FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Natuurlijk mag ook onze Facebook pagina niet ontbreken.
Kijk hier voor de laatste informatie: Yamaha FJ Owners Club NL/BE

Pagina's: 1 2 3 4 5 [6] 7  Allemaal   Omlaag

Auteur Topic: systeemhelm of integraal  (gelezen 26282 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jaahaa

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3519
  • Omdehoek
Re: systeemhelm of integraal
« Reactie #75 Gepost op: 17 september 2008, 16:06:11 »

Nog ff wachten Miel en je hebt als hij je lekker zit (Schubethkop) alles ineen, ga er zelf als hij me lekker zit zeker voor sparen nog stiller dan mijn S1 prima  :mrgreen:

Een systeemhelm die aanvoelt als een integraalhelm
Vanaf medio Oktober is het zover! Dan komt de ultieme sport/tour helm op de markt; de Schuberth C-3. Een systeemhelm die dusdanig compact, licht en comfortabel is, dat de helm aanvoelt als een integraalhelm. De nieuwe Schuberth C-3 voorziet in alles wat een motorrijder bij vele (dagelijkse) km’s maar kan wensen:
·De stilste motorhelm ter wereld: Met de nieuwe C-3 zet Schuberth een nieuwe standaard op het gebied van geluidsniveau op de motor. Een nog niet eerder behaald geluidsniveau van 84 decibel bij 100 km/h maakt de C-3 de stilste helm ter wereld. Dit is zelfs stiller dan de stilste integraalhelm ter wereld; Schuberth S-1 Pro!
·Optimaal zicht: Het vizier is standaard voorzien van een officieel Pinlock condensvrij vizier. In de slechtste weeromstandigheden bent u met de nieuwe C-3 gegarandeerd dat u geen hinder zult ondervinden van condensaanslag aan de binnenzijde van het vizier. Daarnaast geniet u van het comfort van een volledig ingebouwd zonnevizier welke eenvoudig met één hand te bedienen is.
·De lichtste systeemhelm: Met een gewicht van 1570 gram (inclusief zonnevizier en Pinlock) is de C-3 de lichtste in zijn soort. In combinatie met de beste aerodynamische uitlijning biedt de Schuberth C-3 een uniek draagcomfort.
·Communicatie: De Schuberth C-3 is direct voorbereid voor het Schuberth Bluesonic communicatiesysteem. Hiermee kunt u communiceren met uw passagier, andere motorrijders, telefoon en ondertussen geen aanwijzing missen van uw navigatiesysteem. En dit alles volledig draadloos!

Menno

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7933
Re: systeemhelm of integraal
« Reactie #76 Gepost op: 17 september 2008, 16:28:06 »


@Jaahaa:  aandelen Schuberth gekocht ?  :wink:

jaahaa

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3519
  • Omdehoek
Re: systeemhelm of integraal
« Reactie #77 Gepost op: 17 september 2008, 16:31:57 »

Nee maar wel errug tevreden over mijn huidige S1 maar die word ouder en viezer.
Dus tijd voor iets nieuws ff passen of ze de vorm niet verandert hebben.

peter de mey

  • Gast
Re: systeemhelm of integraal
« Reactie #78 Gepost op: 17 september 2008, 20:35:04 »


·De lichtste systeemhelm: Met een gewicht van 1570 gram (inclusief zonnevizier en Pinlock) is de C-3 de lichtste in zijn soort.


De Uvex Helix RS 750 Carbon weegt slechts 990gram...Daar is een Shubert een lomp ding tegen.

http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/10207048/Categories/motorradhelme-Helmets/UVEX-Helmets/Uvex-Helix-RS-750-Carbon

Komt nog eens bij dat de UVEX beter bestand is tegen schokken dan de Shubert..

http://demotorsite.clint.be/index.php?option=com_content&task=view&id=1505

Naar horen zeggen voel je niet eens dat je een helm op je kop hebt....

jaahaa

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3519
  • Omdehoek
Re: systeemhelm of integraal
« Reactie #79 Gepost op: 17 september 2008, 20:53:17 »

Met 990 gram heb je wel een punt maar zo te zien staat de S1 er in die test niet bij en in alle andere testen die ik zie staat dat de S1 veruit de stilste helm is  ook is dit een test uit begin 2008 dus de nieuwe C3 is in die test niet te vinden komt pas in oktober op de markt.
Iedereen zijn keuze natuurlijk.

ivarpiet

  • Gast
Re: systeemhelm of integraal
« Reactie #80 Gepost op: 18 september 2008, 11:31:57 »

En die UVEX moet je maar net lekker zitten. Das ook nog geen zekerheid.

Meatpoint

  • Gast
Re: systeemhelm of integraal
« Reactie #81 Gepost op: 18 september 2008, 11:41:06 »

wat ikjammer vind is dat de prijzen behoorlijk zijn, daarmee wil ik niet betwisten of ze het waard zijn of niet. maar om 400 + euro uit te geven aan een helm vind ik persoonlijk best veel.
ik heb eens gezocht naar de nolan n103, de advies prijs ligt ook op 350 euro maar ik heb hem al gezien voor 269 en dat is toch een behoorlijk verschil.

jaahaa

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3519
  • Omdehoek
Re: systeemhelm of integraal
« Reactie #82 Gepost op: 18 september 2008, 11:50:21 »

Dat geld voor elke helm hij moet je lekker zitten, elk merk heeft zijn eigen pasvorm aan de binnenkant.
Rijd je veel dan is een slecht zittende/passende helm ook een ramp.
Ja "duur" dat is idd zo.
Maar een goede helm gaat toch jaren mee dan valt het bedrag per jaar teruggerekend weer mee.
Miel jij had toch speciale inbouw wensen, dan word de keuze kleiner en meestal gelijk duurder  :buck2:

Meatpoint

  • Gast
Re: systeemhelm of integraal
« Reactie #83 Gepost op: 18 september 2008, 15:32:37 »

klopt,  :buck2:
als ik iets nieuws nodig heb ga ik meestal kijken hoe ik het wil gebruiken, wat de beste opties zijn enz. vervolgens ga ik kijken of het ook haalbaar is. was zowiezo niet van plan om de inbouwset gelijk met de helm te kopen. moet nog wat overhebben voor een lijstje met sinterklaas en verjaardag  :wink:

maar ik moet eerlijk zeggen dat ik soms tot de conclusie kom dat mijn wens niet haalbaar is voor mijn portemonee en dan stel ik men eisen wat bij. maar zover ben ik nog niet.
ik ben eigenlijk op zoek naar een motorzaak die alle merken helmen op de plank heeft liggen zodat ik ze in 1 keer kan passen. nu ben ik al aan het kijken wie wat verkoopt maar ze zien je ook niet altijd graag alleen komen binnenlopen om te passen. niet dat me dat wat uit maakt, maar het vergelijkt wat makkelijker als je ze samen ziet.
ik ben nog nooit bij louis in aken geweest, hebben ze daar veel???

jaahaa

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3519
  • Omdehoek
Re: systeemhelm of integraal
« Reactie #84 Gepost op: 18 september 2008, 16:44:32 »

Ik had begrepen van een motorzaak, dat dat bijna niet voorkomt omdat sommige helmmerken
niet samen met bepaalde anderen verkocht willen worden.
Vandaar ook dat voor sommige merken een dealerschap bestaat ( en dat zijn ze kwijt als ze merk x erbij willen verkopen.
Maar je kan nu wel kijken naar de inbouwmogelijkheden van sommige helmen dan kan je de inhoud alsnog in je schoen onder de boom krijgen.

Meatpoint

  • Gast
Re: systeemhelm of integraal
« Reactie #85 Gepost op: 1 februari 2009, 10:42:53 »

moet er toch maar eens van komen, tijdens de sneeuw en gladheid niet veel gereden.
ik zie dat veel zaken de schuberth C3 hebben maar ik kan nergens iets vinden over een communicatiesysteem wat bij de helm hoort zoals bij de Nolan . klopt dat?

ivarpiet

  • Gast
Re: systeemhelm of integraal
« Reactie #86 Gepost op: 1 februari 2009, 12:08:22 »

@Meatpoint: google dit maar eens: Schuberth Bluesonic

Krijg je aardig wat info over.

Kijk ook ff op: http://www.splashdesign.nl/

Zij zijn dealer van dit systeem. :mrgreen:
« Laatst bewerkt op: 1 februari 2009, 12:14:43 door ivarpiet »

Meatpoint

  • Gast
Re: systeemhelm of integraal
« Reactie #87 Gepost op: 8 februari 2009, 17:56:19 »

heb gemaild en ook al wat bedrijven gekregen die het verkopen. wat voor mij opvalt is dat motoport Echt geen dealer is en motoport eindhoven wel.
mijn oog is gevallen op motomoda in eindhoven, ik ben er ook al eens door John Pauw op geattendeerd. ik heb gemaild maar ze krijgen de meeste modellen pas na de motorbeurs dus ik moet nog ff geduld hebben.

ik heb ook even gekeken naar dat bleusonic-systeem. zeer veelzijdig maar moet je alle onderdelen hebben, of kun je afhankelijk van wat je er mee wilt doen alleen de benodigde zaken aanschaffen.
zoals gezegd wil ik er tzt een smartphone op gebruiken en dan heb ik geen aparte navigatie, mp3 enz nodig. met de bleusonic kun je dat allemaal wel via dat kastje maar als ik dat niet wil heb ik dat dan nog nodig.

enfin, eerst maar eens gaan kijken en passen om te zien welk type helm het beste past, dan kan ik daarna altijd nog gaan kijken voor het com-setje

Meatpoint

  • Gast
Re: systeemhelm of integraal
« Reactie #88 Gepost op: 4 juni 2009, 13:54:52 »

Ik heb vanmorgen mijn nieuwe helm gehaald, het is de schuberth C3 geworden.
wat een ding, hij is klein en licht. vergeleken met mijn oude Bayard is het een groot verschil. ben terug gereden over de snelweg om hem eens goed testen.
het was vandaag windering weer en ik moet zeggen, tot ongeveer 100 km/h is hij opmerkelijk stil.
daarboven krijg je toch meer rijwind, maar dan nog was het een enorm verschil met de heenweg, met mijn oude helm.

service bij motomoda was prima, goede en zorgvuldige uitleg, lekker bakkie koffie.
bleusonic systeem is besteld en komt binnenkort, zonder kastje kun je met 2 aparte apparaten met bleutooth communiceren.
wil je er meer, of wil je communiceren met andere motoren met hetzelfde systeem over een grotere afstand dan heb je het kastje nodig. voor een gsm en/of navigatie is dat dus niet nodig.

boeddah58

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14542
  • riel noord-brabant
Re: systeemhelm of integraal
« Reactie #89 Gepost op: 4 juni 2009, 14:04:50 »

laat maar eens horen hoe dat bluesonic bevalt en wat het kost.
Discomfort endlessly has pulled itself upon me
Distracting, reacting
Against my will I stand beside my own reflection
It's haunting how I can't seem...
Pagina's: 1 2 3 4 5 [6] 7  Allemaal   Omhoog