FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Natuurlijk mag ook onze Facebook pagina niet ontbreken.
Kijk hier voor de laatste informatie: Yamaha FJ Owners Club NL/BE

Pagina's: 1 2 [Allemaal]   Omlaag

Auteur Topic: vrachtwagens  (gelezen 4644 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jaahaa

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3519
  • Omdehoek
vrachtwagens
« Gepost op: 9 december 2004, 22:23:50 »

vanochtend is een 28 jarige motorrijder zwaar
gewond geraakt op de van brienenoordbrug
hij werd geraakt door een vrachtauto die van
baan verwisselde was vanochtend erg donker
en dan is zo'n vestje misschien toch wel handig
let zelf altijd errug op bij vrachtauto's wacht
zelfs liever even komt vanzelf een gaatje

Marcel

  • Clublid
  • Berichten: 2729
  • Meppel
vrachtwagens
« Reactie #1 Gepost op: 10 december 2004, 08:34:40 »

:(
Het wordt een beetje rustiger: Triumph sprint 1050 ST

Old School: FJ1100 84 ;)

sideburns

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3289
  • 's-Hertogenbosch
vrachtwagens
« Reactie #2 Gepost op: 10 december 2004, 09:35:09 »

Vestje had weinig geholpen vrees ik.

Op de weg zijn is een risico. Als je alleen bent heb je alleen te maken met de weg zelf, het weer  en je eigen fouten. Helaas is die weg zelden leeg, dus komen daar de fouten van andere weggebruikers bij.  Een erg onvoorspelbare factor helaas.

Wens hem veel sterkte.

ard

  • Berichten: 4960
  • ik wou dat ik een telefoon was
vrachtwagens
« Reactie #3 Gepost op: 10 december 2004, 14:16:30 »

vrachtwagens haal ik altijd met mach drie in die gasten doen van alles maar niet op de weg letten tuurlijk heb je ook goeden chaufeurs maar er zijn ook minder slechte kwakkwaks als je begrijpt wat ik bedoel  enyway is niet erg leuk

ard
Als de haan van huis is leggen de kippen eieren !!!!!

Ssssmoky

  • Gast
vrachtwagens
« Reactie #4 Gepost op: 10 december 2004, 21:42:36 »

Hey Ardtje,
 Ben ook truckdriver, doe altijd erg mijn best tijdens het rijden , maar denk er als motorrijder aan dat een truck veel punten heeft wat van binnen niet of niet goed te zien zijn (dode hoeken enz.), en als motorrijders scooters enz zowel links als rechts gaan inhalen, dan word het al helemaal moeilijk, maar als motorrijder ben je natuurlijk wel altijd de dupe, als het tot een aanrijding komt.

Vorige maand nog rij ik met 85 op A2 (met vrachtauto uiteraard) haalt een andere vrachtauto mij in met ongeveer 90, komt er plots een motor tussendoor, nou geloof maar dat ik ff stijf in de auto zat. Dus motorrijders zijn natuurlijk ook niet altijd goed bezig

Rem

  • Gast
vrachtwagens
« Reactie #5 Gepost op: 10 december 2004, 21:52:42 »

Beste Henri,

mag ik je meteen eeen vraag stelle .iets dat ik nooit begrepen heb .
Als je wordt ingehaald met een snelheidsverschil van 5 km waarom laat je dan niet je snelheid tijdelijk zakken van 85 naar 75 of 80 dan is die sukkel die zo graag sneller(5km) wil zijn. in iedergeval je voorbij.
heb je dat gehad ,en in mijn voordeel( laat ik eerlijk zijn), ;dan is de linker baan ook weer eerder vrij.       toch...............?

snap al helemaal niet dat hij je inhaalt met 90 (maar van jou ook niet.)

ik kijk uit naar je reactie    

dit was een serieuze vraag ik wil het echt graag weten.

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12627
vrachtwagens
« Reactie #6 Gepost op: 10 december 2004, 21:56:52 »

