FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Natuurlijk mag ook onze Facebook pagina niet ontbreken.
Kijk hier voor de laatste informatie: Yamaha FJ Owners Club NL/BE

Pagina's: [1] 2 3 4 5  Allemaal   Omlaag

Auteur Topic: 60 leden...  (gelezen 11202 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7494
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
60 leden...
« Gepost op: 27 april 2005, 23:59:14 »

Zo'n 60 leden...

Dat is het trieste aantal officiele OCMers die wij op dit moment hebben. Niet op het forum, dat zijn er meer dan 115. Maar wel op de bankrekening. En das niet best.

Zoals iedereen zal begrijpen kost de club geld om te bestaan. Jaarlijks moet er een bijvoorbeeld een bedrag worden gedoneerd aan de Kamer van Koophandel, aan de bank voor de zakelijke rekening en aan de provider waar de website is ondergebracht.
En dat alles moet nu dus betaald worden door 60 leden, waarvoor wij ze hartelijk willen danken.

Het kan verschillende redenen hebben dat mensen niet betaald hebben:
-De manier waarop we nu de leden laten betalen is te vrijblijvend.
-De contributie is te hoog.
-De verschillen tussen OCM en Forum Member zijn te klein.
-De club voldoet niet aan de verwachting van nieuwe leden.
-?

Als bestuur maken wij ons ernstig zorgen over de huidige situatie. We groeien dus niet. We krimpen! En niet zo'n klein beetje ook. We zijn dus blijkbaar niet op de goede weg.
Er zal dus iets moeten veranderen. En dat gaat er.

We zullen voor volgendjaar over gaan tot betaling via een accept girokaart. Dat kost extra geld maar blijkbaar is het nodig om ons tot betaling over te halen. Wil je geen lid meer blijven dat die je je lidmaatschap 4 weken voor het einde van het jaar op te zeggen.

De contributie gaat worden gehalveerd met terug werkende kracht. Dat wil zeggen dat de mensen die nu 25 Euro hebben betaald dit gedaan hebben voor twee jaar.
Wil je aan het eind van het jaar van je lidmaatschap af dan krijg je een jaar gerestitueerd. Alle OCM's worden met klem verzocht in een persoonlijke e-mail en/of PB om nog te betalen voor dit jaar. Dat zal dus 12 Euro bedragen.
Alle nieuwe aanmeldingen gaan een Euro per maand betalen. Meld je je dus aan in februari dan betaal je 11 Euro. in novenmber betaal je 2 Euro.
Nu zul je zeggen: Ik heb 25 betaald, mensen die nog steeds geen geld hebben over gemaakt betalen maar 24 per twee jaar. Dat klopt. En van dat verschil gaat het bestuur een biertje drinken  Serieus: mensen die daar een probleem mee hebben kunnen bij mij persoonlijk hun Euro komen ophalen.

De verschillen tussen OCM en FM zullen niet (veel) groter worden. We kunnen voor 60 leden nou eenmaal geen clubblad of iets dergelijks oprichten. En rigoreus het forum afsluiten helpt ook niet mee aan een groei van de club. Met het kleine verschil tussen OCM en FM zullen we dus moeten leren leven. Maar vergeet niet dat de club van ons allen is. We hebben geen bestaansrecht meer als er geen geld binnen komt. We gaan terug naar de basis. Dus geen dure investeringen en lidmaatschappen van andere verenigingen. Maar we hebben de financiele ondersteuning van de leden wel heel erg nodig. Dus het vriendelijke verzoek aan alle regelmatige forumbezoekers: Wordt OCM, betaal een Euro in de maand voor het voortbestaan van onze gezellige club, vraagbaak, onderdelen ruil, ouwehoerhoekje, marktplaats en noem maar op. En aan alle OCM's die nog niet hebben betaald: Doe het alsjeblieft. Giro 5037817 tnv Yamaha FJ Owners Club Nieuwerkerk a/d IJssel Ondersteun je club!

Om de club meer op de kaart te gaan zetten zullen we meer aan de weg moeten gaan timmeren. Daarom is er in het bestuur het plan gerezen om volgend jaar een grote internationale FJ meeting te organiseren. Compleet met persberichten, TV enz. We moeten gewoon meer leden genereren en gaan dat op deze manier proberen. Ook zullen de forummembers meer worden betrokken bij meetings en ritten. Men moet kunnen proeven aan het gezellige sfeertje.
Wij zullen deze plannen nog uitgebreid met de toercommissie moeten doorspreken en nog niets is zeker. Maar de plannen zijn er wel.
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

Rem

  • Gast
60 leden...
« Reactie #1 Gepost op: 28 april 2005, 09:05:59 »

spijkers met koppen geslagen =D>
net als een verkering ,als je te hard van stapel loopt gewoon een stapje terug doen ,en rustig aan verder op bouwen \:D/

Eric

  • Gast
60 leden...
« Reactie #2 Gepost op: 28 april 2005, 09:27:24 »

Ik heb pas geleden zelfs nog gevraagd of ik moest betalen.
Echter vanwege de bestuurlijke malaise werd mij verzocht hier mee te wachten.

