FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Natuurlijk mag ook onze Facebook pagina niet ontbreken.
Kijk hier voor de laatste informatie: Yamaha FJ Owners Club NL/BE

Pagina's: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 ... 1060   Omlaag

Auteur Topic: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.  (gelezen 2206279 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Mark_Vans

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6204
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #75 Gepost op: 13 juli 2009, 09:20:18 »

@Dyrck:

Onder het mom van terrorismebesrijding worden ons ook maatregelen opgedrongen of opgelegd, die we 'normaal' gesproken niet zouden accepteren.
FJ 1200 3CW, '89. Bluish Black
Triumph Tiger 1200 XRX Explorer '18
Meindl Bernina 2

Gerda

  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2060
  • Meerkerk
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #76 Gepost op: 13 juli 2009, 09:46:41 »

Dyrck ik vind dat je wel een goed punt hebt.
Wat ik gedaan heb...vandaag uit mijn nachtdienst een paar wijntjes gedronken om mijn vakantie in te luiden en een goed gesprek gevoerd met iemand van de club.
Ga nu naar mijn bedje  :smitten: Ger
Alles waar je ogen van gaan sprankelen moet je doen!

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12615
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #77 Gepost op: 13 juli 2009, 12:48:06 »

dirk

in het verleden heb ik ter voorkoming van het nutteloos op de zaak zitten veel snipperdagen opgenomen
zodat ik het begin van het verse jaar begon met -26 dagen (3 jaar opgelopen)

nu heb ik het afgelopen jaar die dagen weggewerkt door 100% van mn overuren daar voor te gebruiken en heb een miljoen uren over nu

door de slechte tijd hebben ze onse "wachtregeling" van ons agepakt (1 uurtje inleveren en een dag thuis bij de telefoon en binnen twee uur op schiphol)

en nu gaan ik mn zuur gespaarde uurtjes dus niet weer gebruiken om de zaak te spekken laat ze barsten

en zo slecht gaat het volgens mij nu ook weer niet ja er is wat gaande maar ik zie ik het als een mooie tijd om de kneusjes te wippen
40 janken zijn er nu ook uit (en de massaraties en de porsches staan nog gewoon op parkplaats)

ard

Ik begin zo langzamerhand een raar gevoel te krijgen bij deze 'depressie'.
Ik heb vroeger ook redelijk wat economie gehad op school en d'r klopt ergens iets niet.
Iedereen roept dat het zo slecht gaat, maar in de praktijk zijn d'r bepaalde sectoreen waarin het helemaal niet zo slecht gaat als men ons wil laten geloven.
Die hele recessie lijkt wel een massa excuus aan het worden om de gewone man te lozen, uren af te pikken, salarisverhogingen door de neus te boren, enz, enz.
En als ze maar hard genoeg roepen dat het slecht gaat, begint iedereen op de centjes te passen, geeft niets meer uit, koopt geen nieuw huis meer, want "O, het gaat zo slecht, laat ik m'n centjes maar op de bank zetten". Waar dan vervolgens het geld verdampt, omdat het dan een self-fulfilling profecy geworden is (http://nl.wikipedia.org/wiki/Selffulfilling_prophecy).
Ik begin steeds meer te geloven dat het bepaalde hooggeplaatse regionen (Regeringspartijen/ top bedrijfsleven, Bilderberggroepjes, G8, enz) wel heel goed uitkomt. Onder het mom van depressie en crisis worden ons bepaalde dingen door de strot geduwd, die we in tijden van voorspoed niet zouden pikken.


Ach Dirk,

De "het gaat slecht leugen"  heeft blijkbaar altijd nog meer levels, neemt niet weg ,dat er voor de bonus-cultuur wel onverantwoord is gehandeld door de banken, en dat die nu op de blaren moeten zitten., de politiek springt gretig in het "vacuum'' om voordeel te halen uit het nadeel, de conjuncturele diepe dip gebruiken voor diepe structurele veranderingen, balkenende en co hebben nog nooit anders gedaan, alles zo strak trekken dat het hoogste rendement op de mens behaald wordt., maar doordat ze niet vooruitzien zullen ze altijd meer geld nodig hebben, en steeds meer met schijn van recht vuiler moeten worden totdat de bv nederland echt kapot gaat, omdat zalm nederland al 10% te goedkoop in de euro gedaan heeft, vanwege de gevoelens van de duitsers,m.b.t. mark en gulden, mogen we blij zijn als we nog een duitse deelstaat kunnen worden.
Cash is King, tegen de digitale slavernij.