Er niet naast gaan hangen ,als hun in de bocht hangen, omdat er wat uit kan vallen, niet de bedoeling, maar gebeurt soms,
ook omdat de een voorlaadt, en de ander ermee verder moet, en de een niet weet,wat voor omstandigheden de ander meemaakt,of er laadpersoneel is, die alleen aan de belading denken en niet aan het rijtechnische gedeelte,
heb in italie eens een verse chauffeur ,die 25 ton op de eerste helft  van de trailer geladen had, de boel laten omzetten, zulken solliciteren naar ongelukken, en dit zijn ook echt geen lichten in deze wereld.  
als de ene truck vlak achter de andere rijdt, kan hij willen inhalen, al of niet zich wat aantrekkend van een inhaalverbod,
vlot inhalen is inderdaad het beste, ben je hem weer kwijt,
slaap is voor de chauffeur de grootste vijand, vooral in de schemering valt het tegen om de oogjes open te houden,of als het erg warm is, er zijn bedrijven die rustig tegen hun chauffeur zeggen ,na een nachtje door te hebben gereden, dat ze er maar weer een nieuwe tachograaf schijf in moeten doen ,en nog een dagje door moeten rijden,er zijn er die onder het rijden televisie kijken, de krant lezen, de laatste tijd twee verhalen gelezen van een scandinavier met teveel op, oostblok chauffeurs vertrouw ik ook niet qua alcoholgebruik, de hollander valt wel mee ,wat dit betreft.
ben in italie brandstofchauffeurs tegen gekomen, die s'morgen al een likeurtje bij de koffie namen, en dat in een mistige week,
en tegen 40 ton of meer leg je het op je brommertje geheid af.
Cash is King, tegen de digitale slavernij.

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12627
vrachtwagens
« Reactie #7 Gepost op: 10 december 2004, 22:16:33 »

rem ,je rijdt niet voor de flauwe kul in de rondte, als je voor iedere inhaler je gas los moet laten, krijg je je adressen niet weg op die dag, dus de werkdruk zorgt ervoor, dat je niet van het gas of de cruisecontrol afgaat, ook de begrenzer is een achterlijk ding,voor die tijd gaf je even iets meer gas, en je was er voorbij, slome oostblokkers en oude baasjes  vlot inhalend, maar de branche weet niets, en de ministers wel, je richt je op de witte strepen langs de weg, en je hebt graag wat zicht op de weg, omdat je een lange remweg hebt, en meestal 40 ton moet stoppen, dus het inhalen is ook voor de veiligheid, er moet gewoon weer ouderwets gas gegeven kunnen worden, zou vast file's schelen, maar de regering zal nooit een fout toegeven, eerder nog meer electronica toevoegen, terwijl het waarschijnlijk met wat terugdraaien van oude maatregelen op te lossen is, het gaat ook om macht en co2 uitstoot, hun denken dat langzamer veiliger is, is ook niet zo, maar zolang we burgermannetjes of wijven minister van verkeer laten worden, schiet het nooit op
Cash is King, tegen de digitale slavernij.

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12627
vrachtwagens
« Reactie #8 Gepost op: 10 december 2004, 22:18:28 »

he mijn berichten teller hangt!    RUUD!!!   RUUUUUUUUUUD!!!!!!
Cash is King, tegen de digitale slavernij.

jaahaa

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3519
  • Omdehoek
vrachtwagens
« Reactie #9 Gepost op: 10 december 2004, 22:18:41 »

ik had ook geschreven dat het erg donker was die
ochtend en merk zelf dat de meeste motorrijders
met donkere kleding rijden  als er licht op schijnt
heb je reflektie van allerlei strepen enzo maar als
die chauffeur hem al had kunnen zien scheen er
geen licht op zijn reflektiestrepen dus was hij waar-
schijnlijk onzichtbaar
dat bedoel ik ook met erg voorzichtig zijn met
vrachtauto's ga er zelf maar vanuit dat hij mij niet
ziet

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12627
vrachtwagens
« Reactie #10 Gepost op: 10 december 2004, 22:27:40 »

Waar je ook mee moet rekenen ,dat de banden kunnen klappen ,er zit zo.n 8 bar is, dus het knalt goed, maar als bestuurder hoor je dat niet eens altijd, wel eens geluisterd hoeveel lawaai een autobahn maakt?, dus je schrikt er waarschijnlijk van en dan kun je ook nog stukken band voor je motor of voor je body krijgen,
en dat kunnen echt grote stukken zijn, nu weet ik ook een verhaal van een paar "collega's" die een motorrijder die in de regen tussen hen door wou gesandwiched hebben, niet helemaal ,maar wel zo dat hij in het spatwater van beide trucks reed, "geinig" natuurlijk, maar als motorrijder heb je dan totaal geen zicht meer., niet alle zijn even medemenselijk helaas .
Cash is King, tegen de digitale slavernij.

