Er niet naast gaan hangen ,als hun in de bocht hangen, omdat er wat uit kan vallen, niet de bedoeling, maar gebeurt soms,
ook omdat de een voorlaadt, en de ander ermee verder moet, en de een niet weet,wat voor omstandigheden de ander meemaakt,of er laadpersoneel is, die alleen aan de belading denken en niet aan het rijtechnische gedeelte,
heb in italie eens een verse chauffeur ,die 25 ton op de eerste helft van de trailer geladen had, de boel laten omzetten, zulken solliciteren naar ongelukken, en dit zijn ook echt geen lichten in deze wereld.
als de ene truck vlak achter de andere rijdt, kan hij willen inhalen, al of niet zich wat aantrekkend van een inhaalverbod,
vlot inhalen is inderdaad het beste, ben je hem weer kwijt,
slaap is voor de chauffeur de grootste vijand, vooral in de schemering valt het tegen om de oogjes open te houden,of als het erg warm is, er zijn bedrijven die rustig tegen hun chauffeur zeggen ,na een nachtje door te hebben gereden, dat ze er maar weer een nieuwe tachograaf schijf in moeten doen ,en nog een dagje door moeten rijden,er zijn er die onder het rijden televisie kijken, de krant lezen, de laatste tijd twee verhalen gelezen van een scandinavier met teveel op, oostblok chauffeurs vertrouw ik ook niet qua alcoholgebruik, de hollander valt wel mee ,wat dit betreft.
ben in italie brandstofchauffeurs tegen gekomen, die s'morgen al een likeurtje bij de koffie namen, en dat in een mistige week,
en tegen 40 ton of meer leg je het op je brommertje geheid af.