FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Volg clubnieuws ook via Twitter:
https://twitter.com/FJownersclub

Pagina's: 1 [2]  Allemaal   Omlaag

Auteur Topic: Aangeslagen bril en vizier.  (gelezen 5469 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dunsinane

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 714
  • Bij Gorinchem
    • Flickr fotoalbum met mijn FJ 1200 foto's
Re: Aangeslagen bril en vizier.
« Reactie #15 Gepost op: 27 september 2007, 02:33:02 »


Laten we met alle FJ---- rijders er maar eens over nadenken, hoe jullie dat doen als je bril dragend bent, en alle ideeën eens laten horen.

Dank Jan

Ik weet niet hoe bij- of verziend je bent, maar voor koude en/of natte dagen heb ik daglenzen aangeschaft. Mits je geen bijzondere oogafwijkingen hebt, passen die bij vrijwel iedereen. Als je informeert bij een opticien, kun je meestal wel een setje of 3 gratis meekrijgen (en zelfs als je ze betaalt kost het maar een paar euro) om te proberen.
Het op je oog leggen van die slappe lensjes vergt wel wat oefening, maar na gewenning gaat dat vrij makkelijk. Ze zijn er nog nooit uitgewaaid, of uitgevallen, maar toch heb ik altijd een reserve setje in mijn motorjas zitten.
Als het bevalt kun je via internet heel goedkoop een bestelling doen voor 30 setjes, of meer. Er zijn meerdere lenzenwebsites, met prijzen die beduidend onder die van de opticien liggen.
Het is in ieder geval de ultieme oplossing voor beslaande brillenglazen.  :lol:  En de opmerkingen van bekenden als "Hey, waar is je bril?" zijn ook erg leuk...  :-)

Het vizier van mijn Caberg Justissimo beslaat vrij makkelijk, maar alleen bij stilstand voor het stoplicht. Het vizier 1 of meer klikjes openen, 50 meter rijden, en het is alweer voorbij. Geen reden voor mij om verdere maatregelen te nemen.
Yamaha FJ 1200 ABS, 3XW, 1991
Yamaha FJ 1200, 1TX, 1986

Meatpoint

  • Gast
Re: Aangeslagen bril en vizier.
« Reactie #16 Gepost op: 27 september 2007, 09:40:28 »

Heb mijn ogen laten laseren,  :lol: is niet de goedkoopste oplossing dat geef ik toe en de reden was niet het beslaan van het vizier. maar alle onderstaande problemen zijn verleden tijd.
en nog een heleboel anderen, zoals:
beslagen bril bij binnenkomen warme ruimtes in de winter
waterdruppels bij regen
heb ook contactlenzen gedragen en daarzitten tov een bril weer veel voordelen aan maar ook wel nadelen
Pagina's: 1 [2]  Allemaal   Omhoog