Dyrck

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5453
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #78 Gepost op: 13 juli 2009, 14:48:23 »

Als je de moeite neemt om hier verder in te duiken wil je haast niet meer weten hoe verrot het systeem is:
Ik noem maar een paar voorbeelden:
  • van de week in het programma Zembla: ING heeft staatsteun aangevraagd. Het  risico wordt hierbij afgewenteld op de belastingbetaler, terwijl eventuele winst doorgesluisd wordt naar de aandeelhouders.
  • De virusremmers die 3 jaar geleden gekocht moesten worden voor SARS zijn ca. 3 jaar houdbaar. Nu moeten er ineens vanwege de Mexicogriep allemaal extra ingeënt worden (en dus verdient de farmamafia hier weer goud geld aan).
  • D'r gaan al stemmen op om jongens (!) in te enten tegen het baarmoederhalskankervirus (waarvan een klein % geïnfecteerde vrouwen ook echt kanker van krijgt)
  • Vanwege 'terroristische dreiging' moet ik in mijn nieuwe paspoort biometrische kenmerken op laten nemen
  • De RFID-chips die tegenwoordig op alle producten geplakt worden, kunnen gebruikt worden voor om personen op te sporen en te volgen.

'Maar als je niets verkeerd doet hoef je toch niets te vrezen?'
Dat klopt in principe, tot bijvoorbeeld een geblondeerde antidemocraat aan de macht geholpen wordt door het nietnadenkende deel van de natie en dan besluit dat jouw deel van de bevolking gedeporteerd moet worden naar het land van je overgrootouders.
Of 'Brussel' besluit dat ook jouw motor voorzien moet worden van een systeem waarmee Big Brother bepaalt dat ie niet harder kan dan 100 (ook niet tijdens een uitwijkmanouvre).
Dan ben je te laat.
Gib mir Benzin
Es fließt durch meine Venen, Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren, Herz und Nieren sind Motoren

copret

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3889
  • Montfoort, midden vh land
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #79 Gepost op: 13 juli 2009, 15:48:37 »

 :-D Dirk, druk op het werk zeker  :mrgreen:

haal diep adem, leun achterover en geniet van wat je nog hebt........
leenmotor FJ1200ABS '95
FJ1200ABS '91 winterproject
XT 600E '95
KTM Super Adventure 1290 S
http://corvendrig.magix.net/public/index.htm
Koppelling foto https://www.mijnalbum.nl/Album=YMSREOVY
Isle of Man https://www.mijnalbum.nl/Album=EOXUJTTA

Dunsinane

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 714
  • Bij Gorinchem
    • Flickr fotoalbum met mijn FJ 1200 foto's
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #80 Gepost op: 13 juli 2009, 17:56:54 »

Ik begin steeds meer te geloven dat het bepaalde hooggeplaatse regionen (Regeringspartijen/ top bedrijfsleven, Bilderberggroepjes, G8, enz) wel heel goed uitkomt. Onder het mom van depressie en crisis worden ons bepaalde dingen door de strot geduwd, die we in tijden van voorspoed niet zouden pikken.

Voorspoed of tegenspoed, de overheid moet wel íets doen, getuige onderstaande column van econoom Flip de Kam uit NRC Handelsblad van afgelopen zaterdag.

En om on-topic te blijven.... Die column heb ik dus vandaag gelezen...  :wink:




Overheid zakt weg in moeras van schulden

FLIP DE KAM

Vandaag is de schuld van de overheid met 65 miljoen euro toegenomen. Gisteren eveneens. Morgen opnieuw. In totaal groeit de overheidsschuld dit jaar met 24 miljard euro. Minister Bos van Financiën moet die miljarden lenen, omdat de collectieve uitgaven stukken hoger zijn dan wat hij binnenkrijgt in de vorm van belastingen, sociale premies en diverse niet-belastingontvangsten, zoals verkeersboetes en het staatsaandeel in de aardgaswinst. De leningen om het bankwezen te redden zijn hierbij buiten beschouwing gelaten. Want daar staan tenminste nog bezittingen van de overheid tegenover, in de vorm van vorderingen op en aandelen in de gesteunde financiële instellingen. De bedoelde leningen van in totaal 24 miljard euro verdwijnen daarentegen voor het overgrote deel door de schoorsteen. Deze middelen, die de schatkistbewaarder op de geld- en kapitaalmarkt bijeenschraapt, zijn namelijk voor het overgrote deel bestemd voor sociale uitkeringen, ambtenarensalarissen en andere consumptieve uitgaven. Daar staat dus geen vermogen in de vorm van nieuwe infrastructuur (wegen, dijken) tegenover. Een gezin houdt het niet lang vol om zo op de pof te leven. De overheid wel. De rekening in de vorm van oplopende rentebetalingen en toekomstige aflossingsverplichtingen wordt eenvoudigweg doorgeschoven naar volgende generaties belastingbetalers.

