, niet te hard, vol in het pak, goeie helm op.... eigenlijk allemaal flauwekul, want er iets niets gevaarlijker dan leven. Gewoon leven, niets doen, gewoon het feit dat je leeft....

Waarom dit? Nou de zus van een goede vriend, ik kende haar uiteraard goed, wel eens op de motor meegenomen enzo. Ik hoor haar moeder me nog naroepen "doe je voorzichtig?". Natuurlijk. Enfin afgelopen woensdag belde ze haar ouders dat ze ineens links geen gevoel meer had. Toen ze daar ankwamen lag ze onderuit gezakt in een stoel, met de mensen van 112 nog aan de lijn. In het ziekenhuis konden ze niets meer doen en nog dezelfde avond is ze overleden. Oorzaak: een enorme hersenbloeding.  30 lentes slechts.

Dus vandaar: leef mensen, doe juist vanalles, rij een keer 300, ga eens vet door die bocht. Als je daarbij het leven laat dan heb je het in ieder geval zelf gedaan. En w?t gedaan, gel??fd, genoten. In je stoel aan een hersenbloeding sterven op je 30ste is is is is...... k*t. "

Meatpoint

  • Gast
Re: Zomerrijders
« Reactie #63 Gepost op: 13 mei 2007, 10:17:27 »

Ik heb begrip voor je reactie, en als je dit stukje leest mag dat k*t gerus in hoofdletters. alleen is het zo dat het leven niet alleen uit deze opties bestaat; 300 rijden en je kapot rijden. want dan bekijk je het alleen vanuit je eigen perspectief.

iedere stap die je neemt in je leven heeft niet alleen gevolgen voor jezelf maar ook voor heel veel mensen om je heen. en daar zul je bij sommige zaken toch ook aan moeten denken.

maar ik ben het helemaal met je eens, mijn motto is dan ook altijd:
Wat je gehad hebt nemen ze je niet meer af

jaahaa

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3519
  • Omdehoek
Re: Zomerrijders
« Reactie #64 Gepost op: 13 mei 2007, 12:16:18 »

En dan maar je je druk om veiligheid.... netjes rijden, niet te hard, vol in het pak, goeie helm op.... eigenlijk allemaal flauwekul, want er iets niets gevaarlijker dan leven. Gewoon leven, niets doen, gewoon het feit dat je leeft....

En als je dan netjes en veilig geleefd hebt, en je wordt oud en gebrekkig.
Wordt je geparkeerd in Humanitas of een ander bejaardenoord en krijg je 3x per dag een schone pamper :x
van w??r een andere verzorgster.
Kweet niet eens of ik wel oud wil worden  :|

Je pak enzo doe je voor jezelf, brand en schaafwonden zijn erg pijnlijk.

JJ@

  • Gast
Re: Zomerrijders
« Reactie #65 Gepost op: 13 mei 2007, 18:53:35 »

ik heb me vanmiddag ook nog ff lekker zomers misdraagd ,flacejasje aan met zomerhandschoentjes en helmpje op de kop en ff rond de 180 per uur langs me boot geraced ,die Walker wou zijn motor ff horen op hoge snelheid  :2funny: :2funny: :2funny:

Sidebiker

  • Gast
Re: Zomerrijders
« Reactie #66 Gepost op: 13 mei 2007, 23:05:07 »

De veiligheidsriem en helm moet je aandoen bij mij of je rijd niet mee . daar discussieer ik geneens over

JJ@

  • Gast
Re: Zomerrijders
« Reactie #67 Gepost op: 14 mei 2007, 17:06:17 »

De veiligheidsriem en helm moet je aandoen bij mij of je rijd niet mee . daar discussieer ik geneens over
wat voor veiligheidsriem ???

The O

  • Gast
Re: Zomerrijders
« Reactie #68 Gepost op: 15 mei 2007, 12:55:33 »

Die zitten niet op een xj!  :2funny:

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12624
Re: Zomerrijders
« Reactie #69 Gepost op: 15 mei 2007, 13:15:28 »


En als je dan netjes en veilig geleefd hebt, en je wordt oud en gebrekkig.
Wordt je geparkeerd in Humanitas of een ander bejaardenoord en krijg je 3x per dag een schone pamper :x
van w??r een andere verzorgster.
Kweet niet eens of ik wel oud wil worden  :|


3x per dag een nieuwe pamper ., als je geluk hebt denk ik.,

Persoonlijk denk ik, dat de regering toevoegingen in het voedsel gaat stoppen, die ervoor zorgen ,dat als je met pensioen gaat.,  je na een paar weken het loodje legt!

Cash is King, tegen de digitale slavernij.
Pagina's: 1 2 3 4 [5]  Allemaal   Omhoog
 

cuneate-rose