FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Natuurlijk mag ook onze Facebook pagina niet ontbreken.
Kijk hier voor de laatste informatie: Yamaha FJ Owners Club NL/BE

Pagina's: 1 [2] 3 4 5 6 7 ... 9  Allemaal   Omlaag

Auteur Topic: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden  (gelezen 18188 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FJRob90

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6992
  • Geldrop N.B.
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #15 Gepost op: 14 augustus 2017, 14:33:24 »

idd we hoeven geen winst te genereren maar als we al datgene wat we nu doen willen blijven doen zal er wel meer opbrengst in het laatje van de knakenpoetser moeten komen.

We weten allemaal dat de kennis groot is bij de leden en we dit graag delen.
Daarom komen er ook nog elk jaar nieuwe forumleden bij maar tegelijk blijft het aantal OCM/SCM leden achter.
FJ1200 3cv 1989
BMW R1200 GS Adventure

Mark_Vans

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6204
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #16 Gepost op: 14 augustus 2017, 16:41:58 »

Omzet is niet gelijk aan winst.
Maar ik denk dat magnetron het woord 'omzet' ook niet met die bedoeling schreef.
« Laatst bewerkt op: 14 augustus 2017, 16:47:11 door Mark_Vans »
FJ 1200 3CW, '89. Bluish Black
Triumph Tiger 1200 XRX Explorer '18
Meindl Bernina 2

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7484
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #17 Gepost op: 14 augustus 2017, 17:37:09 »

Maar gaan we serieus tegen een nieuweling die zich aanmeldt en een technische vraag op Algemeen post dat hij eerst 15 euro moet betalen voordat hij antwoord krijgt?
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

fredbb

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1133
  • 3XW 1993 WPB + 51J 1984
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #18 Gepost op: 14 augustus 2017, 18:05:24 »

Nee, we verplaatsen de vraag naar techniek  :2funny: :lol: :? 8-)
The pen(cil) is mightier than the sword.

RJH-FJ

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 103
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #19 Gepost op: 14 augustus 2017, 21:29:32 »

Aldus Mark_Vans;
""En bevlogen leden? Mensen die zo nu en dan eens langskomen op het forum voor wat info en die je verder niet ziet, of er wat van hoort ...?""

Is daar iets mis mee, een forum is toch een openbaar medium waar je kennis op kunt delen, kan toch niet de bedoeling zijn dat je het moet kopen??

Zoals zoveel fora(of is het forums?) is er een harde kern die bijna dagelijks aan het woord komt , over het algemeen komt dit omdat daar ook veel kennis aanwezig is en men het leuk vind om elkaar op deze manier te ontmoeten.

Ik heb echter meer hobby's als alleen de FJ , bovendien ook nog andere sociale verplichtingen etc.
Ik ben dan ook niet dagelijks hier te vinden, zoals velen lees ik vaak even mee met nieuwe draadjes via tapatalk maar om nou overal op te reageren, alleen als ik denk iets nieuws/zinvols te melden zal ik dit doen.
Ik moet zeggen dat ik echt ook heel vaak geholpen met info en zelfs onderdelen verkregen, hier ben ik heel blij mee :mrgreen: :mrgreen:
Maar om nou te zeggen dat daar voor betaald moet worden lijkt mij meer op een vereniging, neigend naar bedrijfsvoering :-D
Ben ook bewust geen OCM-er omdat ik niet op sleuteldagen cq treffens kom , maar het forum zou ik niet graag missen.

We horen wel hoe het afloopt....... :|
FJ-1200  '86
XV750 VIRAGO '84

jaahaa

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3519
  • Omdehoek
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #20 Gepost op: 14 augustus 2017, 23:01:46 »

 :buck2: Ik ben Sowieso tegen slotjes in welke vorm dan ook.

Met regelmaat help ik mensen die een vraag stellen.
Ook het topic te koop vind ik niks, mocht je wat te koop neerzetten dan reageert ...... met ''Pb gestuurd''  en zal de rest niet meer bieden of proberen het onderdeel te bemachtigen.
Als ik wat te koop heb, zet ik het op marktplaats en niet bij te koop.
Wat er zou moeten gebeuren zal iets van toegevoegde waarde moeten zijn en niet negatief de boel op slot gooien dat is niet van deze tijd.
Bijvoorbeeld een uitgebreide howtodo in het nederlands met foto's en die alleen beschikbaar voor betalende leden.

Mark_Vans

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6204
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #21 Gepost op: 14 augustus 2017, 23:05:03 »

We zijn een club, met dit forum als ontmoetingscentrum. Clubs vragen doorgaans contributie waarvoor betalende leden privileges krijgen. Niet-betalende bezoekers zijn altijd welkom, maar hebben die privileges niet.

Zo vreemd is het concept niet voor dit forum want o. a. Serious Stuff is alleen toegankelijk voor scm/ocm-leden.
« Laatst bewerkt op: 14 augustus 2017, 23:08:42 door Mark_Vans »
FJ 1200 3CW, '89. Bluish Black
Triumph Tiger 1200 XRX Explorer '18
Meindl Bernina 2

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7484
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #22 Gepost op: 14 augustus 2017, 23:15:30 »

Ik ben het met Jan eens. Ik denk dat we eens moeten kijken of er een ander verdienmodel kan worden bedacht ipv het forum. Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook geen pasklare oplossing maar om aantrekkelijke delen van het forum af te zekeren zie ik persoonlijk niet zo zitten. Dat zal de aanwas van nieuwe leden alleen maar tegenhouden. We worden er op het oog minder aantrekkelijk van want op dit moment kun je als forummember helemaal niet zien dat er meer is.
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

Mark_Vans

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6204
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #23 Gepost op: 14 augustus 2017, 23:21:51 »

Ik weet niet of de forummaster de mogelijkheid heeft om alle forumonderdelen te tonen en dat bij bezoekers die op een 'scm/ocm-onderdeel' klikken dan  een melding verschijnt dat die alleen toegankelijk is voor betalende leden?