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12627
vrachtwagens
« Reactie #11 Gepost op: 10 december 2004, 22:29:24 »

oh nee, teller hangt niet,  :?  :D
Cash is King, tegen de digitale slavernij.

ard

  • Berichten: 4960
  • ik wou dat ik een telefoon was
vrachtwagens
« Reactie #12 Gepost op: 11 december 2004, 00:01:00 »

IK vind dat een ieder zijn werk goed en verandwoordelijk moet uit(kunnen) voeren en als laatste de chaufer zelf blijft ten ALLER tijden verandwoordelijk voor zijn gedrag op de weg en flauwe kul als douw er maar weer een andere schijf in na een nachtje door gereden te heben is de grootste stieren stront die er bestaat
mensen die deze beslissingen nemen weet echt niet wat dat inhoud en kunnen ook
niet de gevolgen inzien stieren stront dat is het

kep zelf aan het hekkie mogen uitleggen waarom ik inslaap gevallen ben en draag hier ook de gevolgen van volledig terecht maar mensen mensen bezef waar je mee bezig bent

en voor alle goede chaufers =D>  ga zo door anders hebben we morgen niks te kannen en zijn alle schappen in de supermarkt leeg

ard
Als de haan van huis is leggen de kippen eieren !!!!!

Crazy

  • Gast
vrachtwagens
« Reactie #13 Gepost op: 11 december 2004, 14:12:57 »

Ik ben ooit geraakt door rubber van een geklapte vrachtwagenband.

Ik haalde op de A2 een vrachtwagen in toen zijn band klapte, ikke was 20 jaar op een CB750 F1..........heb een uur op een parkeerplaats gerookt en gerookt om een beetje tot rust te komen, sjesus wat een klap en wat een schrik!

vr3506

  • Gast
vrachtwagens
« Reactie #14 Gepost op: 11 december 2004, 15:24:52 »

Citaat

oh nee, teller hangt niet,  

jammer :twisted:

ff serieus, waar rijdt jij zoal naar toe, een specifiek land, of is dat iedere keer weer anders

Dan

  • Gast
vrachtwagens
« Reactie #15 Gepost op: 11 december 2004, 17:56:30 »

Ik ga er standaard van uit dat ik door geen een medeweggebruiker gezien wordt en als blijkt dat ik wel gezien wordt dan valt dat weer alleszins mee.

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7494
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
vrachtwagens
« Reactie #16 Gepost op: 11 december 2004, 20:40:00 »

Ga op een normale manier met elkaar om. Vergeef elkaar de fouten en geef elkaar de ruimte. Als ik zie dat een vrachtauto een andere wil inhalen en het mag op dat baanvak, dan laat ik hem er altijd tussen. Die mensen doen ook gewoon hun werk. Ik heb ook een miljoen kilometer voor mijn werk op de weg gezeten. Niet in een vrachtwagen maar toch. Ik heb teveel meegemaakt om mij er nog druk over te maken.
Verder kies ik mijn plaats op de weg altijd zo dat ik de bestuurder van de (vracht)auto zelf in de spiegels kan zien. Je kunt erop vertrouwen dat hij jou dan ook ziet.
Hoe belangrijk dit is ondervond ik pas zelf. Ik heb namelijk een gesloten Mercedes bus. Zo eentje zonder ramen. Op een 80 kilometer weg kwam mij plotseling een motorrijder voorbij die ik niet had gezien. Vlak voordat ik een vrachtwagen wilde inhalen. Waarschijnlijk heeft hij een tijd vlak achter me gereden maar door het gebrek aan ramen had ik hem dus niet opgemerkt. Maar ik schrok me het lazerus.
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12627
vrachtwagens
« Reactie #17 Gepost op: 11 december 2004, 22:22:48 »

eelco,

klein dodehoekspiegeltje in je linkerspiegelrechterbovenhoek plakken!
Cash is King, tegen de digitale slavernij.

der Bomber

  • Gast
vrachtwagens
« Reactie #18 Gepost op: 11 december 2004, 23:28:29 »

Citaat

Verder kies ik mijn plaats op de weg altijd zo dat ik de bestuurder van de (vracht)auto zelf in de spiegels kan zien. Je kunt erop vertrouwen dat hij jou dan ook ziet.


Eelco, met het "vertrouwen" bedoel je vast en zeker dat het gezien je positie op dat moment zeker is dat je zichtbaar bent. Of een bestuurder je ook daadwerkelijk ziet is weer een ander verhaal.
Ik vertrouw er altijd op dat men niet kijkt....

Greetings,   der Bomber.  8)

Rem

  • Gast
vrachtwagens
« Reactie #19 Gepost op: 11 december 2004, 23:46:05 »

Citaat

ff serieus, waar rijdt jij zoal naar toe, een specifiek land, of is dat iedere keer weer anders


"Dat" is taalkundig een mooie zin. :wink:
Pagina's: 1 2 [Allemaal]   Omhoog