Het beeld van de overheidsfinanciën voor volgend jaar is nog angstaanjagender dan dat voor het lopende jaar. In 2010 zwelt het begrotingstekort volgens de meest recente ramingen van het Centraal Planbureau (CPB) op van 24 tot 39 miljard euro. In twee jaar tijd neemt de overheidsschuld dus met 24 + 39 = 63 miljard euro toe. Dit komt overeen met een extra schuldenlast van 9.000 euro per gezin. Zolang deze ‘erfenis’ uit 2009 en 2010 niet wordt afgelost, is de overheid vanaf 2011 voor rentebetalingen jaarlijks 2 à 2,5 miljard euro extra kwijt. Geld dat de belastingbetalers tot in lengte van jaren op tafel moeten leggen en dat niet beschikbaar is voor bijvoorbeeld betere zorg en het wegwerken van knelpunten in het onderwijs.

Om te voorkomen dat de schuld almaar hoger oploopt, is het noodzakelijk het gapende gat in de begroting zo snel mogelijk te dichten. Gelukkig verdwijnt het tekort voor een deel vanzelf, wanneer de economie eenmaal weer aantrekt. Dan is minder geld nodig voor uitkeringen aan werklozen, terwijl de opbrengst van belastingen en sociale premies automatisch toeneemt. Ruwweg tweederde van het voor 2010 voorziene deficit van 39 miljard euro is echter ‘structureel’. Het wordt niet veroorzaakt door de diepe recessie waarin de nationale economie zich op dit moment bevindt. Dat onderliggende structurele jaarlijkse tekort van 25 miljard euro valt alleen weg te werken door na 2010 te bezuinigen op de collectieve uitgaven en door de belastingen te verhogen.

Het kabinet beseft dit. Afgelopen voorjaar hebben de coalitiepartners afgesproken dat het structurele tekort in jaarlijkse stapjes van 3 miljard euro zal worden weggewerkt, mits de economische groei in 2011 ten minste een half procent of meer bedraagt. Met deze afspraak regeert het kabinet tot ver over zijn politieke graf heen. Het zal op deze manier immers acht jaar duren, tot het jaar 2019, voordat de begroting ‘structureel’ - afgezien van conjuncturele mee- en tegenvallers - weer in evenwicht is. In 2011 is het gat in de begroting nog 22 miljard euro, in 2012 nog 19 miljard euro, en zo verder. Tijdens deze achtjarige herstelperiode loopt de schuld van de overheid blijvend met 92 miljard euro extra op (zie figuur). Hierdoor komen de rentelasten vanaf 2018 blijvend nog eens 3 à 4 miljard euro per jaar hoger te liggen. In een periode waarin de overheidsfinanciën toch al onder opwaartse druk staan door de vergrijzing van de bevolking - de uitgaven voor zorgvoorzieningen en AOW-uitkeringen zullen flink oplopen - persen toenemende rentelasten steeds meer andere uitgaven van de begroting, tenzij de belastingen zeer fors worden verhoogd.

Dit en vooral het volgende kabinet staan voor een loodzware opgave. De economische groei blijft de komende jaren beperkt, doordat de omvang van de beroepsbevolking nagenoeg stabiliseert en de banken weinig scheutig zijn bij hun kredietverlening. Uit de matige groeivooruitzichten volgt dat er in de kabinetsperiode 2012-2015 hoe dan ook weinig ruimte is om de overheidsuitgaven te verhogen of de collectieve lasten te verlichten. Om te voorkomen dat de overheidsfinanciën volledig ontsporen staat het kabinet - van welke politieke snit ook - te beginnen in 2011 bovendien voor de opdracht het structurele tekort via bezuinigingen en belastingverhogingen met ten minste 3 miljard euro per jaar terug te dringen.

Traditiegetrouw zullen de meeste politieke partijen begin 2011 weer aan het CPB vragen om hun programma voor de eerstvolgende Kamerverkiezingen door te rekenen. Nu al laat zich moeiteloos voorspellen dat dit een ontluisterende exercitie wordt. De financiële ruimte voor ‘leuke dingen’ - hogere uitgaven, lagere belastingen - ontbreekt simpelweg. Wellicht dat desastreuze CPB-cijfers Haagse politici zo onwelgevallig zijn, dat zij besluiten hun verkiezingsprogramma liever niet te laten doorrekenen. Beter dan met behulp van dit scenario valt de komende crisis rond de schatkist niet te illustreren.