Bij deze ga ik mijn contributie dan direct overmaken.

nb ik neem aan dat het Nieuwerkerk aan de IJssel is?   :wink:

The O

  • Gast
60 leden...
« Reactie #3 Gepost op: 28 april 2005, 09:34:08 »

Ik wilde m'n Lidmaatschap op 20/21/22 mei met een PROOST!!! beklinken.
Trekt de club dat nog of moet ik me alvast maar aanmelden.....?

Rem

  • Gast
60 leden...
« Reactie #4 Gepost op: 28 april 2005, 09:35:39 »

waarom ga je vragen "of" je moet betalen?
dat doe je toch gewoon, als je lid van een club bend?

het enige dat je kan vragen is waar of hoe te betalen.

Deze tekst is gedeeltelijk door het bestuur aangepast. Persoonlijke mededelingen aan medeleden graag per PB

mutsie prutsie

  • Gast
60 leden...
« Reactie #5 Gepost op: 28 april 2005, 09:44:32 »

Citaat van: The O
Ik wilde m'n Lidmaatschap op 20/21/22 mei met een PROOST!!! beklinken.
Trekt de club dat nog of moet ik me alvast maar aanmelden.....?



hoe sneller je betaal des te snelle hoor je officieel bij dit gezellig clubje!!!!!!!!!  :wink:

En je mag het natuurlijk altijd beklinken op het friesland treffen!!!!!!!

Groetjes Gabriella

Eric

  • Gast
60 leden...
« Reactie #6 Gepost op: 28 april 2005, 09:49:54 »

Citaat van: Rem
waarom ga je vragen "of" je moet betalen?
dat doe je toch gewoon, als je lid van een club bend?

het enige dat je kan vragen is waar of hoe te betalen.

Een gedeelte van deze tekst is door het bestuur aangepast. Persoonlijke mededelingen aan medeleden graag per PB


Niet zo moeilijk.  Vanwege de strubbelingen vroeg ik mij af naar welk rekening nummer ik moest betalen. dus werd mij te verstaan gegeven te wachten.
Het lijkt mij logisch dat je geen geld overmaakt naar iemand die meld te gaan vertrekken.

Een gedeelte van deze tekst is door het bestuur aangepast. Persoonlijke mededelingen aan medeleden graag per PB

The O

  • Gast
60 leden...
« Reactie #7 Gepost op: 28 april 2005, 10:46:53 »

Je hebt helemaal gelijk Eric,
De vorige club waarvan ik lid was (Duikvereniging), was de penningmeester namelijk goed voor zichzelf. Altijd de mooiste apparatuur. Bleek dat hij de NOB gelden gedeeltelijk niet overmaakte en contributie voor zichzelf gebruikte. Alleen leden die erom vroegen kregen een bewijs van inschrijving voor het NOB.
Zo'n onzekere situatie werkt nou eenmaal financieel gevoelige gevolgen in de hand.
Wat niet wil zeggen dat de ex-penningmeester(es) van deze club zoiets zou hebben gedaan hoor  :!:

Maar aangezien alle bestaansrecht valt of staat met (financi?le) draagkracht en de club me nu redelijk stabiel en, zoals Gabriella beweert, gezellig is, durf ik me wel aan te sluiten  (ik ben nieuw dus ken ik niet de oude situatie).  Uiteindelijk gaat het dan 'slechts' om  12 euro (nog geen halve tank!) voor gebruik van onbetaalbare kennis en bereidheid.
Maar niet drammen want ik rij tenslotte pas per 13 april jl. een FJ :!:

Ik meld me bij deze aan als OCM per 1 mei 2005 :!:  :D
 =D>  =D>  =D>  =D>  =D>  =D>  =D> voor mezelf.
Maar dan wil ik daar nog steeds op proosten!!!
En dan vooral met jou Gabriella :twisted:
Dramkont!

The O

  • Gast
60 leden...
« Reactie #8 Gepost op: 28 april 2005, 10:48:41 »

Waar moet ik tekenen?

ard

  • Berichten: 4960
  • ik wou dat ik een telefoon was
60 leden...
« Reactie #9 Gepost op: 28 april 2005, 10:56:01 »

dramkont??????

zal eens goed kijken of ik een dramkont kan vinden :lol:

ard
Als de haan van huis is leggen de kippen eieren !!!!!

The O

  • Gast
60 leden...
« Reactie #10 Gepost op: 28 april 2005, 10:58:22 »

....Die dus ook meenemen ARD!!!! :)

Eric

  • Gast
60 leden...
« Reactie #11 Gepost op: 28 april 2005, 11:30:10 »

trouwens .

Als blijk van vetrouwen heb ik "per ongeluk" 25 euro overgemaakt.

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7494
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
60 leden...
« Reactie #12 Gepost op: 28 april 2005, 11:40:13 »

Citaat van: Eric
Als blijk van vetrouwen heb ik "per ongeluk" 25 euro overgemaakt.


Geweldig. Dan ben je de komende anderhalf jaar dus nog niet van ons af!
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

The O

  • Gast
60 leden...
« Reactie #13 Gepost op: 28 april 2005, 11:47:18 »

Eric foei!!
Had jij zoveel achterstand?  :lol:  :lol:

Eric

  • Gast
60 leden...
« Reactie #14 Gepost op: 28 april 2005, 11:49:22 »

nee zoveel loop ik voor!!!  :!:  :!:  :!:

Ik ben nog verplicht lid tot eind 2006  8)
Pagina's: [1] 2 3 4 5  Allemaal   Omhoog
 

cuneate-rose