FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Volg clubnieuws ook via Twitter:
https://twitter.com/FJownersclub

Pagina's: 1 [2] 3  Allemaal   Omlaag

Auteur Topic: = Klote  (gelezen 5242 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12624
Re: = Klote
« Reactie #15 Gepost op: 13 januari 2007, 21:50:55 »

Quote Dirk.,

"Bij Motoport verkopen ze een 'throttle rocker'.
Da's een soor 'lepel'die je om de gashandle schuift.
Daar rust de palm van je hand op, waardoor je niet continu hoeft te knijpen in het handvat.
helpt mij prima bij lange ritten".

ik vermouth dat ik die dingen bedoel.,
Cash is King, tegen de digitale slavernij.

Dyrck

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5453
Re: = Klote
« Reactie #16 Gepost op: 14 januari 2007, 08:41:00 »

Volgens mij bedoelen we inderdaad beide dit ding.
Gib mir Benzin
Es fließt durch meine Venen, Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren, Herz und Nieren sind Motoren

Rem

  • Gast
Re: = Klote
« Reactie #17 Gepost op: 15 januari 2007, 11:25:23 »

ga eens rijden zonder kuipruit en probeer of de wind druk je polssen verlicht .
dan kan je weer iets uitsluiten.
sommigge handschoenen hebben een foom laag op de plek waar je je stuur vasthoud die kunnen je pols op een onnatuurlijke marnier je stuur laten vasthouden .das nie goe.
draai met post elastiek een bobbel op je handsvat om ermee te experimenteren.
of duw je elebogen meer naar buiten met rijden.
ik heb zelf een langere inbusbout in de clip-one gedaan en een busje eronder(stukje metalen gordijnrails van een valletje dat je oma voor het raam heeft die je ook van hout kan kopen)
daardoor komt mijn stuur 3 cm hoger en dat in combinatie met een zadel waarmee ik korten op de tank zit maakt het een beetere zithouding.
het is een beetje brainstormen maar mischien heb je er iets aan.

Mark_Vans

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6212
Re: = Klote
« Reactie #18 Gepost op: 15 januari 2007, 11:28:11 »

Rem,

Hou je dan nog wel genoeg ijzer over om de clip-ons veilig op de poten vast te zetten?
FJ 1200 3CW, '89. Bluish Black
Triumph Tiger 1200 XRX Explorer '18
Meindl Bernina 2

Rem

  • Gast
Re: = Klote
« Reactie #19 Gepost op: 15 januari 2007, 11:30:48 »

heb iets gesmokkelt inderdaad ,maar het hangt ervan af hoehoog je in je voorfork zit met je balhoofd.
het is maar een brainstorm en ik weet niet hoe het met een fj-600 eruitziet.

Mark_Vans

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6212
Re: = Klote
« Reactie #20 Gepost op: 15 januari 2007, 13:14:33 »

Als je de voorvorkpoten verder door de kroonplaat laat steken, zakt de motor verder naar voren en ben je het beoogde effect kwijt.
Toch? Naja, we hebben het over millimeters.
FJ 1200 3CW, '89. Bluish Black
Triumph Tiger 1200 XRX Explorer '18
Meindl Bernina 2

Rem

  • Gast
Re: = Klote
« Reactie #21 Gepost op: 15 januari 2007, 13:42:42 »

mag ik het anders formulerren Mark ?
het beoogde effect heeft dan een bijeffect.

nu ben ik opzich al een bij effect dus dan voel ik me best thuis.(hehe)
----------------------------------
heb er geen komma? of andere leestekens bij gedaan dus.
laat die bij maar zoemen .

geinig man.
Rem (die weer bijdehandjes heeft gegeten.)

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7493
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Re: = Klote
« Reactie #22 Gepost op: 15 januari 2007, 15:01:30 »

Ik ben ook geopereerd aan CTS. Links een blijvende beschadiging. Niet omdat het fout gegaan is maar omdat ik veel te lang heb gewacht met opereren. Ook heeft de huisarts mij 3 of 4 keer gespoten wat helemaal niet goed is. Ik heb dus vooral last van mijn duim als ik langere ritten rij (koppelen).
Als je last hebt van je gas-hand zou je zo'n lepel op je gashandel kunnen overwegen. Is ff wennen maar werkt wel goed.
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

Rem

  • Gast
Re: = Klote
« Reactie #23 Gepost op: 15 januari 2007, 15:26:23 »

sideburns

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3289
  • 's-Hertogenbosch
Re: = Klote
« Reactie #24 Gepost op: 16 januari 2007, 22:31:10 »

Ehh, klinkt heel dom, maar je stuur loslaten?

Hoe zwaar gaat je gas?
Gaat die zwaar, dan ga je knijpen en wordt het lastig, maar je stuur dient alleen om je remhandle en gas+knipperbediening een plaats te geven.

Verder duw je ertegen als je een bocht in wil.

Steunen op je armen zou je kunnen verminderen door meer " aan je rug te gaan hangen"
Probeer maar eens tijdens het rijden je stuur wat losser vast te houden door niet meer op je armen te leunen.

Ik merk dat ik bij lange afstanden op mijn armen leun, terwijl ik bij wat sportiever rijden, nauwelijks het stuur belast.


Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7493
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Re: = Klote
« Reactie #25 Gepost op: 17 januari 2007, 16:00:22 »

Maakt niet veel uit of het gas zwaar gaat. Wat langer in de zelfde positie houden van je hand geeft al problemen bij CTS. Loslaten is een idee en werkt ook wel even maar is wel lastig met je gashand.
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

sideburns

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3289
  • 's-Hertogenbosch
Re: = Klote
« Reactie #26 Gepost op: 17 januari 2007, 19:42:17 »

Veel bochten is de oplossing.

Veel bochten=veel afremmen=gasloslaten en weer erop= niet de hele tijd in zelfde positie

;)

Crazy

  • Gast
Re: = Klote
« Reactie #27 Gepost op: 17 januari 2007, 21:08:43 »

Veel bochten is altijd de oplossing; voor ieder probleem!

Mark_Vans

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6212
Re: = Klote
« Reactie #28 Gepost op: 17 januari 2007, 22:51:34 »

Kun je een gecombineerd gas- rempedaal laten fabriceren?
FJ 1200 3CW, '89. Bluish Black
Triumph Tiger 1200 XRX Explorer '18
Meindl Bernina 2

Crazy

  • Gast
Re: = Klote
« Reactie #29 Gepost op: 18 januari 2007, 07:21:04 »

Wat ook een idee kan zijn: duimgas.
Pagina's: 1 [2] 3  Allemaal   Omhoog