FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Natuurlijk mag ook onze Facebook pagina niet ontbreken.
Kijk hier voor de laatste informatie: Yamaha FJ Owners Club NL/BE

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 [7]  Allemaal   Omlaag

Auteur Topic: systeemhelm of integraal  (gelezen 26275 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Meatpoint

  • Gast
Re: systeemhelm of integraal
« Reactie #90 Gepost op: 4 juni 2009, 14:10:45 »

wat het kost kan ik je al vertellen, helm € 549,- + bleusonic € 339,-
bij motomoda mocht ik 10% korting ontvangen.
en ja het is heel veel geld,
bleusonic is een verjaardagscadeau. ik heb gewoon geld gevraagd van iedereen. anders had ik die keuze waarschijnlijk niet gemaakt. eerlijk is eerlijk
helm was noodzakelijk, oude was helemaal op de hond, heb ik mezelf cadeau gedaan.

ik heb een aantal helmen opgehad, waarbij op voorhand een pre was dat er een com-setje op moet kunnen. heb de N103 gepast maar dat was toch niet zo prettig en erg zwaar. heb ook een aantal andere in de handen en op het hoofd gehad maar naast de C3 verbleekt het enigszins.
het verschil is toch wel erg groot.
maar, en dan ben ik eerlijk, de prijs is ook een groot verschil. dus je moet bewust de keuze maken om een C3 te willen, anders werkt de prijs niet in het voordeel

Gradje gas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3845
  • Valkenswaard, Noord-Brabant
Re: systeemhelm of integraal
« Reactie #91 Gepost op: 4 juni 2009, 17:37:33 »

Nog proficiat dan Miel, ik wou dat ik binnenkort ook jarig was, alleen al voor dat kado  :-D

Ik heb die C3 laatst bij de opening van motoport Veldhoven gepast, naast enkele andere helmen en inderdaad, het lijkt me het neusje van de zalm. Ik moet ook een keer aan een nieuwe helm, en mijn keuze is ook gemaakt. Alleen heb ik momenteel meer wensen dan budget, dus het wordt waarschijnlijk nog effe sparen. Eerst maar eens op vakantie en kijken of ik de uitgaven van vrouw en kinderen kan knijpen  :evil:, hoe minder zij uitgeven, des te eerder ik mijn C3 heb  :evil:  :evil:

Waar ik nog even benieuwd ben Miel, is of je nu nog je oordopjes gebruikt. Zit dat bleusonic dan in die gehoorbeschermers of hoe werkt dat?

groeten, Gerard
FJ1200A 3XW
FJR1300A RP08
----------------------------------------------
Vallen is niet erg. Niet meer opstaan wel!

Nor

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14091
  • 't Zand N-H.
    • Arrow classic rock
Re: systeemhelm of integraal
« Reactie #92 Gepost op: 4 juni 2009, 17:54:33 »

Zo Miel, moest jij 549,- voor je C3 betalen ?! Dat is aan de prijs.
Ik heb mezelf ook de C3 kado gedaan (en jos ook) en ik moest 442,- afrekenen !

Vind ik een redelijk verschil maar ik moet er wel bij zeggen dat Rob's ze op dat moment in de aanbieding had.
Jij weet toch ook wel, FJ1200 maakt het verschil tussen "beleving en kippevel"..

5x FJ. '85 t/m '92.

Batman

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5306
  • Winterswijk
Re: systeemhelm of integraal
« Reactie #93 Gepost op: 4 juni 2009, 19:12:01 »

oke miel het is mosterd na de maaltijd maar kijk een op deze link http://www.motowebshop.com/nl/shop/helmen/systeem_helmen/schuberth_c3
Ook ik ben bezig met een ander helm en ik zit echt te twijfelen tussen de N103 en de C3. en inderdaad de prijs is toch wel een groot verschil. ik heb nu al 9 jaar de N100 (gewicht 1630 gram) en de nieuwe N103 is toch ruim 1800 gram. nog even dubben maar. veel succes met jouw aanwinst en ik hoor graag of hij na een aantal 100km rijden ook erg goed bevalt.
bert
Een dag niet getoerd is een dag niet geleefd.

FJ 1200. 1TX Bwj 1984 (The New Batbike)
FJ 1200 3XW Bwj 1993 (WPB)
Triumph Tiger 1200 XCa, Bwj 2018

Meatpoint

  • Gast
Re: systeemhelm of integraal
« Reactie #94 Gepost op: 5 juni 2009, 19:00:15 »

Waar ik nog even benieuwd ben Miel, is of je nu nog je oordopjes gebruikt. Zit dat bleusonic dan in die gehoorbeschermers of hoe werkt dat?

groeten, Gerard
ik heb het er nog niet inzitten maar ik heb de set wel gezien, er worden losse speakers ingebouwd in speciale ruimtes in helm. ik gebruik nog steeds mijn otoplastieken. de dame van motomoda adviseerde dat ook. de helm mag dan stiller zijn, dat is niet hetzelfde als veilig voor je oren. als je de bleusonic set ziet is er ook niets moois aan. er wordt een printplaat weggewerkt in de helm en een batterij, daarnaast twee metale speakertjes en wat kabeltjes. daarom is de set alleen voor schuberth.
ze hadden ook andere opties, losse setjes voor buiten aan de helm. en die zijn flink goedkoper maar goed.

ik heb nu al 9 jaar de N100 (gewicht 1630 gram) en de nieuwe N103 is toch ruim 1800 gram. nog even dubben maar. veel succes met jouw aanwinst en ik hoor graag of hij na een aantal 100km rijden ook erg goed bevalt.
bert

heb ik ook gepast, het intercomsetje voor nolan kost ook al gauw 300 euro begreep ik.

Zo Miel, moest jij 549,- voor je C3 betalen ?! Dat is aan de prijs.
Ik heb mezelf ook de C3 kado gedaan (en jos ook) en ik moest 442,- afrekenen !

Vind ik een redelijk verschil maar ik moet er wel bij zeggen dat Rob's ze op dat moment in de aanbieding had.

rob is me iets te ver rijden :wink: ben ik het verschil weer kwijt. en misschien heb je extra korting gehad omdat je er 2 tegelijk had?
ik had hem ook niet daar kunnen kopen maar via internet, maar nu kan ik en alle tijden terug voor vragen enz, dat is bij een webshop toch iets minder
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 [7]  Allemaal   Omhoog
 

cuneate-rose