FJ-Ownersclub
FJ1200 => Algemeen => Topic gestart door: MADmelle op 13 januari 2004, 10:59:18
-
Heren,
Ik ben op ebay een set van vier aanzuig rubbers (spruit stukken of hoe noemen we die dingen hier in NL??) tegen gekomen. De set is opgeboord/gevijld tot 33mm. Ik vermoed dat het om rubbers gaat van een 74KW uitvoering.
Weet iemand toevallig of 33mm de standaard maat is van de 92KW uitvoeringen (FJ1200 '91 en later).
En weet iemand toevallig wat een set van vier nieuw kost en of ze misschien ook per stuk te bestellen zijn.
Ik heb namelijk een gescheurd rubber op cylinder 3 zitten (op de moter gezeten, van links naar rechts tellend). Zie ook mijn posting bij "gevraagd".
Alvast bedankt voor de reacties.
Melle
-
Nee ik kan niet zeggen of het standaard is. Wat ik je wel kan zeggen is dat de carbs van een 95er precies hetzelfde is (dus ook de uitlaat) dan die van een 86er.
Ik dacht dat de geknepen uitvoering van een fj alleen maar een plaatje (metaal) had zitten tussen de uitlaat en de cylinder met een gat waardoor de inlaat van de cylinder kleiner werdt en dus het vermogen ook.
(in duitsland noemen ze dat gedrosseld dacht ik)
Misschien weet Ted meer ???
-
er zitten een soort halve maantjes in die inlaat rubbers bij een geknepen versie.
Die zullen ze er wel uit hebben geveild. zo'n setje heb ik hier ook nog wel liggen. Bier en ze zijn voor jouw als je wil.
Marcel, zaten die van jouw nog op jouw blok? Of heb jij ze er af gehaald? Anders heb ik dat setje van Marcel hier ook nog liggen. Zal eens kijken.
De carbs zijn wel verschillend tussen de twee modellen volgens mij.
Het eerste type FJ had zwaartekracht gevoerde carbs. Modellen erna middels een pomp.
De grote van het gat naar de vlotterkamer is geloof ik groter bij de eerste types en sluit niet altijd goed genoeg af geloof ik, wanneer je met een pomp gaat werken.
Zoiets was het tenminste, staat wel ergens bij FJMODS (engelse site)
Ik hoor het wel.
-
er zitten een soort halve maantjes in die inlaat rubbers bij een geknepen versie.
Die zullen ze er wel uit hebben geveild. zo'n setje heb ik hier ook nog wel liggen. Bier en ze zijn voor jouw als je wil.
E?ntje is volgens mij voldoende. Bij Dirk thuis hebben we mijn carbs er een keer af gehad (op zoek naar de oorzaak van valse lucht) en volgens mij waren de overige rubbers in orde. Welk merk en type dorst lesser mag het wezen? Hamster, berggeit, werkpaard, :twisted: of nog iets anders??
-
'la Chouffe'?
-
De overigen waren inderdaad zo op het 1e gezicht nog in goede staat.
Als je echter toch gaat vervangen lijkt het me handiger om ze allemaal tegelijk te vervangen of de resterende drie goed te checken op scheuren.
(Ik zou trouwens het aanbod van Burny meteen aannemen en met een bak bier naar Brabant rijden, weet je namelijk zeker dat ze goed zijn)
-
Zaten er bij mij volgens mij niet in.
Wel nietjes 8)
-
Ik heb ze liggen en Ard ook. Dus of naar Den Bosch of naar 't Zand (alkmaar)
Ik lust Leffe blond/bruin, La Chouffe
ard is meer van het platgeslagen/uitgeperste hamsterwerk geloof ik.
Kijk maar ik hoor het wel.
-
En euh.... tipgeld(drank), Melle ????
-
stelletje euhhh.....bier wolven
grtz marsyl