FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Natuurlijk mag ook onze Facebook pagina niet ontbreken.
Kijk hier voor de laatste informatie: Yamaha FJ Owners Club NL/BE

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: New To The Forum (en nu echt)  (gelezen 2032 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Richard M

  • Gast
New To The Forum (en nu echt)
« Gepost op: 24 december 2009, 15:36:10 »

Gegroet Allen,

Na me al driftig te hebben "ingelezen" op dit forum, heb ik eindelijk (weer) een FJ 1200. Een '91er dit keer, in het kleurenschema zwart/blauw met boerenbrons. Bijna tien jaar geleden had ik ook even een FJ en in de tussentijd heb ik diverse motoren gehad.

Ik heb de motor gekocht met wat lichte schade aan de kuip. Hij reed lekker, tijdens de proefrit en de daarop volgende 50km naar mijn achtertuin. Sindsdien staat hij daar in een tentje. Aangezien ik op het moment nog een andere motor heb (CBR 1000f) ga ik deze keer de FJ eerst eens grondig onder handen nemen, voordat ik hem dagelijks ga gebruiken.

De achterbrug is er inmiddels uit geweest, gespoten en weer terug geplaatst. De lagers waren nog goed. Ook heb ik het achterwiel vervangen. Door een 18" exemplaar van een oud type FZR 1000. Mijn keus voor dat wiel doet misschien wat wenkbrauwen fronsen. De bijbehorende bandenmaat (160/60 18) is welliswaar niet zo gangbaar meer, maar nog wel lang gebruikt op diverse BMW's. Zal dus nog wel even leverbaar blijven, in ieder geval de toerbanden. Dat is goed genoeg voor mij.
Het FZR-wiel staat gewoon erg goed. Het heeft dezelfde vormgeving met de drie licht gedraaide "spaken" als het origineel en de aanpassingen zijn minimaal. Hoe het rijdt kan ik helaas nog niet zeggen. Er is eerst nog wat werk te doen. Aangezien dat allemaal buiten moet gebeuren, gaat dat nu niet zo snel.

boeddah58

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14542
  • riel noord-brabant
Re: New To The Forum (en nu echt)
« Reactie #1 Gepost op: 24 december 2009, 16:10:19 »

goed gedaan, jochie... :mrgreen:
Discomfort endlessly has pulled itself upon me
Distracting, reacting
Against my will I stand beside my own reflection
It's haunting how I can't seem...

Gradje gas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3845
  • Valkenswaard, Noord-Brabant
Re: New To The Forum (en nu echt)
« Reactie #2 Gepost op: 24 december 2009, 16:27:45 »

good bizzy  :mrgreen:
FJ1200A 3XW
FJR1300A RP08
----------------------------------------------
Vallen is niet erg. Niet meer opstaan wel!

Nor

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14091
  • 't Zand N-H.
    • Arrow classic rock
Re: New To The Forum (en nu echt)
« Reactie #3 Gepost op: 27 december 2009, 10:39:17 »

Welkom Richard, lekker bezig met het FJtje. Hoewel ik de keuze voor een 18" achterwiel wel bijzonder vind. Als jij er maar lekker mee rijden kunt, hopelijk tot op een treffen, kunnen we het aanschouwen...    :mrgreen:
Jij weet toch ook wel, FJ1200 maakt het verschil tussen "beleving en kippevel"..

5x FJ. '85 t/m '92.

Richard M

  • Gast
Re: New To The Forum (en nu echt)
« Reactie #4 Gepost op: 27 december 2009, 17:01:45 »

Ach, zoals gezegd is die bandenmaat nog volop leverbaar. Een Pilot Road o.i.d. zal de komende jaren geen probleem zijn. Persoonlijk vind ik zo'n slof die aan weerskanten van het spatbord een centimeter uitsteekt niet echt fraai. 160 Is voor mij breed zat. Of het lekker stuurt, hoop ik snel uit te kunnen proberen.

Wie weet, als ik de smaak te pakken krijg, ga ik nog eens voor een andere achterbrug met velg  :-)
Pagina's: [1]   Omhoog