FJ 1200 3CW, '89. Bluish Black
Triumph Tiger 1200 XRX Explorer '18
Meindl Bernina 2

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12615
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #24 Gepost op: 14 augustus 2017, 23:57:26 »

Ben ook bewust geen OCM-er omdat ik niet op sleuteldagen cq treffens kom , maar het forum zou ik niet graag missen.

Het forum is niet gratis, dus solidariteit in de kosten dragen is wenselijk, daarom heet het ook een club, nog afgezien van de kosteloze inzet van velen.

Je wilt het forum niet graag missen, maar hebt er niets voor over.
Cash is King, tegen de digitale slavernij.

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12615
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #25 Gepost op: 15 augustus 2017, 00:04:01 »

Dat zal de aanwas van nieuwe leden alleen maar tegenhouden.

Veel aanwas is er niet m.i., en ook niet te verwachten lijkt me.

Denk dat we meeste FJ - rijders wel hebben hier, nu na al die jaren.

De jeugd koopt sporadisch een FJ, wat we ook uit de gang der club wel ervaren hebben.   

Cash is King, tegen de digitale slavernij.

Gerko

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3641
  • Vlaardingen
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #26 Gepost op: 15 augustus 2017, 08:20:57 »

Een hele goede van Jan, het helpt dan ook de mensen om meer dingen zelfstandig te doen, diegenen die momenteel FJ rijden doen dit denk ik hoofdzakelijk uit financiele overwegingen
FJ1200 3XW '91 WPB
FJ1200 3SK '90 Blauw/Rood project

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7484
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #27 Gepost op: 15 augustus 2017, 08:56:44 »

Iedereen heeft zijn eigen afweging om ergens wel of niet voor te betalen. Daar kan niemand over oordelen. Ik voel ook de morele verplichting om ergens iets tegenover te zetten als je er voordeel van hebt. Om deze reden ben ik OCM en Marianka SCM. Zij gaat namelijk wel mee naar de treffens. Maar je kunt niemand in de portemonnee kijken.

Ik ben ook lid (betalend) van de Hyundai Club. Die hebben het OCM-FM-SCM stelsel niet. Die werken met sponsoren. Iedereen wordt gevraagd om een vrijwillige gift te doen om de boel te kunnen bekostigen. Als beloning krijg je een mooi logo bij je naam. Maar ook daar is het sappelen en bedelen om de centen. Ook geen ideale situatie.

Het zou al iets zijn als je de topics zoals "Techniek" wel kunt zien maar een pop-up krijgt zodra je erop klikt met de melding: "sorry, dit deel van het forum is alleen voor leden. Je kunt al voor € 15,00 lid worden van onze gezellige club via deze link".

Van de laatste 10 onderwerpen in "Techniek" zijn er 7 van mensen die zich maximaal 2 maanden geleden hebben aangemeld en minder dan 30 postings hebben gedaan. We worden dus wèl gevonden maar blijkbaar is het niet de moeite waard om betalend lid te worden. Daar moeten we eens over nadenken. Gaan we ze dwingen of kan het op een andere manier?

Ik denk nog steeds dat we (ook) moeten kijken of we een ander verdienmodel kunnen verzinnen en dat we de club moeten moderniseren.
We zijn al 15 jaar het zelfde. Je ziet dat ook bij trouwe leden de animo voor de weekends minder wordt. Maar die weekenden kosten de club veel geld. Je kunt je afvragen of we daarmee verder moeten gaan.

 
« Laatst bewerkt op: 15 augustus 2017, 09:05:40 door Eelco »
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

FJRob90

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6992
  • Geldrop N.B.
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #28 Gepost op: 15 augustus 2017, 09:15:20 »

één idee en vele meningen  :mrgreen:
Maar alle reacties op één na zijn van mensen die al financieel een bijdrage doen.  :wink:

Dus ga ik even in op de reactie van die ene die geen bijdrage doet.  RJH-FJ
Ik snap dat je meerdere hobbies hebt.......... zijn die ook gratis?
Je bent al meerdere malen geholpen en hebt zelfs onderdelen verkregen.
Hoeveel geld heb je daardoor bespaart en denk dan even aan onderdelen elders kopen of naar een motorzaak moeten omdat je zonder dat advies er zelf niet uit was gekomen?

Je denkt bij die bijdrage van 15 euro per jaar alleen aan de evenementen die georganiseerd worden.
Maar misschien moet je denken aan hoeveel geld je kan uitsparen door die kleine investering.

Als iedereen alleen maar op die manier denkt, alleen oogsten maar niet zaaien, dan zal er over een paar jaar geen FJ owners club meer zijn.
Want dat is waar het op uit zal draaien door het dalende aantal betalende leden.
We zullen voldoende inkomsten moeten hebben om deze club in stand te houden.

Als laatste, als er iemand is die met een duidelijk en werkbaar idee komt om inkomsten te binnen te halen zonder bepaalde zaken achter een "financieel slot" te zetten dan horen we dat graag. Met schieten zonder ideeën komen we helaas niet verder.  :embarassed:
FJ1200 3cv 1989
BMW R1200 GS Adventure

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12615
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #29 Gepost op: 15 augustus 2017, 10:26:43 »

Diegenen die momenteel FJ rijden doen dit denk ik hoofdzakelijk uit financiele overwegingen

Oude liefde roest niet.
Cash is King, tegen de digitale slavernij.
Pagina's: 1 [2] 3 4 5 6 7 ... 9  Allemaal   Omhoog
 

cuneate-rose