Yamaha FJ 1200 ABS, 3XW, 1991
Yamaha FJ 1200, 1TX, 1986

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12615
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #81 Gepost op: 13 juli 2009, 18:10:45 »

Of 'Brussel' besluit dat ook jouw motor voorzien moet worden van een systeem waarmee Big Brother bepaalt dat ie niet harder kan dan 100 (ook niet tijdens een uitwijkmanouvre).
Dan ben je te laat.


In Aalborg heeft iemand een systeem ontwikkeld dat informatie over je rijsnelheid via gps doorgeeft,
Het idee is dat je zo nooit meer te hard rijdt, en dat dat veiliger is, je kunt dus met vijf minuten je rijbewijs al kwijt zijn.

Ze worden steeds gekker, totdat alles echt vastloopt.
Cash is King, tegen de digitale slavernij.

Dyrck

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5453
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #82 Gepost op: 14 juli 2009, 08:15:02 »

:-D Dirk, druk op het werk zeker  :mrgreen:

Om inderdaad weer ff on-topic te geraken:
't Is inderdaad best wel druk op het werk momenteel.
De laatste dingen die voor de vakantie af moeten blijken er toch altijd meer te zijn, dan je dacht.
(Maar voor postings als dit maak ik wel ff tijd tussendoor, die 5 min.tikken van een posting maakt ook niets meer uit).
Gib mir Benzin
Es fließt durch meine Venen, Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren, Herz und Nieren sind Motoren

Dyrck

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5453
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #83 Gepost op: 14 juli 2009, 15:38:41 »

D'r gaan al stemmen op om jongens (!) in te enten tegen het baarmoederhalskankervirus (waarvan een klein % geïnfecteerde vrouwen ook echt kanker van krijgt
Net nog ff wat info gevonden hierover.
80% van de vrouwen komt in haar leven in aanraking met het Human Pappilloma virus
1% van de geïnfecteerde vrouwen ontwikkeld baarmoederhalskanker.

De roep alle jongens ook gevaccineerd zouden moeten worden tegen HPV is natuurlijk niet gebasseerd op een verdubbeling van de afzetmarkt.
Nee, jongens zouden mischien keelkanker kunnen krijgen als ze orale sex zouden hebben met een vrouw die HPV bij zich draagt.
Gib mir Benzin
Es fließt durch meine Venen, Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren, Herz und Nieren sind Motoren

Laurens

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1831
  • Tiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #84 Gepost op: 14 juli 2009, 18:15:26 »

Ik heb vandaag ontdekt dat 18 om 40 net niet past.
Yamaha FJ1200  '88 3CV-001nogiets

Mischa

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6499
  • Harmelen
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #85 Gepost op: 14 juli 2009, 22:40:26 »

Hmm, achterbrug inkorten? Kan beter achter tandje minder nemen dan.

Laurens

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1831
  • Tiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #86 Gepost op: 14 juli 2009, 23:25:16 »

Die is voor een gsxr een beetje prijzig. Ik rijd eerst wel even met een 17 tands, and als die een beetje af is, stop ik die 18 er wel in.
Yamaha FJ1200  '88 3CV-001nogiets

Mark_Vans

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6204
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #87 Gepost op: 15 juli 2009, 00:46:48 »

Laurens, waar heb jij die 40 gehaald.
Bij mij ligt er nu, dacht ik, een 39 op. Ik schrok inderdaad nogal dat een winkeldochter nog zo duur was.
FJ 1200 3CW, '89. Bluish Black
Triumph Tiger 1200 XRX Explorer '18
Meindl Bernina 2

Laurens

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1831
  • Tiel
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #88 Gepost op: 15 juli 2009, 08:44:39 »

Een onderdelenman hier in Tiel wist er eentje te vinden in Duitsland. Complete kettingset, met tandwielen naar keuze. De 40tands was de kleinste die hij kon krijgen, daarna werd het wel erg duur allemaal. Ik dacht rond de 45 euro zo uit mn hoofd.
Totaalprijs viel mee, en dan heb je een extra versterkte gouden ketting, yeeee. Past leuk bij de striping.
Yamaha FJ1200  '88 3CV-001nogiets

Mischa

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6499
  • Harmelen
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #89 Gepost op: 15 juli 2009, 20:03:00 »

Aj, das lastig dan idd
Pagina's: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 ... 1060   Omhoog
 

cuneate-rose